Katalog

Jadwiga Skubis
Zajęcia przedszkolne, Artykuły

Arkusz obserwacji dziecka sześcioletniego

- n +

Arkusz obserwacji dziecka sześcioletniego wyniki obserwacji wstępnej i końcowej

DANE O DZIECKU
Imię i nazwisko..................................................................................................
Data urodzenia...................................................................................................
Który rok w przedszkolu...................................................................................

ROZWÓJ SPOŁECZNO-MORALNY I EMOCJONALNY
Kontakty społeczne; najczęściej dobre, czasami dobre, najczęściej negatywne
Inicjatywa w zabawie; wykazuje, czasami wykazuje, nie wykazuje
Przestrzeganie reguł zabaw; przestrzega, czasami przestrzega, nie przestrzega
Współdziałanie w zabawie; najczęściej współdziała, czasami nie, brak współdziałania
Reagowanie na sygnały i polecenia nauczyciela; reaguje poprawnie, czasami reaguje poprawnie, brak reakcji (wymaga częstych powtórzeń)
Samodzielność w pracy; zawsze samodzielnie, czasami oczekuje pomocy, często oczekuje pomocy
Dążenie do ukończenia zadania; zawsze kończy, czasami przerywa i nie kończy, najczęściej nie kończy
Koncentracja uwagi podczas działania; dobra, czasami rozproszona, najczęściej rozproszona
Tempo psychomotoryczne; równomierne, w niektórych sytuacjach spowolniałe, najczęściej spowolniałe, nierównomierne

ZDOLNOŚĆ KOMUNIKATYWNEGO WYPOWIADANIA SIĘ
Podejmowanie swobodnych wypowiedzi; wypowiada się chętnie, rzadko się wypowiada, nigdy nie wypowiada się samodzielnie
Zasób słownictwa; bogaty, średni, ubogi
Budowa zdań podczas wypowiedzi; wypowiada się rozwiniętymi zdaniami, prostymi zdaniami, pojedyńczymi wyrazami
Rozumienie mowy innych; rozumie, wymaga powtórzeń, nie rozumie
Poprawność wymowy; wymowa poprawna, niepoprawna, jaka?..............................................................................................................................................

POZIOM ROZWOJU SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ I KOORDYNACJI WZROKOWO-RUCHOWEJ
OGÓLNA SPRAWNOŚĆ RUCHOWA

Uczestnictwo w zabawach ruchowych; uczestniczy chętnie, czasami nie, uczestniczy niechętnie
Poprawność wykonywania ćwiczeń ruchowych; wykonuje poprawnie, czasami niepoprawnie, najczęściej źle
Samodzielność w wykonywaniu ćwiczeń ruchowych; zawsze samodzielnie, czasami oczekuje pomocy, najczęściej oczekuje pomocy

SPRAWNOŚĆ MANUALNA RĄK
Wycinanie; wycina poprawnie, czasami ma problemy, najczęściej ma problemy
Rysowanie; rysunek bogaty w szczegóły, schematyczny, ubogi i mało czytelny
Kreślenie znaków literopodobnych; kreśli poprawnie, czasami popełnia błędy, najczęściej wykonuje źle
Wykonuje czynności; tylko prawą ręką, tylko lewą, raz prawą-raz lewą ręką
Tempo pracy manualnej; dobre, nierówne, opóźnione

ROZWÓJ PROCESÓW POZNAWCZYCH (PAMIĘĆ,UWAGA, MYŚLENIE)
Porównywanie (odnajdywanie różnic i podobieństw na obrazku); odnajduje bezbłędnie, popełnia błędy, nie wykonuje
Klasyfikowanie, przeszeregowywanie; wykonuje bezbłędnie, popełnia błędy, nie wykonuje
Analiza i synteza (składanie obrazka w całość, analiza opowiadania); wykonuje pracą bezbłędnie, popełnia błędy, nie wykonuje
Wyciąganie wniosków na podstawie związków przyczynowo-skutkowych; wykonuje samodzielnie i poprawnie, z pomocą, nie wykonuje
Uogólnianie i tworzenie definicji (rozwiązywanie i tworzenie zagadek); wykonuje poprawnie, czasami popełnia błędy, nie wykonuje
Koncentracja uwagi podczas tworzonych sytuacji edukacyjnych; zawsze skupiona, czasami rozproszona, najczęściej rozproszona

KSZTAŁCENIE GOTOWOŚCI DO NAUKI CZYTANIA
Wyodrębnianie głosek w nagłosie; bezbłędnie, popełnia błędy, nie wyodrębnia
Wyodrębnianie głosek w śródgłosie; bezbłędnie, popełnia błędy, nie wyodrębnia
Wyodrębnianie głosek w wygłosie; bezbłędnie, popełnia błędy, nie wyodrębnia
Analiza i synteza dźwiękowa wyrazów; wykonuje bezbłędnie, czasami popełnia błędy, wykonuje źle
Rozumienie i nazywanie wprowadzonych znaków umownych; nazywa i stosuje, popełnia błędy, nie stosuje
Rozpoznawanie i nazywanie liter; zna, popełnia błędy, nie zna
Układanie wyrazów; układa poprawnie, popełnia błędy, nie układa
Czytanie; czyta tekst, czyta proste wyrazy, nie czyta
Zainteresowanie nauką czytania; widoczne, na poziomie przeciętnym, małe zainteresowanie

PRZYSWAJANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
Przyswajanie pojęć dotyczących położenia przedmiotu; zna i stosuje, robi błędy, nie zna i nie stosuje
Określanie kierunku; zna i stosuje, robi błędy, nie zna
Określanie wielkości; zna i stosuje, robi błędy, nie zna
Określanie ciężaru; zna i stosuje, robi błędy, nie zna
Posługiwanie się nazwami dni tygodnia; zna i zachowuje kolejność, myli kolejność, nie zna
Przeliczanie elementów zbioru; przelicza w zakresie od...do..., popełnia błędy w zakresie 0-10
Nie przelicza
Rozpoznawanie i nazywanie cyfr; zna w zakresie od...do, myli.............., nie zna
Rozumienie i nazywanie znaków nierówności; zna i stosuje, popełnia błędy, nie zna i nie stosuje
Rozumienie i nazywanie znaków dodawania i odejmowania; zna i stosuje, popełnia błędy, nie zna i nie stosuje
Znajomość figur geometrycznych; zna, robi błędy, nie zna
Rozpoznawanie i nazywanie kolorów; poprawnie, niepoprawnie................................................
myli.............................................................................................

WYNIKI WSTĘPNEJ I KOŃCOWEJ OBSERWACJI ROZWOJU PSYCHO-FIZYCZNEGO DZIECKA

- BARDZO DOBRE
- DOBRE
- WYMAGA PRACY WYRÓWNAWCZEJ
- WYMAGA OPIEKI SPECJALISTYCZNEJ

INNE UWAGI ODZIECKU


..............................................................................................
..............................................................................................
..............................................................................................
..............................................................................................
..............................................................................................
..............................................................................................
..............................................................................................
wychowawca  data  podpis rodzica
..........................
 
 ..........................
 
 ....................................
 
..........................  ..........................  ....................................


- kolor niebieski - obserwacja wstępna
- kolor czerwony - obserwacja końcowa
 

Opracowanie: Jadwiga Skubis

Wyświetleń: 5454


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.