Katalog

Edyta Daszkiewicz
Lekcja wychowawcza, Plany metodyczne

Rozmowa kwalifikacyjna

- n +

Rozmowa kwalifikacyjna

Cele:
- uświadomienie konieczności przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej,
- przypomnienie i utrwalenie podstawowych zasad Savoir vivre w rozmowie z pracodawcą,
- umiejętność odbywania rozmowy kwalifikacyjnej,

Metody pracy:
- mini - wykład,
- dyskusja kierowana,
- scenki sytuacyjne,

Środki dydaktyczne:
- materiały pomocnicze - przykładowe sytuacje A, B

Przebieg zajęć

1. Mini - wykład nauczyciela wprowadzający do tematu: znaczenie rozmowy kwalifikacyjnej, zwrócenie uwagi na podstawowe zasady i przebieg rozmowy.
2. Uczniowie chętni odgrywają scenki symulujące rozmowę kwalifikacyjną pracodawcy z kandydatem do pracy. Konieczne jest wcześniejsze przygotowanie materiałów pomocniczych przez nauczyciela z konkretnymi sytuacjami (minimum dwie sytuacje).

Przykładowe sytuacje:
A) Duża firma produkcyjna zamieściła w prasie ogłoszenie, że poszukuje pracownika na stanowisko kierownika grupy produkcyjnej. Jest to praca zmianowa, od pracownika wymaga się umiejętności potrzebnych do kierowania zespołem ludzi, komunikatywności, zdecydowania, wiedzy na temat efektywności pracy. Wykształcenie średnie, staż 3 lata.
B) Firma pośrednicząca w szukaniu pracy oferuje atrakcyjne wyjazdy sezonowe do krajów Unii Europejskiej. Zatrudnienie dotyczy tylko prac sezonowych związanych z gastronomią. Spotkania z kandydatami w środę 12.12.2004r. przy ul. Wąskiej 5 o godz. 9.00.

3. Dyskusja na temat odgrywanych scenek. Nauczyciel tak kieruje dyskusją, by wychwycić jak najwięcej szczegółów dotyczących przebiegu rozmowy (sposób zachowani, mówienia, siedzenia, ubioru, uczesanie itp.).

 

Opracowanie: Edyta Daszkiewicz

Wyświetleń: 1606


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.