Katalog Magdalena Przydatek, 2013-06-07 Brwinów Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwojowy zawodowego - nauczyciel stażystaPlan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego Nauczyciel stażysta: Magdalena Przydatek Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Magdalena Przydatek Nauczyciel: nauczyciel wspomagający Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r. Czas trwania stażu: do 31.05.2012 r. Opiekun stażu: Ewa Pruska Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel stażysta Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku. 4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole. 5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego: wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształcenia. Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela(Dz. U. z 2004 r. Nr 179, poz. 1845 ) - dalej zwana ustawą • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260 poz 2593 ) dalej zwane rozporządzeniem ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI ZADAŃ FUNKCJONOWANIA SZKOŁY (zgodnie z §5 ust. 2 pkt 1) Lp. Zadanie Formy realizacji Osoby wspierające Termin Dowody realizacji 1 Poznanie procedur osiągania awansu zawodowego Poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli. Śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconych oświacie. Napisanie planu rozwoju zawodowego Dyrektor szkoły opiekun stażu, Wrzesień 2012 Opracowanie i zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego 2 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Bezpośrednia rozmowa, zawarcie ustnego kontraktu z opiekunem Opiekun stażu Wrzesień 2012 Opracowanie zasad współpracy, hospitacje, rozmowy 3 Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych Opracowanie zakresu i tematów zajęć. Opiekun stażu Wrzesień- Październik 2012 Scenariusze zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu 4 Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły Udział w radach pedagogicznych Opiekun stażu, Dyrektor Cały rok Lista obecności na radach pedagogicznych 5 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy Opiekun stażu Cały rok Teczka stażysty 6 Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole Szkolenie BHP Lektura obowiązujących aktów prawnych Opiekun stażu , Dyrektor Wrzesień 2012 Świadectwo ukończenia szkolenia BHP 7 Przygotowanie projektu sprawozdania Opis realizacji niniejszego planu Opiekun stażu Maj 2013 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA ZAJĘĆ W SPOSÓB ZAPEWNIAJĄCY WŁAŚCIWĄ REALIZACJĘ STATUTOWYCH ZADAŃ SZKOŁY 1 Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu Opracowanie scenariusza zajęć (konspekt), konsultacja, analiza. Opiekun stażu Cały rok Konspekty z zajęć 2 Opieka wychowawcza podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Podejmowanie problemów dzieci oraz pomoc w ich rozwiązywaniu. Opiekun stażu Cały rok Stosowne wpisy w dzienniczku ucznia, dzienniku lekcyjnym 3 Dokumentacja własnych działań pedagogicznych oraz tworzenie warsztatu pracy. Dobór odpowiednich metod i form pracy oraz środków dydaktycznych dostosowanych do potrzeb i możliwości ucznia z zaburzeniem. Opiekun stażu Cały rok Wybrane scenariusze zajęć, odpowiednie pomoce dydaktyczne. 4 Doskonalenie multimedialnych technik pracy. Praca z komputerem z wykorzystaniem Internetu w pracy nad rozwojem zawodowym oraz podczas przygotowywania zajęć i pomocy dydaktycznych dla uczniów. Publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego. Opiekun stażu Cały rok Portale internetowe, niniejszy plan rozwoju dostępny dla innych nauczycieli w szkolnej dokumentacji. 5 Doskonalenie własnego warsztatu pedagogicznego Kursy metodyczne, szkolenia, seminaria i warsztaty, aktywny udział we wszelkich dostępnych formach dokształcania. Opiekun stażu, Dyrektor Cały rok Zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy. 6 Zdobywanie wiedzy w zakresie potrzeb opiekuńczo -wychowawczych ucznia. Studiowanie literatury psychologicznej i pedagogicznej. Opiekun stażu Cały rok Notatki własne, wnioski, refleksje. ZNAJOMOŚĆ ŚRODOWISKA UCZNIÓW, ICH PROBLEMÓW ORAZ UMIEJĘTNOŚCI WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM UCZNIÓW (zgodnie z ust. 2 pkt. 3) 1 Zapoznanie ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów Rozmowy ze szkolnym pedagogiem, nauczycielami i wychowawcom Opiekun stażu, pedagog szkolny Cały rok Potwierdzenie pedagoga szkolnego i wychowawcy klasy 2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowanków Lektura pedagogiczna i psychologiczna Opiekun stażu Cały rok Notatki własne z literatury psychologicznej i pedagogicznej 3 Wspieranie ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych i mającego trudności w nauce Badanie i diagnozowanie sytuacji ucznia, rozmowy z nim. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz z rodzicami. Udzielanie pomocy oraz otoczenie ucznia szczególną opieką i uwagą. Opiekun stażu Cały rok Wyniki w nauce ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 4 Poznanie sytuacji wychowawczej wychowanka Stały kontakt z pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz z rodzicami ucznia Pedagog szkolny, Psycholog szkolny, Opiekun stażu Cały rok Potwierdzenie psychologa i pedagoga szkolnego oraz rodziców UMIEJĘTNOŚĆ OMAWIANIA PROWADZONYCH I OBSERWOWANYCH ZAJĘĆ (zgodnie z ust. 2 pkt 4) 1 Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. Obserwacje Opiekun stażu Wrzesień 2012 Scenariusze, konspekty zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu. 2 Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Obserwacja według wcześniej opracowanych narzędzi (Arkusze obserwacji lekcji) omówienie jej wyników. Opiekun stażu Cały rok Wnioski z obserwacji i hospitacji 3 Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron Działanie autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy z uwzględnieniem opracowanych narzędzi badań, analiz, ewaluacji Opiekun stażu Cały rok Samoocena, wnioski do dalszej pracy 4 Analiza i samoocena swojej pracy Analiza własnych notatek, rozmów pohospitacyjnych Opiekun stażu Cały rok Wnioski pedagogiczne i wnioski do dalszej pracy, opinia opiekuna stażu Wyświetleń: 1568
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |