Katalog ANNA STERNA, 2010-11-30 LESZNO Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO / Dz. U. z 2007r. Nr 214, poz. 1580/ Imię i nazwisko: mgr Anna Sterna Placówka oświatowa: Zespół Przedszkole i Szkoła Podstawowa w Świerczynie, Świerczyna 43a, 64-113 Osieczna Dyrektor Szkoły: mgr Wioletta Klak Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy ( 01. 09. 2010 – 31. 05. 2013r.) Opiekun stażu: mgr Jolanta Owsianna Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach - § 7, ust. 2, pkt 1 1. Poznanie procedury awansu zawodowego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego wrzesień 2010 - poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu - plan rozwoju zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu • Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy • Ustalenie harmonogramu spotkań • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu okres trwania stażu - kontrakt - harmonogram spotkań - scenariusze zajęć, - karty obserwacji - wnioski z obserwacji zajęć 3. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły • Opracowanie scenariuszy • Przeprowadzenie i omówienie lekcji Wg. harmonogramu obserwacji - scenariusze 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje metodyczne, itp.) • Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania dostosowanym do indywidualnych możliwości uczniów • Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy, karty pracy itp. • Rozpoczęcie i ukończenie kursu kwalifikacyjnego z oligofrenopedagogiki • Uczestnictwo w pracach zespołu samokształceniowego nauczycieli nauczania zintegrowanego • Udział w zajęciach realizowanych przez innych nauczycieli okres trwania stażu - zaświadczenia ukończenia kursów - pomoce dydaktyczne - plan pracy zespołu 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez aktywny udział w doskonaleniu wewnątrzszkolnym • Udział w szkoleniach w ramach CDN • Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z Gronem Pedagogicznym • Praca w zespole nauczycieli klas I-III według harmonogramu - harmonogramy - listy obecności 6. Samoocena własnej pracy • Ocena skuteczności własnych działań, a w razie konieczności dokonywanie zmian w tych działaniach okres trwania stażu - notatka 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, notatek itp. • Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne okres trwania stażu maj2013 czerwiec 2013 - dokumentacja - sprawozdanie - wniosek 8. Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań • Współpraca z rodzicami • Współpraca z samorządem uczniowskim • Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania okres trwania stażu - sprawozdania ze spotkań 9. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów • Coroczne testy diagnozujące stopień opanowania wiedzy przez uczniów • Testy sprawdzające wiadomości i umiejętności uczniów, np. ankiety, arkusze obserwacji zachowań okres trwania stażu - testy, sprawdziany - dokumentacja szkolna, testy, sprawdziany, kartkówki Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych - § 7, ust. 2, pkt 2 1. Poznanie środowiska rodzinnego uczniów • Poznanie środowiska poprzez obserwacja, zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne wynikające z zainteresowania i potrzeb rodziców, opracowanie ankiet dla rodziców. okres trwania stażu - zeszyt rozmów z rodzicami - ankiety - arkusze obserwacji 2. Skoordynowanie własnych działań edukacyjnych i wychowawczych z innymi zaangażowanymi w to osobami • Systematyczny kontakt z nauczycielami prowadzącymi zajęcia dodatkowe, pedagogiem szkolnym, logopedą oraz rodzicami uczniów okres trwania stażu - udział w spotkaniach - notatki służbowe z rozmów 3. Uwzględnienie indywidualnych możliwości dydaktyczno -wychowawczych uczniów • Dostosowywanie planu pracy z poszczególnymi uczniami w oparciu o orzeczenia i opinie PPP • Przygotowanie pomocy dydaktycznych pomocnych w prowadzeniu lekcji okres trwania stażu - dokumentacja szkolna - plan pracy - indywidualne opinie o uczniach 4. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi • Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych • Zorganizowanie kółka plastycznego • Zajęcia świetlicowe okres trwania stażu - plan pracy zajęć wyrównawczych - plan pracy kółka plastycznego - dziennik zajęć w świetlicy 5. Organizowanie wewnątrzszkolnych konkursów oraz uczestniczenie w konkursach organizowanych poza placówką • Zainteresowanie uczniów tematem, zachęcanie i przygotowywanie do udziału w konkursach szkolnych, pozaszkolnych, inscenizacjach okres trwania stażu - zdjęcia - ewentualne dyplomy i podziękowania - notatki prasowe 6. Angażowanie uczniów w organizowanie imprez szkolnych i klasowych • Zachęcanie uczniów do pracy na rzecz szkoły, wspólne przydzielanie zadań i osób odpowiedzialnych, czuwanie nad pracą uczniów • Wspólna organizacja imprez klasowych według kalendarza imprez - zdjęcia - notatki Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - § 7, ust. 2, pkt 3 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej • Wykonywanie środków dydaktycznych przy pomocy komputera • Opracowanie dokumentacji szkolnej • Dokumentowanie przebiegu stażu okres trwania stażu - testy, gazetki, przygotowywanie dyplomów i wyróżnień itp. - dokumentacja szkolna - dokumentacja dorobku zawodowego 2. Korzystanie z Internetu, publikacje w Internecie • Pozyskiwanie informacji ze stron internetowych • Publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, artykułów • Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż okres trwania stażu - strony internetowe - adresy odwiedzanych stron 3. Wykorzystanie technologii komputerowej przez uczniów • Wykorzystanie informacji z Internetu do pogłębienia wiedzy z poszczególnych przedmiotów (zajęcia dodatkowe) według potrzeb - dokumentacja w dzienniku zajęć dodatkowych Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań - § 7, ust. 2, pkt 4 1. Doskonalenie warsztatu pracy pedagogicznej • Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły • Pogłębianie wiedzy psychologiczno – pedagogicznej poprzez odpowiednią lekturę • Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej okres trwania stażu - zaświadczenia - notatki - kserówki, - wykaz wykorzystanej literatury - spis lektur 2. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych • Udział w radach pedagogicznych • Rzetelne wypełnianie dokumentacji szkolnej • Pełnienie dyżurów podczas przerw lekcyjnych i dojazdów uczniów do szkoły • Rozpoznanie sytuacji rodzinnej, materialnej, zdrowotnej uczniów okres trwania stażu - lista obecności - dokumentacja szkolna 3. Dostosowywanie wymagań edukacyjnych zgodnie z zaleceniami PPP • Opracowanie indywidualnego programu wspomagania w oparciu o opinię Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej okres trwania stażu - opinie o uczniach - dokumentacja nauczyciela wspierającego - opinie z poradni 4. Współpraca z pedagogiem szkolnym • Poszukiwanie rozwiązań i wspomaganie dzieci z trudnościami wychowawczymi okres trwania stażu - notatki ze spotkań i opis zaistniałych problemów Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż - § 7, ust. 2, pkt 5 1. Zapoznanie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego • Zapoznanie się z: - Kartą Nauczyciela, - Ustawy o systemie oświaty - Rozporządzeniami MENiS -Aktualizacja znajomości przepisów dotyczących konkretnych zadań na bieżąco - akty prawne - notatki - wykaz dokumentów 2. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego • Analiza: - Statutu szkoły - Planów - Regulaminów - Programów okres trwania stażu - wykaz dokumentów - potwierdzenia opiekuna stażu 3. Współpraca z organizacjami wspomagającymi pracę szkoły • Nawiązanie współpracy z organizacjami działającymi na rzecz pomocy społecznej OPS, Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna itp. okres trwania stażu - notatki służbowe z rozmów Plan rozwoju zawodowego został stworzony na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. ……………………………………………………………………. PODPIS NAUCZYCIELA Zatwierdzam do realizacji: …………………………………………………………………………………… DATA I PODPIS DYREKTORA Wyświetleń: 5123
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |