Katalog Jadwiga Skubis Zajęcia przedszkolne, Artykuły Arkusz obserwacji dziecka sześcioletniegoArkusz obserwacji dziecka sześcioletniego wyniki obserwacji wstępnej i końcowejDANE O DZIECKUImię i nazwisko.................................................................................................. Data urodzenia................................................................................................... Który rok w przedszkolu................................................................................... ROZWÓJ SPOŁECZNO-MORALNY I EMOCJONALNY Kontakty społeczne; najczęściej dobre, czasami dobre, najczęściej negatywne Inicjatywa w zabawie; wykazuje, czasami wykazuje, nie wykazuje Przestrzeganie reguł zabaw; przestrzega, czasami przestrzega, nie przestrzega Współdziałanie w zabawie; najczęściej współdziała, czasami nie, brak współdziałania Reagowanie na sygnały i polecenia nauczyciela; reaguje poprawnie, czasami reaguje poprawnie, brak reakcji (wymaga częstych powtórzeń) Samodzielność w pracy; zawsze samodzielnie, czasami oczekuje pomocy, często oczekuje pomocy Dążenie do ukończenia zadania; zawsze kończy, czasami przerywa i nie kończy, najczęściej nie kończy Koncentracja uwagi podczas działania; dobra, czasami rozproszona, najczęściej rozproszona Tempo psychomotoryczne; równomierne, w niektórych sytuacjach spowolniałe, najczęściej spowolniałe, nierównomierne ZDOLNOŚĆ KOMUNIKATYWNEGO WYPOWIADANIA SIĘ Podejmowanie swobodnych wypowiedzi; wypowiada się chętnie, rzadko się wypowiada, nigdy nie wypowiada się samodzielnie Zasób słownictwa; bogaty, średni, ubogi Budowa zdań podczas wypowiedzi; wypowiada się rozwiniętymi zdaniami, prostymi zdaniami, pojedyńczymi wyrazami Rozumienie mowy innych; rozumie, wymaga powtórzeń, nie rozumie Poprawność wymowy; wymowa poprawna, niepoprawna, jaka?.............................................................................................................................................. POZIOM ROZWOJU SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ I KOORDYNACJI WZROKOWO-RUCHOWEJ OGÓLNA SPRAWNOŚĆ RUCHOWA Uczestnictwo w zabawach ruchowych; uczestniczy chętnie, czasami nie, uczestniczy niechętnie Poprawność wykonywania ćwiczeń ruchowych; wykonuje poprawnie, czasami niepoprawnie, najczęściej źle Samodzielność w wykonywaniu ćwiczeń ruchowych; zawsze samodzielnie, czasami oczekuje pomocy, najczęściej oczekuje pomocy SPRAWNOŚĆ MANUALNA RĄK Wycinanie; wycina poprawnie, czasami ma problemy, najczęściej ma problemy Rysowanie; rysunek bogaty w szczegóły, schematyczny, ubogi i mało czytelny Kreślenie znaków literopodobnych; kreśli poprawnie, czasami popełnia błędy, najczęściej wykonuje źle Wykonuje czynności; tylko prawą ręką, tylko lewą, raz prawą-raz lewą ręką Tempo pracy manualnej; dobre, nierówne, opóźnione ROZWÓJ PROCESÓW POZNAWCZYCH (PAMIĘĆ,UWAGA, MYŚLENIE) Porównywanie (odnajdywanie różnic i podobieństw na obrazku); odnajduje bezbłędnie, popełnia błędy, nie wykonuje Klasyfikowanie, przeszeregowywanie; wykonuje bezbłędnie, popełnia błędy, nie wykonuje Analiza i synteza (składanie obrazka w całość, analiza opowiadania); wykonuje pracą bezbłędnie, popełnia błędy, nie wykonuje Wyciąganie wniosków na podstawie związków przyczynowo-skutkowych; wykonuje samodzielnie i poprawnie, z pomocą, nie wykonuje Uogólnianie i tworzenie definicji (rozwiązywanie i tworzenie zagadek); wykonuje poprawnie, czasami popełnia błędy, nie wykonuje Koncentracja uwagi podczas tworzonych sytuacji edukacyjnych; zawsze skupiona, czasami rozproszona, najczęściej rozproszona KSZTAŁCENIE GOTOWOŚCI DO NAUKI CZYTANIA Wyodrębnianie głosek w nagłosie; bezbłędnie, popełnia błędy, nie wyodrębnia Wyodrębnianie głosek w śródgłosie; bezbłędnie, popełnia błędy, nie wyodrębnia Wyodrębnianie głosek w wygłosie; bezbłędnie, popełnia błędy, nie wyodrębnia Analiza i synteza dźwiękowa wyrazów; wykonuje bezbłędnie, czasami popełnia błędy, wykonuje źle Rozumienie i nazywanie wprowadzonych znaków umownych; nazywa i stosuje, popełnia błędy, nie stosuje Rozpoznawanie i nazywanie liter; zna, popełnia błędy, nie zna Układanie wyrazów; układa poprawnie, popełnia błędy, nie układa Czytanie; czyta tekst, czyta proste wyrazy, nie czyta Zainteresowanie nauką czytania; widoczne, na poziomie przeciętnym, małe zainteresowanie PRZYSWAJANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH Przyswajanie pojęć dotyczących położenia przedmiotu; zna i stosuje, robi błędy, nie zna i nie stosuje Określanie kierunku; zna i stosuje, robi błędy, nie zna Określanie wielkości; zna i stosuje, robi błędy, nie zna Określanie ciężaru; zna i stosuje, robi błędy, nie zna Posługiwanie się nazwami dni tygodnia; zna i zachowuje kolejność, myli kolejność, nie zna Przeliczanie elementów zbioru; przelicza w zakresie od...do..., popełnia błędy w zakresie 0-10 Nie przelicza Rozpoznawanie i nazywanie cyfr; zna w zakresie od...do, myli.............., nie zna Rozumienie i nazywanie znaków nierówności; zna i stosuje, popełnia błędy, nie zna i nie stosuje Rozumienie i nazywanie znaków dodawania i odejmowania; zna i stosuje, popełnia błędy, nie zna i nie stosuje Znajomość figur geometrycznych; zna, robi błędy, nie zna Rozpoznawanie i nazywanie kolorów; poprawnie, niepoprawnie................................................ myli............................................................................................. WYNIKI WSTĘPNEJ I KOŃCOWEJ OBSERWACJI ROZWOJU PSYCHO-FIZYCZNEGO DZIECKA - BARDZO DOBRE - DOBRE - WYMAGA PRACY WYRÓWNAWCZEJ - WYMAGA OPIEKI SPECJALISTYCZNEJ INNE UWAGI ODZIECKU .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. ..............................................................................................
- kolor niebieski - obserwacja wstępna - kolor czerwony - obserwacja końcowa Opracowanie: Jadwiga Skubis Wyświetleń: 5454
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |