Katalog

Magdalena Czaja, 2010-10-17
Wiśniowa

Lekcja wychowawcza, Ćwiczenia

Ćwiczenia integrujące zespół klasowy

- n +

Ćwiczenia integrujące zespół klasowy

Zaczarowany ołówek
CEL: Budowanie poczucia wspólnoty grupowej.
MATERIAŁY: Arkusze, mazaki
PRZEBIEG:
1. Uczniowie dzielą się na kilkuosobowe grupy i na arkuszach rysują, co dobrego chcieliby wyczarować dla swojej klasy.
2. Uczniowie prezentują rysunki na forum klasy i wspólnie zastanawiają się, które pomysły i w jaki sposób mogliby zrealizować.

Sezamie otwórz się
CELE: Poszerzanie wiedzy na temat potrzeb klasy. Poszukiwanie i analiza celów grupowych. Budowanie poczucia wspólnoty grupowej.
MATERIAŁY: Kartki, długopisy.
PRZEBIEG:
1. Uczniowie wyobrażają sobie sytuację, że weszli do sezamu, w którym mogą znaleźć wszystko, czego zapragną- w sferze materialnej i niematerialnej. Na kartkach każdy pisze indywidualnie, co wziąłby z sezamu dla swojej klasy.
2. Wspólnie zastanawiają się, jak mogliby sami zrealizować te pragnienia.

Klasowa „Puszka Pandory”
CELE: Stworzenie okazji do wglądu w problemy klasy. Pobudzanie motywacji do działań integracyjnych.
MATERIAŁY: tablica, kreda
PRZEBIEG:
1. Prowadzący informuje, że zadaniem uczestników jest analiza zjawisk zagrażających dobrej atmosferze i integracji klasy. Podkreśla, że chodzi tu jedynie o nazwanie tych zjawisk.
2. Uczniowie zgłaszają i zapisują na tablicy negatywne zachowania i zjawiska np. przezywanie, plotkowanie.
3. Uczestnicy dzielą się na tyle grup, ile wyłoniono problemów i w grupach opracowują sposoby ich rozwiązania.
4. Grupy prezentują wyniki swojej pracy.

Wyświetleń: 2822


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.