Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Anna Orciuch
Fizyka, Scenariusze

Magnetyzm - powtórzenie wiadomo?ci (II kl. liceum).

- n +

Lekcję przeprowadziłam jako podsumowanie działu "Magnetyzm". Chciałam zorientować się jakie efekty przyniosła moja praca nad wprowadzaniem reguł pozwalających określić siłę Lorentza, siłę elektrodynamiczną, czy uczniowie łączą magnetyzm z prądem i tym samym czy można już przejść do elektromagnetyzmu. Uczniowie pracowali w czterech grupach, sami dokonali podziału na nie.

Cele:
  • określenie poziomu wiadomości i umiejętności uczniów na temat magnetyzmu
  • kształtowanie i doskonalenie umiejętności kluczowych: planowanie, organizowanie i ocenianie własnego uczenia się, skuteczne komunikowanie się w różnych sytuacjach, efektywne współdziałanie w zespole, rozwiązywanie problemów w twórczy sposób.
Środki dydaktyczne:
  • przyrządy doświadczalne (zestawy)
  • arkusze papieru
  • flamastry
  • książki, słowniki
  • instrukcje
  • 3 koperty
Instrukcja:
  1. wybierzcie lidera - osobę kierującą zespołem
  2. sekretarza - osobę zapisującą informacje
  3. sprawozdawcę - osobę prezentującą efekty pracy grupy
  4. otwórzcie kopertę nr 1 i ułóżcie z rozsypanki temat waszego zadania
  5. ustalcie między sobą co wiecie na temat ułożony z rozsypanki
  6. efektem waszej pracy ma być plakat, na którym mają znaleźć się wiadomości znane członkom zespołu (na przygotowanie plakatu macie 10 minut )
  7. przygotujcie prezentację, ma ona trwać max 3 minuty
  8. wykonajcie doświadczenie określone w kopercie nr 2 i przygotujcie prezentację
Koperta nr 1 (każda grupa otrzymuje w kopercie jedno zagadnienie )
  1. Pole magnetyczne magnesów.
  2. Działanie pola magnetycznego na cząstkę naładowaną.
  3. Siła elektrodynamiczna.
  4. Pole magnetyczne prądu.
Koperta nr 2
  1. Zaprezentujcie pole magnetyczne magnesów sztabkowych.
  2. Zaprezentujcie pole magnetyczne zwojnicy z prądem.
  3. Zaprezentujcie działanie siły elektrodynamicznej - odnieście się do reguły lewej dłoni.
  4. Zaprezentujcie pole magnetyczne przewodnika prostoliniowego z prądem.
Koperta nr 3 Jeśli chcecie, odpowiedzcie na pytania (każdy osobno):
  1. Czy lekcja ta pozwoliła wam powtórzyć materiał?
  2. Czy podobała się wam dzisiejsza lekcja? Jeśli tak (nie) to dlaczego? Czy wolicie tradycyjną powtórkę prowadzoną przez nauczyciela?
  3. Co wam przeszkadzało, a co pomagało?
Etapy lekcjiPrzebieg lekcjiUmiejętności kluczowe
ZaangażowanieLekcja rozpoczęła się od przeczytania instrukcji, ułożenia z rozsypanki hasła - zadania - komunikowanie
- określenie ról w grupach
Badanie
Przekształcanie
Uczniowie zapoznali się z treścią koperty nr1, członkowie grupy podjęli określone zadania, dyskutowali, przypominali sobie wiadomości i ustalali co znajdzie się na plakacie. Wykonali plakat. - planowanie własnego uczenia się
- komunikowanie u-u
PrezentacjaPrzedstawiciel grupy - sprawozdawca zaprezentował efekty pracy zespołu. - komunikacja
- ocena własnego uczenia się
ZaangażowanieUczniowie czytają treść polecenia w kopercie nr 2 - komunikowanie się
Badanie
Przekształcanie
Wykonują doświadczenie, przygotowują prezentację - komunikowanie się
Prezentacja po doświadczeniuUczniowie prezentują doświadczenie - komunikacja
- ocena własnego uczenia się
RefleksjaUczniowie zapoznają się z pytaniami z koperty nr 3 - udzielają pisemnej odpowiedzi. - ocena własnego uczenia
- ocena pracy w grupie

Opracowanie: Anna Orciuch
nauczyciel fizyki
Liceum Ogólnokształcące
im. M. Skłodowskiej Curie
77-400 Złotów

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5409
 
   Komentarze
  • nikola, 2004-03-24

    za malo konkretnych informacji o samym magnetyzmie!!! ( a ja tak
    potrzebuje na referat)



  • Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Oceń artukuł!



    Ilość głosów: 0
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014