Katalog

Agnieszka Michalik, 2011-01-17
Nowy Sącz

Język angielski, Konspekty

KONSPEKT LEKCJI J. ANGIELSKIEGO - What

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
KLASA: I szkoła podstawowa
TEMAT LEKCJI: What’s your name?-Jak masz na imię?
CZAS: 45 minut

CELE GŁÓWNY:
Uczeń potrafi się przywitać i pożegnać oraz przedstawić. Poprawnie reaguje na pytanie What’s your name ?Uczeń w miarę poprawnie umie zapytać o imię.

CELE OPERACYJNE
- uczeń powtarza i utrwala formy powitania i pożegnania,
- uczeń przyswaja pytanie o imię i odpowiedź na to pytanie,
- uczeń pracuje nad poprawną wymową wyrażeń i słownictwa używanego w czasie lekcji,
- integracja uczniów,

METODY:
- dialog,
- praca plastyczna,

FORMY PRACY:
- grupowa,
- w parach,
- indywidualna,

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- karty obrazkowe (postacie z bajek)
- karteczki z pytaniem What’s your name? I am...
- miękka piłeczka


PRZEBIEG LEKCJI:
1.Przywitanie się.

2.Warm up – rozgrzewka językowa – przypomnienie form powitania i pożegnania z wykorzystaniem maskotki, następnie dzieci dobierają się w pary i na zmianę to witają to żegnają się.

3.Zapoznanie dzieci z tematem lekcji.

4.Nauczyciel zmienionym głosem pyta maskotkę What’s your name? Następnie modulując głos odpowiada I am... Nauczyciel zachęca dzieci do powtarzania pytania i odpowiedzi.

5.Nauczyciel chodzi po klasie z maskotką i zadaje pytanie What’s your name? Dzieci odpowiadają ( w razie potrzeby nauczyciel pomaga bądź prosi innego ucznia o pomoc, zwraca też uwagę na poprawną wymowę.

6.Nauczyciel zaprasza dzieci na dywan. Uczniowie siadają w kółku, nauczyciel razem z nimi. Nauczyciel rzuca miękką piłeczkę do dowolnego ucznia pytając go o imię, uczeń odpowiada. Następnie uczeń rzuca do wybranej koleżanki lub kolegi pytając o imię itd. Gra kończy się, gdy każdy z uczniów dostanie piłeczkę.

7.Uczniowie zostają na dywanie. Nauczyciel podchodzi do nich z plikiem kartek, na których znajdują się postacie z różnych bajek. Każdy uczeń losuje jedną postać. Uczniowie nie pokazują sobie, jaką postać wylosowali. Nauczyciel upewnia się, że każdy z uczniów wie jak nazywa się jego postać. Następnie dzieci podchodzą do siebie nawzajem pytając o imię. Koleżanka/Kolega przedstawia się imieniem postaci przedstawionej na rysunku. Czas trwania ok. 3-5 minut, w zależności od liczebności danej klasy.

8.Uczniowie wracają do ławek. Na kartkach z bloku rysują swój portret następnie podpisują go używając wyrażenie I am... Wyrażenie to starają się od wzorować z tablicy (w razie potrzeby nauczyciel pomaga).

9.Wspólne wieszanie prac na gazetce.

10.Dzieci w zeszytach wklejają karteczki przygotowane przez nauczyciela z pytaniem What’s your name? I am... (na kartce znajduje się również zapis fonetyczny tak, aby dziecko mogło poćwiczyć w domu z rodzicami).

11.Podsumowanie lekcji – nauczyciel wraz z maskotką wita się z wybranymi uczniami a następnie pyta je o imię. Dzieci odpowiadają (imię może być prawdziwe lub zmyślone).

12.Praca domowa – uczniowie mają pokolorować otrzymane wcześniej postacie i podpisać rysunek używając wyrażenia I am oraz imienia postaci.

Wyświetleń: 2973


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.