Katalog

Patrycja Kozera, 2012-08-03
Wołczyn

Awans zawodowy, Wymagania

Przedmiotowy system oceniania z j.angielskiego.

- n +

Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego

A. Wymagania edukacyjne.

Szczegółowe wymagania edukacyjne zawarte są w programach dla poszczególnych klas.

B. Sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych:

 testy/sprawdziany,
 kartkówki – zapowiedziane lub nie, z 3 ostatnich tematów lekcyjnych,
 odpowiedź ustna,
 aktywność na lekcjach,
 prace domowe,
 czytanie i tłumaczenie tekstów.

Dwa razy w ciągu każdego semestru uczeń ma prawo zgłosić nauczycielowi przed rozpoczęciem zajęć nieprzygotowanie ( np ) oraz brak zadania domowego ( bz ). Nie dotyczy w przypadku dłuższej usprawiedliwionej nieobecności ucznia, który ma wówczas 2 tygodnie czasu na uzupełnienie przerobionych partii materiału.
C. Zasady poprawiania ocen cząstkowych.
Uczeń może ponownie napisać test/sprawdzian, z którego otrzymał ocenę dopuszczającą lub niedostateczną w ciągu 2 tygodni od otrzymania tej oceny, w terminie wyznaczonym przez nauczyciela.
Uczeń może poprawić ocenę dopuszczającą lub niedostateczną z odpowiedzi na kolejnej lekcji.
D. Zasady sprawdzania i oceniania osiągnięć ucznia w przypadku jego dłuższej nieobecności w szkole.
W przypadku dłuższej usprawiedliwionej nieobecności ucznia ma on 2 tygodnie czasu na uzupełnienie przerobionych partii materiału. W tym okresie uczeń nie jest odpytywany, ani nie pisze testów/sprawdzianów i kartkówek. Nie dotyczy to uczniów, których nieobecność w szkole była nieusprawiedliwiona, czy spowodowana wagarowaniem.
E. Sposoby dokumentowania osiągnięć uczniów:

 oceny w dzienniku lekcyjnym,
 oceny w zeszycie/w zeszycie ćwiczeń
 ocenione prace uczniów.



F. Wymagania i zasady oceniania uczniów o szczególnych wymaganiach edukacyjnych.


Problemy ucznia

Dostosowanie wymagań


 z zapamiętywaniem słówek i struktur gramatycznych,
 z budowaniem wypowiedzi ustnych,
 ze zrozumieniem i zapamiętywaniem tekstu mówionego lub nagranego,
 z odróżnianiem słów brzmiących podobnie,
 błędy w pisaniu – trudności z odróżnianiem wyrazów podobnych, gubienie drobnych elementów graficznych, opuszczanie i przestawianie liter,
 trudności z poprawnym pisaniem, pomimo poprawnych wypowiedzi ustnych,
 kłopoty z zapisem wyrazów w poprawnej formie gramatycznej,
 gubienie drobnych elementów graficznych, opuszczanie i przestawianie liter,

 dawać łatwiejsze zadania,
 nie wyrywać do natychmiastowej odpowiedzi, dawać więcej czasu na zastanowienie się i przypomnienie słówek, zwrotów,
 dawać więcej czasu na opanowanie określonego zestawu słówek,
 w fazie prezentacji leksyki zwolnic tempo wypowiadanych wyrazów, a nawet wypowiadać je przesadnie poprawnie – hiperpoprawnie,
 można pozwolić na korzystanie z dyktafonu podczas lekcji,
 nowe wyrazy zawsze objaśniać za pomocą polskiego odpowiednika,
w formie opisowej, podania synonimu, antonimu, obrazka, tworzenia związku z nowym wyrazem,
 w zapamiętywaniu pisowni stosować wyobrażenie wyrazu, literowanie, pisanie palcem na ławce lub pisanie ze zróżnicowaniem kolorystycznym liter,
 przy odczytywaniu tekstu przez nauczyciela pozwalać na korzystanie z podręcznika,
 w nauczaniu gramatyki stosować algorytmy w postaci graficznej (wykresy, tabele, rysunki),
 podczas prezentacji materiału zestawiać zjawiska gramatyczne języka polskiego ze zjawiskami gramatycznymi charakterystycznymi dla języka obcego,
 prowadzić rozmówki na tematy dotyczące uczniów,
 dawać więcej czasu na wypowiedzi ustne i pisemne,
 liberalnie oceniać poprawność ortograficzną i graficzną pisma (u dyslektyków nie podlega ocenie),
 oceniać za wiedzę i wysiłek włożony w opanowanie języka, dostrzegać najmniejsze sukcesy, chwalić,
 pomagać w selekcji materiału wymaganego do opanowania,
 podawać krótkie instrukcje, upewnić się, czy zostały one zrozumiane lub dodatkowo, nawet przesadnie objaśniać polecenia do zadań,
 nie odpytywać z czytania na forum klasy


G. Waga poszczególnych ocen cząstkowych i ich wpływ na ocenę klasyfikacyjną.

Najważniejsze są oceny z testów/sprawdzianów oraz kartkówek, następnie ocena z ustnej odpowiedzi oraz aktywność dziecka na zajęciach. Kolejną, ważną oceną jest ocena za prace domowe, czytanie i tłumaczenie tekstów, a także praca w grupach.

H. Zasady poprawiania ocen klasyfikacyjnych.

Uczeń może poprawić ocenę śródroczną poprzez napisanie przekrojowego testu z całości niezaliczonego materiału. Ocenę końcoworoczną uczeń może poprawić tylko przystępując do egzaminu poprawkowego.

I. Zasady oceniania uczniów klas I – III – skala stopniowa od 1 do 6 w przeliczeniu procentowym zgodnie z obowiązującą w szkole skalą.

J. Procentowa skala oceniania testów w klasach IV-VI:



% 96-100 86-95 75-85 50-74 31-49 0-30
Ocena celujący bardzo dobry dobry dostateczny dopuszczający niedostateczny

*+/- 1%





P. Kozera



Wyświetleń: 1033


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.