AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Bożena Rybak, 2012-06-11
CZERNIEWICE

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Wielkanocne zwyczaje - scenariusz zajęcia dla dzieci 6-letnich

- n +

Wielkanocne zwyczaje
Scenariusz zajęcia dla dzieci 6-letnich

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE:
- zapoznanie ze zwyczajami i tradycjami dotyczącymi świąt Wielkanocnych,
- zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w przygotowaniach świątecznych,
- wykonanie prezentów i dekoracji świątecznych,
- rozbudzanie inwencji twórczej dziecka poprzez prace plastyczne w powiązaniu z treścią utworów, próby wyrażania rytmu i ruchu,
- wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu, do poprawnego formułowania wypowiedzi ze zwróceniem uwagi na logiczne budowanie zdań,
- stwarzanie warunków do dzielenia się nagromadzonymi przeżyciami, wrażeniami i odczuciami, formułowanie uogólnień i wniosków.
CELE OGÓLNE:
- wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci o nowe wyrazy w toku poznawania środowiska społecznego i przyrodniczego,
- poznanie i kultywowanie tradycji Wielkanocnych,
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10 w związku z analiza sytuacji przedstawionej konkretnie
METODY:
- czynna: zadań stawianych do wykonania,
- słowna: posługiwanie się żywym słowem – rozmowa, wiersz, historyjka obrazkowa, piosenka, utwór muzyczny,
- oglądowa: pokaz, ilustracje, obserwacja.
FORMY: zbiorowa, indywidualna.
POMOCE DO ZAJĘĆ: ilustracje nawiązujące do zajęć, opowiadanie D. Graj pt. „O niedźwiedziu i wielkanocnych pisankach”, napisy do globalnego czytania, sylwety symboli świątecznych, sylwety do zajęć matematycznych, piosenka pt. „Pisanki”, koszyczek wielkanocny, wydmuszki, papier samoprzylepny, bibuła mazaki, klej, nożyczki.
PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1. Rozwiązanie zagadki wprowadzającej do tematyki zajęć.
Rozwiązanie zagadki – Wielkanoc.

2. Rozmowa na temat tradycji świąt wielkanocnych.
Nauczycielka prowadzi z dziećmi rozmowę popierając ją ilustracjami.
Demonstracja kurczątka wyklutego z jajka.

3. Zabawa „Wesołe kurczątka”.
Dzieci to kurczątka. Na początku stoi kura. Dzieci idą drobniutkim kroczkiem za kurą. Najpierw poruszają się na paluszkach, potem na piętach, wewnętrznych i zewnętrznych stronach stóp. Mama kura wydaje polecenia jak i gdzie iść.

4. Czytanie opowiadania D. Graj pt. „O niedźwiedziu i wielkanocnych pisankach” , rozmowa na temat utworu.

5. Wysłuchanie piosenki pt. „Pisanki”. Przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10.


6. Zabawa ruchowa „Mama kura”.
Dzieci naśladują mamę – idą, biegną do ziarenek, dziobią pokarm, wysiadują jajka.

7. Układanie i rozwiązywanie działań matematycznych utrwalających umiejętność dodawania w zakresie 9. Poprawne kojarzenie liczby elementów z cyfrą.

8. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze usprawniające narządy artykulacyjne.
Dzieci naśladują wybrane dźwięki zwierząt (kurczątka, kura, kogut, kaczka, gęś).

9. Praca plastyczna przy stolikach – ozdabianie wydmuszek.


BIBLIOGRAFIA:
1. „Kubusiowe zagadki”, Mariusz Niemycki, Wyd. Iwanowski, Płock 1995.
2. „Integralne wychowanie i nauczanie w przedszkolu”, ODN Piotrków Tryb. 2000.
3. „Rok polski – zwyczaje i obrzędy”, Renata Hryń – Kuśmirek, Wyd. Posiedlik, Raniowski i Spółka.
4. Zeszyt z wierszami dla przedszkolaków.

Opracowała Bożena Rybak
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1751


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0