Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Mariola Kupka, 2010-06-03
Izbicko

Religia, Konspekty

Czym jest Wielki Post? Konspekt lekcji religii.

- n +

KATECHEZA 14.03.2010

Autor katechezy: mgr Mariola Kupka
Poziom edukacyjny: gimnazjum
Klasa: III a
Temat: Czym jest Wielki Post?
Cel dydaktyczny ogólny: uświadomienie roli Wielkiego Postu w życiu chrze-ścijanina
Cele dydaktyczne operacyjne:
- uczeń potrafi wyliczyć modlitwy, święta i praktyki związane z Wielkim Postem
- uczeń potrafi wyjaśnić jaki jest sens udziału w nabożeństwach wielkopost-nych
- uczeń potrafi uzasadnić potrzebę nawrócenia w życiu człowieka wierzącego
Cel wychowawczy: uczeń chce dobrze przeżyć czas Wielkiego Postu
Pomoce metodyczne: plansza ze stacjami Drogi Krzyżowej, ksero schematu „mapy Wielkiego Postu” dla każdej grupy
Czynności wstępne:
- powitanie uczniów
- modlitwa na rozpoczęcie
- czynności organizacyjne (zapis tematu do dziennika, sprawdzenie obecności i zadania domowego)
- powtórka sprawdzająca (poprzednia katecheza, zadanie domowe)
I. Sytuacja egzystencjalna: przy pomocy planszy utrwalamy kolejność stacji Drogi Krzyżowej przypominając poszczególne wydarzenia

Dzielimy uczniów na trzy grupy przy pomocy kartek z hasłami
- Droga Krzyżowa
- Nawrócenie
- Gorzkie Żale

Uczniowie odnajdują swoje grupy przy pomocy gestów. Utworzone grupy przedstawiają się w formie pantomimy.


II. Przepowiadanie: wprowadzamy w zagadnienie Wielkiego Postu przez krót-ką pogadankę.
Następnie tłumaczymy uczniom, że ich zadaniem będzie wcielić się w rolę podróżnych, którzy przybędą do krainy „Wielkiego Postu”. Nazwa została nadana tej krainie przez ich poprzedników a zarazem jej odkrywców. Wykonali oni również jej mapę. Uczniowie korzystając z tej mapy powędrują drogami, ścieżkami i bezdrożami tej krainy aby odkrywać jej piękno. Aby tego dokonać trzeba będzie nadać nazwy temu, co się zobaczy oraz temu, co zostało odkryte i zaznaczone na mapie. Jest tylko jeden warunek poprawnie wykonanej mapy: wszystkie nazwy muszą mieć związek z nazwą krainy a zaznaczone na mapie elementy należy ułożyć w trasy turystyczne, którymi mogliby wędrować turyści zwiedzający tę krainę. Powstanie w ten sposób mapa Wielkiego Postu.

III. Kształtowanie postawy odpowiedzi: po upływie wyznaczonego czasu wy-konane mapy prezentowane są na forum klasy metodą karuzeli.

Zakończenie:
- podsumowanie: rozmowa z uczniami na temat wykonanych map wiedzie ku stwierdzeniu, że moc Wielkiego Postu to moc nawrócenia i modlitwy
- notatka do zeszytu: stacje Drogi Krzyżowej
- modlitwa na zakończenie
- pożegnanie uczniów











Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3232
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014