Katalog

Renata Krychowska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć zintegrowanychg dla klasy II - "Kolory wiosny"

- n +

Kolory wiosny

Scenariusz zajęć zintegrowanych - klasa II

Ośrodek tematyczny: To już wiosna

Cele:
- uczeń potrafi przeczytać tekst z odpowiednią intonacją
- potrafi ułożyć zdania w formie opisu
- potrafi obliczać iloczyny liczb w zakresie 50
- potrafi wyróżnić części rośliny
- uczeń wie, czego rośliny potrzebują do wzrostu i rozwoju
- wie które rośliny wiosenne są pod ochroną
- wie, jak tworzyć liczbę mnogą rzeczowników z przymiotnikami
- uczeń rozumie pojęcie mnożenia
- rozumie konieczność ochrony przyrody

Metody: pogadanka, rozmowa, opis, pokaz, drama, gry i zabawy, praktycznego działania

Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna (jednolita i zróżnicowana)

Pomoce: rozsypanka wyrazowa hasła z iloczynami, ilustracje kwiatów, nazwy kwiatów, żywe kwiaty, karteczki z rysunkami kwiatów i rozsypanką literową koloru dla każdego dziecka, kartoniki ze związkami wyrazowymi, opaski z kwiatami i kartoniki z napisami do dramy, opisy kwiatów - zagadki, kostki do gry, karteczki dla każdego dziecka z wyrażeniami do opisu tulipana (zróżnicowane), płyta z piosenką "Kwiecień", podręcznik i karty pracy "Wesoła szkoła".

Przebieg zajęć:

1. Sprawdzenie pracy domowej.

2. Nauka piosenki pt. "Kwiecień".

3. Obliczanie iloczynów liczb w zakresie 50, porządkowanie ich rosnąco i odczytanie przysłowia "Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata".

4. Wykonanie zadań na 16 karcie matematycznej.

5. Wypowiedzi dzieci na temat roślin:
- dziko rosnących (przebiśnieg, krokus, sasanka, fiołek, stokrotki)- ochrona tych roślin
- hodowanych przez człowieka (tulipany, żonkile, narcyzy) - podręcznik s.41
- przypomnienie budowy kwiatu - ćw.1, k.p.29
- rozwiązywanie kwiatowej krzyżówki.

6. Kolory wiosennych kwiatów - omawianie na podst. ilustracji.

7. Indywidualne odgadywanie kolorów kwiatów - malowanie kwiatka, wycinanie, przyklejanie na wspólnym plakacie.

8. Wspólne nazywanie kwiatów wywieszonych na tablicy, dopasowywanie do ilustracji związków wyrazowych (rzeczowniki z przymiotnikami w liczbie mnogiej)
- czerwony tulipan,
- żółty żonkil
- różowa stokrotka
- fioletowy krokus.

9. Tworzenie liczby mnogiej od wywieszonych związków.

10. Budowa kwiatu - tulipan (pokaz, układanie układanki).

11. Drama - wybrane dzieci - kwiaty, omawiają czego potrzebują do wzrostu i rozwoju.

12. Sadzenie roślin w grupach.

13. Gra "Ile razem" (obliczanie iloczynów) - podział na grupy, każda grupa ma 2 kostki.

14. Odgadywanie nazw roślin na podstawie opisów (opisy poniżej w pomocach).

15. Układanie zdań opisujących wybraną roślinę kwiatową - praca zróżnicowana ( pomoce poniżej).

16. Śpiewanie piosenki "Kwiecień" (cała nuta, taktowanie na cztery).

17. Pejzaż wiosenny "Mokre w mokrym".

18. Podsumowanie dnia i ocena pracy dzieci.




POMOCE

1. OPISY KWIATÓW - ZAGADKI

Jestem niewielkim kwiatkiem wiosennym. Mam jędrne, wąskie, zielone listki. Na końcu łodyżki znajduje się kielich kwiatowy. Dość duże płatki mogę mieć w kolorze fioletowym, żółtym, białym.

Jestem delikatnym kwiatkiem wiosennym. Mam jędrne, zielone listki. Na końcu łodyżki zwiesza się delikatny, biały dzwoneczek. Kwiatek tworzą trzy dłuższe płatki i trzy krótsze z zielonym brzeżkiem.

Jestem średniej wielkości kwiatkiem wiosennym. Mam zielone, długie, wąskie listki. Na końcu prostej łodygi znajduje się żółty kwiat. Wystający kielich z pręcikami otacza sześć płatków.

Jestem niskim kwiatem wiosennym. Znajdziecie mnie wszędzie, w parku, w ogrodach, na łąkach. Na cienkich łodyżkach znajduje się delikatny kwiat w kolorze różowym bądź białym. Wiele drobnych płatków otacza żółty środek. Listki moje są zaokrąglone.

2. OPIS TULIPANA - PRACA IND. ZRÓŻNICOWANA


Poziom 1 - opis z lukami
Tulipan, to piękny............... wiosenny. Ma............,
...........................,.......................... zielone liście. Na końcu ...................,.....................łodygi znajduje się kielich kwiatowy. Jego płatki mają najczęściej kolor......................i...................... W kielichu kwiatowym wokół słupka umieszczone są............ z pyłkiem.
kwiat, długie, szerokie, sztywne, długiej,

prostej, czerwony, żółty, pręciki
Poziom 2 - wyrażenia pomocnicze do samodzielnego stworzenia opisu

tulipan- kwiat wiosenny
liście - długie, szerokie, sztywne
łodyga - prosta, długa, mocna
kwiaty - najczęściej czerwone i żółte
w kielichu kwiatowym - wokół słupka pręciki z pyłkiem

Nazwy kwiatów:

NARCYZ
TULIPAN
ŻONKIL
PRZEBIŚNIEG
PIERWIOSNEK
KROKUS
SASANKA
STOKROTKA

Opracowanie: mgr Renata Krychowska

Wyświetleń: 22480


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.