Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Agnieszka Michalik, 2011-01-17
Nowy Sącz

Język angielski, Konspekty

KONSPEKT LEKCJI J. ANGIELSKIEGO - What

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
KLASA: I szkoła podstawowa
TEMAT LEKCJI: What’s your name?-Jak masz na imię?
CZAS: 45 minut

CELE GŁÓWNY:
Uczeń potrafi się przywitać i pożegnać oraz przedstawić. Poprawnie reaguje na pytanie What’s your name ?Uczeń w miarę poprawnie umie zapytać o imię.

CELE OPERACYJNE
- uczeń powtarza i utrwala formy powitania i pożegnania,
- uczeń przyswaja pytanie o imię i odpowiedź na to pytanie,
- uczeń pracuje nad poprawną wymową wyrażeń i słownictwa używanego w czasie lekcji,
- integracja uczniów,

METODY:
- dialog,
- praca plastyczna,

FORMY PRACY:
- grupowa,
- w parach,
- indywidualna,

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- karty obrazkowe (postacie z bajek)
- karteczki z pytaniem What’s your name? I am...
- miękka piłeczka


PRZEBIEG LEKCJI:
1.Przywitanie się.

2.Warm up – rozgrzewka językowa – przypomnienie form powitania i pożegnania z wykorzystaniem maskotki, następnie dzieci dobierają się w pary i na zmianę to witają to żegnają się.

3.Zapoznanie dzieci z tematem lekcji.

4.Nauczyciel zmienionym głosem pyta maskotkę What’s your name? Następnie modulując głos odpowiada I am... Nauczyciel zachęca dzieci do powtarzania pytania i odpowiedzi.

5.Nauczyciel chodzi po klasie z maskotką i zadaje pytanie What’s your name? Dzieci odpowiadają ( w razie potrzeby nauczyciel pomaga bądź prosi innego ucznia o pomoc, zwraca też uwagę na poprawną wymowę.

6.Nauczyciel zaprasza dzieci na dywan. Uczniowie siadają w kółku, nauczyciel razem z nimi. Nauczyciel rzuca miękką piłeczkę do dowolnego ucznia pytając go o imię, uczeń odpowiada. Następnie uczeń rzuca do wybranej koleżanki lub kolegi pytając o imię itd. Gra kończy się, gdy każdy z uczniów dostanie piłeczkę.

7.Uczniowie zostają na dywanie. Nauczyciel podchodzi do nich z plikiem kartek, na których znajdują się postacie z różnych bajek. Każdy uczeń losuje jedną postać. Uczniowie nie pokazują sobie, jaką postać wylosowali. Nauczyciel upewnia się, że każdy z uczniów wie jak nazywa się jego postać. Następnie dzieci podchodzą do siebie nawzajem pytając o imię. Koleżanka/Kolega przedstawia się imieniem postaci przedstawionej na rysunku. Czas trwania ok. 3-5 minut, w zależności od liczebności danej klasy.

8.Uczniowie wracają do ławek. Na kartkach z bloku rysują swój portret następnie podpisują go używając wyrażenie I am... Wyrażenie to starają się od wzorować z tablicy (w razie potrzeby nauczyciel pomaga).

9.Wspólne wieszanie prac na gazetce.

10.Dzieci w zeszytach wklejają karteczki przygotowane przez nauczyciela z pytaniem What’s your name? I am... (na kartce znajduje się również zapis fonetyczny tak, aby dziecko mogło poćwiczyć w domu z rodzicami).

11.Podsumowanie lekcji – nauczyciel wraz z maskotką wita się z wybranymi uczniami a następnie pyta je o imię. Dzieci odpowiadają (imię może być prawdziwe lub zmyślone).

12.Praca domowa – uczniowie mają pokolorować otrzymane wcześniej postacie i podpisać rysunek używając wyrażenia I am oraz imienia postaci.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2185
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014