AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Krukowska - Zdanowicz, 2010-05-31
Wińsko

Pedagogika, Konspekty

Konspekt zajęć rewalidacyjnych: Doskonalenie orientacji przestrzennej poprzez ćwiczenia ruchowe i na materiale obrazkowym.

- n +

Konspekt zajęć rewalidacyjnych




Imię i nazwisko uczennic:
Prowadzący : Joanna Krukowska – Zdanowicz
Data: 10. 05. 2010r.
Czas: 60 minut

Temat: Doskonalenie orientacji przestrzennej poprzez ćwiczenia ruchowe i na materiale obrazkowym
Cele rewalidacyjne:
• doskonalenie percepcji wzrokowej
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- kształtowanie i doskonalenie orientacji w przestrzeni
• wydłużanie czasu koncentracji uwagi na działaniu celowym
• korygowanie wad postawy
Cele wychowawcze:
• wdrażanie do udziału w czynnościach porządkowych
• eliminowanie zachowań niepożądanych poprzez pozytywne wzmacnianie zachowań akceptowanych społecznie
Cele dydaktyczne :
• ćwiczenie umiejętności odróżniania i rozpoznawania przedmiotów na materiale obrazkowym
• ćwiczenie umiejętności układania przedmiotów i obrazków wg wskazówek: po prawej, po lewej, na dole, na górze, pod, nad, obok, przed, za
• kształcenie spostrzegawczości oraz kontroli wzrokowej


Cele szczegółowe:
- uczennica:
wytnie i przyklei obrazki zgodnie ze wskazanymi kierunkami w przestrzeni
narysuje po śladzie według instrukcji nauczyciela

Metody: pokazowa, instruktaż słowny, praktycznego działania
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna
Środki dydaktyczne: chusta, kredki, płyta z muzyką relaksacyjną, karty pracy, bańki mydlane, nożyczki, obrazek kotka


Przebieg zajęć:
I. Część wstępna:
1. Piosenka na powitanie:
„ Witaj Aniu, witaj Aniu
jak się masz, jak się masz,
wszyscy Cię lubimy, wszyscy Cię lubimy,
bądź wśród nas, bądź wśród nas”

„ Witaj Anitko, witaj Anitko
jak się masz, jak się masz,
wszyscy Cię lubimy, wszyscy Cię lubimy,
bądź wśród nas, bądź wśród nas”

2. Nakrywanie głów dziewczynek , następnie zadawanie pytań „gdzie jest Ania?”, „gdzie jest Anitka?”, ściągnięcie chusty z głów i mówienie „a kuku”.

3. Zabawa z bańkami mydlanymi Nauczyciel robi bańki mydlane dotyka pierwszą paluszkiem mówiąc „pa” i prosi dziewczynki o naśladownictwo.



II Część właściwa

1. Wskazywanie dziecku części ciała i nazywanie ich, a następnie wydawanie poleceń typu:
- podnieś prawą rękę do góry i zrób zwrot w prawo itp.
2. Wykonywanie następujących ćwiczeń ruchowych:
- zrób krok w tył, podskocz na lewej nodze,
- biegniemy do przodu w prawo, lewo itd.
3.Zaproszenie dziewczynek do stolika
3. Nauczyciel rozdaje uczennicom kartę pracy i czyta polecenie . W razie potrzeby nauczyciel naprowadza dziecko poprzez zadawanie pytań pomocniczych. ( Załącznik 1)
4. Rozdanie karty pracy (załącznik 2)
5. Nauczyciel prosi dziewczynki , aby wycięły obrazki i zadaje pytania pomocnicze: „gdzie jest kotek ?” , „gdzie jest kwiatek” „gdzie jest zeszyt” itd. Następnie czyta polecenie i prosi o przyklejanie obrazków zgodnie z instruktażem
6.Rozdanie uczennicom obrazka kotka. (Załącznik 3) Omawianie obrazka poprzez następujące pytania:
- gdzie kotek ma ogon?
- gdzie ma przednie łapki?
- gdzie ma uszy? itd.
7. Prośba nauczyciela o obrysowanie po śladzie kotka
8. Podziękowanie uczennicom za zajęcia ( pochwała za wykonane zajęcia)
9.Sprzątanie po wykonanej pracy.

III. Część końcowa – relaksacja
Zajęcie dowolnej pozycji przez dziecko na dywanie i słuchanie muzyki relaksacyjnej.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 11768


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0