Katalog Monika Kurzyna, 2012-03-22 Świecie Zajęcia przedszkolne, Konspekty Uroczystość andrzejkowa „Czarodziejki bawią się”SCENARIUSZ UROCZYSTOSCI ANDRZEJKOWEJ 1. Data: 30.11. 2011r . 2.Tytuł : Scenka teatralna „Czarodziejki bawią się” 3.Grupa wiekowa: 3,4,5- latki 4. Osoba prowadząca: Monika Kurzyna Osoby współprowadzące: nauczycielki przedszkola. 5. Pomoce dydaktyczne: przybory do wróżb( kolorowe kartki, chusteczki, talerzyki, marchewka, rogaliki, torba czarów, monety , miski z wodą, skarpeta, but, miotły, stroje wróżek oraz ducha, księga czarów, podkłady muzyczne(„Uczeń czarnoksiężnika” z filmu Disneya- „Fantazja”, „Caribean Blue”- Enya ,dekoracje sali. 6. Treści programowe: -kultywowanie tradycji, zwyczajów, -uczestniczenie we wspólnych zabawach, -powtarzanie krótkich rymowanek, -słuchanie wierszy, opowiadań, - uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość, -uczestniczenie w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi przez krótki czas, -reagowanie na humor zawarty w utworze literackim lub danej sytuacji, -uczestniczenie w zabawach naśladowczych, -oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu, -przestrzeganie zasad właściwego zachowania się. 8.Cele operacyjne: Dziecko: -zna zwyczaje i tradycje związane z andrzejkami, -uważnie słucha i wykonuje polecenia nauczyciela, -czerpie radość i zadowolenie z uczestnictwa w proponowanej zabawie, -umie wyrażać i przeżywać radość zabawy, -jest zainteresowane scenką teatralną, -zna wróżby andrzejkowe. 9. Metody: Słowna- opowiadanie, rozmowa. Czynna- zadań stawianych do wykonania. Oglądowa- pokaz i obserwacja. PRZEBIEG SPOTKANIA 1.Powitanie wszystkich zebranych przez Cyganki: -zapoznanie z tradycją andrzejkową, -zaproszenie dzieci do krainy magii, -nauka czarów, -wyczarowanie rodziny wróżek. 2.Scenka teatralna pt. „Czarodziejki bawią się” Scena I -Matka wróżka sprząta dom, komentując bałaganiarstwo swoich trzech córek. -Wychodząc na zakupy prosi córki, aby posprzątały dom. -Kładzie swoją księgę czarów w bezpiecznym miejscu, zakazując córkom magii i czarów. -Kiedy matka wychodzi uwidaczniają się charaktery córek ( Ewa- buntownicza i roztrzepana), Monika- (bardzo zarozumiała), a Beata- (strachliwa). Scena II -Czarodziejki nudzą się, robią straszny bałagan, kłócą się, objadają słodyczami. -Córki wykorzystując nieobecność mamy postanawiają posprzątać- ale za pomocą czarów… Zarozumiała wróżka Monika pokazuje sztuczkę z chusteczką, ponieważ twierdzi, że do czarów nie potrzebuje (magicznej księgi). Buntownicza siostra Ewa naśmiewa się z czarów siostry Moniki i namawia siostry do wykorzystania księgi. Siostry za namową buntowniczej i roztrzepanej siostry rozpoczynają wielkie czarowanie z „zakazanej księgi magii” - Zaangażowanie dzieci w czary „Aby czary z księgi się spełniały złóżmy dary” – dzieci wrzucają grosiki do miski z wodą. Poszukiwanie przez wróżki ukrytego magicznego worka i różdżki niezbędnych do czarów. Wyczarowanie z magicznego worka chusteczek, oraz kolorowych kwiatków. -Zabawa ruchowa „Aby czary z księgi się spełniały proszę dzieci, aby poskakały” Czarowanie słodkich rogalików. -Pierwsza próba- skarpetka -Druga próba- but -Trzecia próba- rogaliki. -Czwarta próba- wyczarowanie specjalnego rogala z wróżbą dla gościa. „Czarodziejski spodek”- czarodziejka Monika bardzo chce być piękniejsza, siostry czarami upiększają ją. Jednak nieudolne czary okazują się podstępem. Zdenerwowana wróżka zamienia palec swojej siostry Ewy w marchewkę. -Zabawa ruchowa „Aby czary z księgi się spełniały pomachajmy paluszkami” Strachliwa wróżka Beata zwierza się swoim siostrom, iż marzy o nowym przyjacielu z którym mogłaby iść do kina lub na spacer. -Pierwsza próba- nocnik dziecięcy -Druga próba- gruby duch. Niezadowolona Beata każe swoim siostrom poprawić ducha. Wyjście z wyczarowanym duchem do Zamku. Scena III -Rozmowa wróżki Beaty na temat najważniejszej osoby w przedszkolu. Brak Pani Dyrektor w sali jest powodem do kolejnych czarów. Wróżki otwierają księgę czarów chcąc wyczarować Panią Dyrektor. -Zabawa ruchowa „Aby czary z księgi się spełniały poklaszczmy rączkami” Wróżki czarują -Pierwsza próba- miotła. -Druga próba- posąg dyrekcji. -Trzecia próba- ożywienie dyrekcji uściskiem dzieci. Pani Dyrektor dziękuje wróżkom, oraz wszystkim dzieciom za „Andrzejkowe” wróżby i czary. Z wdzięczności za wyczarowanie jej osoby obiecuje dzieciom niespodziankę. Scena końcowa IV -Na sale wchodzi matka z zakupami, zdziwiona pyta co się tutaj dzieje?. Gdzie podziała się „magiczna księga”?. Czy wróżki były grzeczne, czy czarowały, co się stało z córką Beatą.? -Matka gniewa się na swoje małe czarodziejki ,karci je i kilkakrotnie grozi im, poruszając palcem. - Wreszcie prosi je, aby powiedziały prawdę. Wróżki proszą o przebaczenie. Tańczą. Zakończenie Wychowawcy wraz z dziećmi opuszczają salę udając się kolejno do poszczególnych grup w celu przeprowadzenia zajęć o tematyce „Andrzejkowej” Grupa 3-latki „Krasnoludki”- „Jedziemy do lasu”- opowieść ruchowa. Dzieci biegają po lesie w rytm muzyki relaksacyjnej. Na przerwę w muzyce chowają się pod drzewka. Na hasło: „słonko świeci”, spacerują po lesie. Nauczycielka mówi zaklęcie i zmienia dzieci w : - zajączki (dzieci kucają i naśladują skoki zajączka) - krasnale (marsz w przysiadzie) - wielkoludy (marsz na palcach z wyciągniętymi w górę rękoma) - sarenki (lekki bieg) Nagle zaczyna mocno wiać wiatr (dzieci podnoszą ręce, naśladują wiatr oraz mówią „szszszsz….” Grupa 3-latki „Gumisie”- „Butelka prawdę Ci powie” (nasze charaktery) Dzieci kręcą ozdobną butelką, wokół której leżą rozrzucone rekwizyty: Lusterko - dba o swój wygląd Zegarek - punktualny Pieniądz- bogactwo Korale - strojnisia Książka - naukowiec Notes - drobiazgowy Grzebień - elegant Mydło - czyścioch Orzech - twardziel Chusteczka - płaczek Gęsie pióro - kłamca Grupa 4- latki- „Duszki”- „Magiczne karty”(kim będę w przyszłości?)Dzieci kolejno losują rozłożone na dywanie „Magiczne karty”, które ukażą kim będziemy w przyszłości. Dzieci rozpoznają co przepowiada karta, kolorują wylosowany zawód. Grupa 5- latki-„Ufoludki” „Mój znak zodiaku”- Rozmowa z dziećmi na temat poszczególnych miesięcy oraz znaków zodiaku przypadających na dany miesiąc. Dzieci otrzymują „zodiakalne rysunki”, które kolorują. Pani Dyrektor zaprasza dzieci na słodki poczęstunek - rogaliki wyczarowane przez wróżki. Wyświetleń: 1876
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |