Katalog Agnieszka Radzka-Karczewska, 2011-08-31 Warszawa Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela mianowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o nadanie stopnia nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Agnieszka Radzka-Karczewska Zajmowane stanowisko: wychowawca w świetlicy szkolnej Nazwa Szkoły: Szkoła Podstawowa Nr 69 w Warszawie Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009r. Okres stażu: od 01.09.2009r. do 31.05.2012r. Zadania do realizacji Forma realizacji Termin Dowody realizacji Plan zadań realizowanych w czasie stażu prowadzących do uzyskania awansu zawodowego – nauczyciel dyplomowany 1. Poznanie procedury prawnej osiągnięcia awansu zawodowego i przygotowanie planu realizacji • Analiza aktów prawnych w zakresie awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • Opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego • Udział w szkoleniu „Awans zawodowy nauczycieli mianowanych – procedury, plan rozwoju zawodowego” IX 2009 • znajomość prawa oświatowego • wniosek, • zatwierdzony plan rozwoju zawodowego, • zaświadczenie potwierdzające szkolenie, 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • Gromadzenie dokumentacji: dyplomów, świadectw, konspektów, scenariuszy, planów i innych dokumentów, na bieżąco • dyplomy, świadectwa, scenariusze, konspekty 3. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Opracowanie zgromadzonej dokumentacji, • Analiza osiągniętych wyników, • Sformułowanie wniosków, po zakończeniu stażu • sprawozdanie z realizacji założonego planu rozwoju zawodowego, • ocena dorobku zawodowego 4. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne • Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne, 2012 • złożony wniosek §8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Podejmowanie własnego doskonalenia zawodowego • Udział w szkoleniach, kursach i warsztatach metodycznych podnoszących jakość pracy. • Wprowadzanie na zajęciach nowo poznanych metod • Samodzielne studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych, poszukiwanie nowości wydawniczych do¬tyczących wychowania szkolnego i aktywi¬zujących metod pracy. cały okres stażu • świadectwa ukończenia • zestawienie bibliografii 2. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym • Uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej. • Współpraca z wychowawcami klas 0-III • Współpraca z pedagogiem i psychologiem cały okres stażu. • poświadczenie dyrektora szkoły 3. Aktywne włączenie się w przygotowanie imprez promujących szkołę i jej działania • Organizacja różnorodnych konkursów, imprez i uroczystości w świetlicy. • Współpraca w organizowaniu uroczystości szkolnych, oprawa muzyczna i ruchowa cały okres stażu • zaproszenia, scenariusze, zdjęcia 4. Udział w konkursach międzyświetlicowych • Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach: plastycznych, ortograficznych cały okres stażu • potwierdzenia udziału, dyplomy §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej • Korzystanie z Encyklopedii Multimedialnych • Stosowanie komputerowych progra¬mów edukacyjnych i Internetu. • Elektroniczny kontakt z nauczycielami • Założenie książki adresowej ważnych stron internetowych cały okres stażu • katalog stron internetowych • przykładowe dokumenty wykonane technologią komputerową 2. Stosowanie i wykorzystanie Internetu w życiu codziennym i pracy • Korzystanie z wiadomości z Internetu w związku z poznawaniem procedury awansu zawodowego • Wykorzystanie możliwości komputera do pisania scenariuszy, ogłoszeń, dyplomów, materiałów informacyjnych, zaproszeń • Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego – tworzenie wszy¬stkich niezbędnych tekstów związanych z awansem zawodowym. • Opublikowanie planu rozwoju zawodowego cały okres stażu • umieszczenie planu rozwoju na stronie internetowej www.literka.pl • przykładowe dokumenty wykonane technologią komputerową 3. Wykorzystanie zasobów internetowych do przygotowywania konkursów świetlicowych • Przygotowanie i opracowanie rebusów, krzyżówek. • Opracowanie plastyczne i komputerowe dyplomów i podziękowań za udział w konkursach cały okres stażu • dyplomy • podziękowania • poświadczenie kierownika świetlicy §8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć 1. Współpraca z nauczycielami • Udostępnianie opracowanych przez siebie scenariuszy zajęć nauczycielom, • Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości szkolnych cały okres stażu • potwierdzenie dyrekcji • zgromadzone materiały • spostrzeżenia własne 2. Przygotowanie i przeprowadzenie otwartych zajęć • Otwarte zajęcia dla nauczycieli stażystów i kontraktowych • Udział w partnerskich hospitacjach, wymiana doświadczeń cały okres stażu • scenariusze zajęć • potwierdzenie kierownika świetlicy 3. Zorganizowanie spotkania metodycznego dla wychowawców świetlic • Prowadzenie dyskusji, referaty, wymiana doświadczeń i materiałów dydaktycznych cały okres stażu • zaświadczenie dyrekcji • wypracowane dokumenty • opinie uczestników 4. Pełnienie funkcji opiekuna stażu • Opracowanie planu współpracy, literatury • Hospitowanie i omawianie zajęć • Pomoc w realizacji planu rozwoju zawodowego cały okres stażu • kontrakt • harmonogram spotkań • scenariusze, konspekty • ocena §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań wychowawczych lub opiekuńczych 1. Prowadzenie zajęć dodatkowych • Koło teatralne • Koło taneczne cały okres stażu • sprawozdanie z działalności 2. Organizowanie imprez, uroczystości i konkursów świetlicowych • Opracowanie scenariuszy i przygotowanie imprez m.in. „Dzień Matki”, „Dzień Babci i Dziadka”, „Wieczór Andrzejkowy” • Wyłonienie zwycięzców cały okres stażu • regulamin konkursu • scenariusze • potwierdzenie dyrekcji 3. Modyfikacje zewnętrznych progra¬mów wychowawczych dotyczących profilaktyki • Opracowanie scenariuszy zajęć świetlicowych z uwzględnieniem treści programów profilaktycznych: • „Hałas szkodzi zdrowiu” • „Agresji-stop” • „W zdrowym ciele, zdrowy duch” 2009/2010 • potwierdzenie dyrektora szkoły §8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca z organizacjami na terenie szkoły • współpraca z samorządem szkolnym, cały okres stażu • potwierdzenie opiekuna samorządu szkolnego 2. Współpraca z domem spokojnej starości • Zorganizowanie spotkania świątecznego • Inscenizacja z okazji Dnia Babci i Dziadka rok szkolny 2010/2011 • zaświadczenia 3. Podejmowanie działań na rzecz edukacji poprzez współpracę z podmiotami środowiska lokalnego • Współpraca z Miejskim Przedszkolem nr 139 – przygotowanie przedstawień dla przedszkolaków • Współpraca ze Szkołą Podstawową nr 85 cały okres stażu • potwierdzenie współpracy 4. Podejmowanie zadań na rzecz uczniów w trudnej sytuacji życiowej • Współpraca z pedagogiem szkolnym w zakresie pozyskiwania pomocy dla uczniów cały okres stażu • potwierdzenie pedagoga szkolnego §8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zanalizowanie i opisanie przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów wychowawczych • Identyfikacja problemu • Diagnoza (rozpoznanie) • Działania • Ocena efektów cały okres stażu • opis i analiza przypadku Wyświetleń: 2167
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |