Katalog Katarzyna Kosmalska, 2014-04-22 Lubniewice Lekcja wychowawcza, Plany pracy Plan godzin wychowawczych klasy VIPLAN GODZIN WYCHOWAWCZYCH klasa VI 2013/2014 1.Wybór samorządu klasowego, prawa i obowiązki ucznia -kształtowanie postaw patriotycznych i świadomości obywatelskiej, -nabywanie szacunku do tradycji szkolnych. 2.Jak bezpiecznie dojść do szkoły i wrócić z niej? -omówienie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, -rozwijanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych. Rozmowa, omówienie znaczenia znaków drogowych. 3.Szanujemy się i jesteśmy dobrym zespołem klasowym -rozumienie znaczenia słowa „zespół, -kształtowanie poczucia własnej wartości -nabywanie właściwych postaw w stosunku do kolegi, koleżanki. Pogadanka 4.Klasowy Dzień Chłopaka -rozwijanie więzi klasowej, integracja zespołu klasowego. Złożenie życzeń, wręczenie upominków, zabawa klasowa. 5.Jak dbam o higienę mojego ciała i umysłu? -nabywanie umiejętności dbania o swoje zdrowie fizyczne i umysłowe. Dyskusja i wnioski, informacje o chorobach społecznych, ptasiej grypie. 6.Święto szkoły- Dzień Edukacji Narodowej -rozwijanie umiejętności odpowiedniego zachowania się podczas uroczystości szkolnych -wdrażanie wartości i norm życia społecznego. Udział w apelu, pogadanka. 7.Jak powstaje plotka? -uświadomienie znaczenia powiedzenia „ranić słowem”, Rozmowa, analiza wiersza M. Terlikowskiej „ Plotka”, wyciągnięcie wniosków. 8. Pamięć o Tych którzy odeszli -budowanie więzi międzyludzkich, -nabywanie właściwych zachowań w miejscach pamięci Porządkowanie opuszczonych mogił, rozmowa kierowana. 9. 11 listopada- Rocznica Odzyskania Niepodległości -rozumienie potrzeby kultywowania ważnych wydarzeń z historii własnego narodu -kształtowanie uczuć i postaw patriotycznych Zebranie informacji na ten temat, śpiewanie pieśni patriotycznych, udział w apelu. 10. Jak skutecznie się uczyć? - nauka alternatywnych metod przyswajania wiedzy. Ćwiczenia praktyczne, rozmowa. 11.Symbole narodowe ich rola i znaczenie. -nabywanie właściwych postaw patriotycznych i świadomości obywatelskiej Pogadanka, pokaz 12. Poznajemy historię naszej szkoły - zachęcanie do poznawania historii szkoły, miejscowości, regionu Pogadanka oglądanie kroniki szkoły. 13.Tradycja Andrzejkowa -dostrzeganie radości uczestnictwa we wspólnych kulturalnych zabawach Pogadanka, udział w organizacji i zabawie andrzejkowej. 14..Klasowe Mikołajki -budowanie więzi i tworzenie klimatu koleżeństwa -dostrzeganie potrzeb innych ludzi Analiza bajek ks. M. Malińskiego „Święty Mikołaj „ i „Pilny list do św. Mikołaja”, wręczanie drobnych upominków. 15.Bezpieczeństwo podczas zabaw na śniegu -przypomnienie zasad bezpiecznego uprawiania sportów zimowych, -rozumienie współodpowiedzialności za zdrowie własne i innych Pogadanka, omówienie niebezpiecznych sytuacji 16.Tradycja świąt Bożego Narodzenia w moim domu. -kształtowanie nawyków troski o rodzinne tradycje -nabywanie umiejętności kulturalnego współżycia w rodzinie Pogadanka. 17.Telewizor,telefon, komputer- przyjaciel czy wróg? -kształcenie umiejętności krytycznej analizy programów telewizyjnych i komputerowych, -rozróżnianie komunikatów przedstawiających rzeczywistość realną i fikcję Pogadanka na temat ulubionych filmów, gier i programów komputerowych 18.Moje serce dla Babci i Dziadka -rozumienie potrzeby szacunku dla starszych -rozwijanie wrażliwości uczuciowej dziecka Pogadanka, przygotowanie okolicznościowych laurek 19.Jakim jestem uczniem? Podsumowanie nauki w I semestrze -obserwowanie rozwoju własnych umiejętności -rozwijanie umiejętności krytycznej samooceny Wypowiedzi ustne i pisemne. 20.Czy potrzebne są ferie? Jak ciekawie i bezpiecznie je spędzić? -rozumienie znaczenia odpoczynku w pracy i w nauce, -umiejętność organizacji czasu wolnego Zapoznanie z ofertą organizacji ferii w naszej gminie, szkole, pogadanka 21.Praca zawodowa naszych rodziców. -wyrabianie szacunku do rodziców, ich pracy i odpowiedzialności za rodzinę, -dostrzeganie wartości pracy i problemów bezrobocia Pogadanka z elementami dyskusji. 22.Moje hobby i zainteresowania. -wyrabianie odpowiedzialności za własny rozwój -motywowanie do rozwijania własnych zainteresowań -rozwijanie umiejętności dzielenia się swoją wiedzą Prezentacja swoich zbiorów, zasobów własnej biblioteczki. 23.Klasowy Dzień Kobiet. - integracja zespołu klasowego Złożenie życzeń, wręczenie upominków. 24. Jak sobie radzić ze stresem? - nauka alternatywnych metod radzenia sobie ze stresem. Drzewo decyzyjne, dyskusja. 25. Pierwszy Dzień Wiosny- zwyczaje i obrzędy -kształtowanie umiejętności organizacji czasu wolnego -nabywanie umiejętności dbania o bezpieczeństwo podczas gier i zabaw Burza mózgów, dyskusja, wspólna zabawa. 26. Czy warto oszczędzać? -dostrzeganie potrzeby oszczędzania, -rozumienie potrzeby szacunku i wartości pieniądza. Pogadanka 27. Tradycje Wielkanocne. -kształtowanie nawyków troski o tradycje rodzinne, -dostrzeganie potrzeb własnych i innych ludzi Pogadanka. 28. Jakie książki lubię czytać i dlaczego? -rozbudzanie potrzeb czytelniczych -rozwijanie i kierowanie zainteresowaniami literackimi uczniów Promocja ulubionych książek i czasopism. 29. Obchody Święta Konstytucji 3 Maja. -nabywanie umiejętności właściwego zachowania w czasie uroczystości, -dostrzeganie potrzeby znajomości historii i kultury narodu Udział w apelu. 30. Poznaj swój kraj – wartości wycieczek -dostrzeganie wartości wycieczek, piękna krajobrazu, architektury, sposobu życia ludzi itp. Opowiadanie, pokaz widokówek, zdjęć, slajdów, ilustracji, praca z mapą. 31. Skutki uzależnień i nałogów -rozumienie zgubnych dla zdrowia skutków uzależnień i nałogów, -kształtowanie szacunku do siebie i innych Rozmowa, praca ze słownikiem, artykuły. 32. Mama- jej portret -dostrzeganie radości z posiadania mamy -wzbudzanie szacunku do jej pracy i poświęcenia -nabywanie umiejętności okazywania uczuć Rozmowa, wykonanie okolicznościowych laurek, upominków. 33. Obchody Dnia Dziecka -organizacja czasu wolnego, -współdziałanie w zespole Rozgrywki klasowe. 34. Nasze plany na przyszłość - rozwijanie zainteresowań, rozwijanie wyobraźni twórczej Rozmowy kierowane, mówiąca ściana. 35. Oceniamy nasze zachowanie. - nabywanie umiejętności krytycznej samooceny Indywidualne wypowiedzi uczniów. Wyświetleń: 735
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |