Katalog Jolanta Hanus, 2011-01-28 Mikołów Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozowju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Jolanta Hanus Nazwa szkoły , w której nauczyciel odbywa staż: Gimnazjum nr 1 w Gierałtowicach ul. Powstańców Śl. 41 44-186 Gierałtowice Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2007r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy. I. Zadania ogólne 1. Poznanie procedur awansu zawodowego. Formy/metody realizacji: Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego. 2. Zapoznanie się ze zmianami w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły. Formy/metody realizacji: Analiza dokumentów obowiązujących w szkole. 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Formy/metody realizacji: Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, konspektów, itp. 4. Przygotowanie projektu sprawozdania. Formy/metody realizacji: Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju. II. (§ 8 ust.2 pkt 1) Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Wstępna ocena własnych umiejętności, poziomu dydaktycznego. Formy/metody realizacji: Dobór zadań adekwatnych do potrzeb szkoły i środowiska. 2. Uczestnictwo w pracach organów szkoły. Formy/metody realizacji: Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej klasyfikacyjnych, szkoleniowo–informacyjnych, problemowych. 3. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. Formy/metody realizacji: Uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. 4. Analizowanie wyników egzaminu gimnazjalnego. Formy/metody realizacji: Praca w zespole matematyczno-przyrodniczym. Opracowywanie wyników egzaminu, wyciąganie wniosków do dalszej pracy. 5. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. Formy/metody realizacji: Udział w formach doskonalenia zawodowego nauczycieli adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. 6. Doskonalenie i analizowanie własnej pracy. Formy/metody realizacji: Hospitowanie zajęć przez dyrektora. III. (§ 8 ust.2 pkt 2) Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Stosowanie w pracy technologii komputerowej i informacyjnej. Formy/metody realizacji: Korzystanie z: - komputerowych programów edukacyjnych, - oprawy internetowej podręcznika „Matematyka Wokół Nas”, - portali edukacyjnych Przekazywanie informacji uczniom, rodzicom oraz innym zainteresowanym osobom poprzez umieszczanie ich na stronie internetowej szkoły. Protokołowanie posiedzeń Rady Pedagogicznej w formie elektronicznej. 2. Podnoszenie jakości swojej pracy zawodowej. Formy/metody realizacji: Praca na lekcji metodami aktywnymi, prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej, korzystanie z programów multimedialnych. 3. Wykorzystanie technologii komputerowej do tworzenia pomocy dydaktycznych. Formy/metody realizacji: Wykonywanie pomocy dydaktycznych na komputerze. IV. (§ 8 ust.2 pkt 3) Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Formy/metody realizacji: Prowadzenie zajęć otwartych i koleżeńskich dla innych nauczycieli. Przeprowadzenie szkolenia koleżeńskiego – obsługa pracowni komputerowej typu Macintosh. 2. Pełnienie funkcji opiekuna stażu. Formy/metody realizacji: Pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego. Współpraca metodologiczna i merytoryczna. 3. Opieka nad praktykantem. Formy/metody realizacji: Prowadzenie zajęć w obecności praktykanta. Pomoc w przygotowywaniu zajęć prowadzonych przez niego oraz omawianie tych zajęć. 4. Udostępnienie swojego planu rozwoju zawodowego innym nauczycielom. Formy/metody realizacji: Publikacja materiałów w Internecie. V. (§ 8 ust.2 pkt 4b) Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych 1. Uzyskanie uprawnień na egzaminatora OKE Formy/metody realizacji: Podjęcie pracy w zespole egzaminacyjnym. VI. (§ 8 ust.2 pkt 4c) poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących działań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Rozpoznanie potrzeb i problemów środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Formy/metody realizacji: Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. Integracja zespołu klasowego. Udział w akcjach „Sprzątanie Świata” itp. Przeprowadzenie programu profilaktycznego „Siedem kroków” mającego na celu zapobieganie uzależnieniom. 2. Rozwiązywanie problemów wychowawczych i opiekuńczych. Formy/metody realizacji: Współpraca z rodzicami, pedagogiem szkolnym oraz poradnią psychologiczno-pedagogiczną. 3. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. Formy/metody realizacji: Współpraca przy organizacji imprez lokalnych oraz umieszczanie wiadomości o imprezach na stronie internetowej szkoły. 4. Aktywna realizacja zadań wychowawczych. Formy/metody realizacji: Realizacja zadań wypływających z programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły. Organizacja wycieczek, imprez klasowych i szkolnych. VII. (§ 8 ust.2 pkt 4f) uzyskanie innych znaczących osiągnięć zawodowych 1. Organizacja „Maratonu matematycznego”. Formy/metody realizacji: Przeprowadzenie spotkania, na którym uczniowie rozwiązują zadania z matematyki celem lepszego przygotowania ich do egzaminu gimnazjalnego. 2. Utworzenie działu w bibliotece z materiałami przydatnymi do wykonywanej pracy. Formy/metody realizacji: Udostępnienie testów, krzyżówek, zestawów sprawdzających wiadomości z poszczególnych poziomów nauczania oraz ankiet dydaktycznych i wychowawczych w bibliotece szkolnej. 3. Opracowanie i realizacja planu pracy koła informatycznego. Formy/metody realizacji: Zachęcanie młodzieży do rozszerzania swoich zainteresowań oraz nabywania nowych umiejętności związanych z informatyką. 4. Współorganizowanie akademii środowiskowych i imprez szkolnych. Formy/metody realizacji: Zachęcanie młodzieży do udziału w uroczystościach oraz imprezach szkolnych i lokalnych. 5. Prowadzenie strony internetowej szkoły. Formy/metody realizacji: Umieszczanie bieżących informacji, zdjęć z ważnych wydarzeń szkolnych na stronie internetowej. 6. Prowadzenie elektronicznego dzienniczka ucznia na stronie internetowej szkoły. Formy/metody realizacji: Aktualizowanie ocen w elektronicznym dzienniczku ucznia. VIII. (§ 8 ust.2 pkt 5) umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Indywidualizacja nauczania zgodnie z potrzebami uczniów. Formy/metody realizacji: Prowadzenie zajęć wyrównawczych. Przygotowywanie uczniów uzdolnionych do konkursów przedmiotowych. 2. Diagnozowanie i uzupełnianie braków edukacyjnych. Formy/metody realizacji: Przeprowadzanie tzw. „badania na wejściu” oraz badania wyników nauczania z matematyki. 3. Diagnozowanie problemów wychowawczych. Formy/metody realizacji: Prowadzenie pogadanek na godzinach wychowawczych. Pedagogizacja rodziców. Wyświetleń: 2018
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |