Katalog Beata Dyl, 2013-06-28 lublin Zajęcia przedszkolne, Konspekty „Deszczowy dzień”- zabawa językowo-matematyczna.Konspekt zajęć z zakresu rozwijania mowy i pojęć matematycznych Nauczyciel prowadzący: Beata Dyl Grupa: „Żaczki” 5-cio i 6-latki Miejsce zajęć: Sala przedszkolna Temat: „Deszczowy dzień”- zabawa językowo-matematyczna. Cele z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego: -Wspomaganie rozwoju mowy dzieci. -Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną. -Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń. Cele ogólne: Poznawczy: Rozpoznawanie i nazywanie zachodzących wczesną wiosną zjawisk atmosferycznych. Kształcący: Podejmowanie rozsądnych decyzji i nie narażanie się na niebezpieczeństwa wynikające z pogody np. burzy. Kształtowanie wyobraźni i pomysłowości. Wychowawczy: Wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku. Metody: Podające: wiersz, ilustracja, objaśnienie Poszukujące: rozmowa kierowana Ekspresyjne: metoda zadań stawianych dziecku Praktyczne: ćwiczeń Formy pracy: z całą grupą, zespołowa, indywidualna Pomoce dydaktyczne: tekst wiersz „Deszcz się uparł” wg H. Szayerowej, obrazki przedstawiające burze, ilustracje z zagrożeniami płynącymi podczas burzy, kropelki deszczu, nagranie burzy, znaki synoptyczne ( deszcz, wiatr, słońce, chmury, błyskawicę), kubeczki, woda, rurki do napojów Środki dydaktyczne: Przebieg zajęcia: 1. Powitanie dzieci- słuchaniem deszczu nagranego na płycie CD. 2. „Deszcz się uparł” -słuchanie wiersza wg H. Szayerowej. 3. Rozmowa kierowana na podstawie wysłuchanego wiersza H. Szayerowej 4. „Chmurki i deszcz” – zabawa ruchowa. 5. „Słońce, wiatr i deszcz”- zabawa dźwiękonaśladowcza z wykorzystaniem znaków synoptycznych. 6. Przedstawienie zasad zachowania bezpieczeństwa podczas burzy. 7. „Burza w szklance wody”- ćwiczenia oddechowe, obserwacja ruchów wody wywołanych dmuchnięciem przez słomkę. 8. „Liczymy kropelki deszczu”- zabawa matematyczna. Przeliczanie kropel deszczu do 6-ciu dzieci 5-letnie, zaś do 10 i powyżej dzieci 6- letnie. 9. „Zabawy z kroplami”- tworzenie rysunków na bazie kropelek. 10. Zakończenie zajęć masażkiem relaksacyjnym. Wyświetleń: 2100
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |