AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Robert Strzelecki, 2012-06-12
Jarocin

Lekcja wychowawcza, Konspekty

KONSPEKT LEKCJI – Wspólnie wystawiamy oceny z zachowania (godzina z wychowawcą)

- n +

Temat: Wspólnie wystawiamy oceny z zachowania

Czas realizacji: 1 jednostka lekcyjna

CELE POZNAWCZE:
- uczeń dostrzega, że żyje w zespole i wspólnie z innymi pracuje na opinię
swojej klasy;

CELE KSZTAŁCĄCE:
- uczeń charakteryzuje wymagania na poszczególne oceny zachowania;
- uczeń zna, rozumie i akceptuje kryteria poszczególnych ocen zachowania;
- uczeń doskonali umiejętność uzasadniania swoich sądów i spostrzeżeń;

CELE WYCHOWAWCZE:
- uczeń występuje na forum klasy wypowiada się zgodnie z zasadami kultury;
- uczeń określa swoje zachowanie na tle zespołu klasowego;
- uczeń potrafi obiektywnie wypowiedzieć się o sobie i rówieśnikach;
- uczeń potrafi dostrzec pozytywne cechy swoje i swoich kolegów, powiedzieć miłe rzeczy swoim rówieśnikom,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- karta samooceny;
- tabela oceny zachowania samorządu klasowego;
- tabela oceny wychowawcy klasy;
- opinia zespołu uczącego o poszczególnych uczniach;
- kryteria ocen zachowania,

FORMY PRACY:

- wspólnym frontem

METODY PRACY:
- pogadanka
- dyskusja


PRZEBIEG LEKCJI:
1. część wprowadzająca:
• krótka pogadanka na temat tego, co to jest autorefleksja i samoocena;
 Autorefleksja – próba zastanowienia się nad samym sobą, nad swoim zachowaniem, postępowaniem, przypomnienie sobie sytuacji świadczących o mnie, poszukiwanie prawdy o sobie samym

 Samoocena – wyrażenie opinii o sobie samym, podsumowanie refleksji o sobie wyrażone konkretną oceną – pozytywną bądź negatywną, omówienie swojego postępowania;

2. część zasadnicza:
• przybliżenie uczniom obowiązujących w WSO ocen zachowania oraz kryteriów ich przyznawania;
• uzmysłowienie uczniom, że żyją w zespole i wspólnie pracują na opinię
swojej klasy oraz ponoszą też zbiorową odpowiedzialność za zachowanie grupy;
• krótkie omówienie wypełnionych wcześniej przez uczniów kart samooceny – wskazanie na brak uzasadnień w wielu kartach;
• omówienie tabeli oceny zachowania przygotowanej przez samorząd klasowy;
• przedstawienie tabeli oceny wychowawcy klasy
- kilka słów ogólnych na temat zachowania klasy:
 pochwała za zaangażowanie w liczne imprezy szkolne oraz uczestnictwo w zawodach i konkursach;
 omówienie negatywnych skutków uwag w dzienniku;
 przypomnienie, że na zachowanie wpływa również wywiązywanie się z obowiązków w tym z dostarczania usprawiedliwień;
- poinformowanie uczniów o wpływie informacji zawartych w samoocenie na ocenę wychowawcy;
- wyjaśnienie dlaczego zostały przyznane oceny wzorowe dla 5 osób;
- omówienie schematu przyznawania punktów za kat. I – wpływ ilości proponowanych ocen niedostatecznych na koniec roku oraz stosunek ocen semestralnych do proponowanych;
- omówienie schematu przyznawania punktów za kat. VI – wpływ pracy dla klasy/szkoły;
• ogłoszenie czasu na odniesienie się uczniów do proponowanej oceny rocznej z zachowania, zwrócenie uwagi na obiektywizm wypowiedzi:
- wypowiedzi na temat własnej oceny (z uzasadnieniem);
- wypowiedzi na temat oceny kolegi (z uzasadnieniem);
• dyskusja na temat wypowiedzi;


3. część utrwalająca:
• podsumowanie zajęć
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3288


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1