Katalog Jolanta Taczkowska, 2014-06-02 Włocławek Lekcja wychowawcza, Plany pracy Plan pracy wychowawczej dla klasy VIPlan pracy wychowawczej kl.VI 2013/2014 Opracowała: Jolanta Taczkowska Bobrowniki 2013 Cele główne: - Uczeń ma poczucie własnej wartości i wierzy swoje możliwości. - Uczeń podejmuje odpowiedzialne decyzje, jest uczciwy, tolerancyjny i otwarty. - Uczeń przestrzega zasad współżycia społecznego. - Uczeń czuje się gospodarzem szkoły i współtwórcą jej dobrego imienia w środowisku lokalnym. TREŚCI TEMAT LEKCJI METODY REALIZACJI Osiągnięcia ucznia (realizacja celów) 1. Prawa i obowiązki ucznia Jestem członkiem spo-łeczności uczniowskiej- jakie mam prawa i obowiązki? -Przekazanie uczniom informacji o prawach i obowiązkach na godzi-nach z wychowawcą. -Pogadanki na godzi-nach z wychowawcą. -Przypomnienie naj-ważniejszych dokumentów szkolnych. - Stworzenie wspólnie z uczniami kontraktu klasowego. Uczeń: -zna roczny plan pracy -zna swoje prawa i obo-wiązki - pełni różne funkcje w kla-sie 2. Integracja zespołu klasowego Wybory samorządu klasowego. Mikołajki klasowe Wigilia w naszej klasie Dzień Matki i Ojca- uroczystość nie tylko klasowa. - Przydzielenie zadań związanych z funkcjo-nowaniem klasy- wybór samorządu klasowego -Zajęcia integracyjne z pedagogiem. -Praca na rzecz klasy- gazetki, kwiaty, przybo-ry toaletowe. - Organizowanie imprez klasowych. -potrafi zaopiniować kolegę na kandydata do samorządu klasowego - odczuwa radość ze świą-tecznego nastroju -czynnie uczestniczy w przygotowaniu spotkania wigilijnego klasie -potrafi uczestniczyć w ży-ciu rodziny -pamięta o dniu Matki i Oj-ca 3. Osoby niepełnosprawne są wśród nas Inny nie znaczy gorszy -Pogadanka z elemen-tami dyskusji. - Udział dzieci niepeł-nosprawnych w impre-zach klasowych, szkolnych oraz wy-cieczkach. -jest tolerancyjny wobec osób niepełnosprawnych fizycznie i upośledzonych umysłowo -jest gotów do aktywnej i bezinteresownej pomocy 4. Tolerancja wobec ludzi o innej religii, narodo-wości, innych poglą-dach Moja postawa wobec innych Szanuję cudzą wła-sność Wyrażam własne zdanie bez obaw Niech inni nie będą obcy- o stereotypach, Uprzedzeniach i braku tolerancji - Pogadanki na godzi-nach z wychowawcą - Zajęcia z pedagogiem szkolnym. - Lekcje języków obcych. - szanuje cudze poglądy - jest tolerancyjny wobec osób o innej religii oraz na-rodowości - jest otwarty na inną kultu-rę 5. Poczucie tożsamości własnej i narodowej Gdy myślę Ojczyzna… Godło i hymn pań-stwowy w życiu mło-dych Polaków Pamiętajmy o ludziach, którzy odeszli. 11 Listopada- czy ro-zumiem to święto? Konstytucja 3 Maja - Udział w akademiach. - Pogadanki na godzi-nach z wychowawcą. - Lekcje historii, języka polskiego. - Czasopisma, internet -uczestniczy w obchodach świąt państwowych, -wyszukuje, gromadzić in-formacje historyczne - wzbogaca własne życie poprzez odnajdywanie toż-samości własnej i kulturo-wej, -dostrzegać we własnym życiu wpływ wartości zwią-zanych z historią Polski 6. Kultura słowa i zacho-wania Jak należy odnosić się do innych?- zasady kulturalnej rozmowy i dyskusji. Mistrz dobrych manier - Zwracanie uwagi na słownictwo i zacho-wanie uczniów w cza-sie lekcji, przerw oraz uroczystości. -Pogadanki z wycho-wawcą. -Wyjazdy do teatru i kina. --potrafi spojrzeć na swoje zachowanie w różnych sy-tuacjach -- rozumie pojęcie savoir-vivre, - wie co składa się na dobre wychowanie, - potrafi określić niezbędne zasady zachowania się w szkole, - jest świadomy znaczenia przyjętych norm postępo-wania, - rozwijać w sobie i swoim życiu przymioty dobrze wychowanego człowieka. 7. Mówimy „nie” przemo-cy i agresji Czym jest agresja słowna? Nie bądź obojętny na przemoc - Pogadanki na godzi-nach z wychowawcą. -Rozmowy i zajęcia z pedagogiem. -Stosowanie punktowe-go regulaminu ocenia-nia zachowania uczniów. - wie, czym jest agresja, - potrafi wskazać zachowania agresywne, - podaje przyczyny wystę-powania zachowań agre-sywnych, - wie, jak zapobiegać agre-sji, - krytycznie analizuje za-chowanie swoje i innych osób 8. Higiena mojego ciała i umysłu. Propagowanie zdrowe-go stylu życia. „W zdrowym ciele zdrowy duch” Nałogi czy silna wola i zdrowie W sieci- o zagrożeniach związanych z Internetem Higiena osobista- dla-czego musimy jej prze-strzegać? -Pogadanki z wycho-wawcą. -Artykuły prasowe, ilu-stracje, encyklopedia -potrafi określić swoje sa-mopoczucie -rozumie potrzebę troski i higieny ciała i umysłu -wie, że należy dbać o wła-sne zdrowie --zna przyczyny i skutki na-łogów -rozumie znaczenie poczu-cia własnej wartości 9. Konieczność utrzyma-nia czystości środowi-ska Co możemy zrobić, aby chronić środowisko? -Pogadanki na godzi-nach z wychowawcą. - Udział w akcji „Sprzą-tanie świata”. -Obchody Dni Wiosny i Ziemi -Przedstawienia ekolo-giczne. - wskazuje działania, jakie trzeba podjąć, aby chronić środowisko - dokonuje samooceny własnych działań 10. Ocena własnego za-chowania Podsumowanie wyni-ków nauczania i za-chowania w I seme-strze. Nasze szkolne sukcesy. Wspomnijcie nas cza-sem - Ocenianie własnego zachowania oraz wyni-ków w nauce. -Przygotowanie do uro-czystości z okazji poże-gnania szkoły. -potrafi docenić sukcesy swoje i innych, -dokonuje samooceny, -rozumie potrzebę ciągłego rozwoju, --dostrzega wpływ czynni-ków na własne sukcesy i porażki -zna repertuar pożegnalnej akademii 11. Zasady bezpieczeństwa Bezpieczny marsz do i ze szkoły Bezpieczne ferie Jak bezpiecznie wypo-czywać w czasie waka-cji? - Zapoznanie uczniów z zasadami bezpieczne-go poruszania się po drogach- pogadanka przeprowadzona przez policjanta. -Pogadanki o bezpie-czeństwie na godzi-nach z wychowawcą -potrafi określić i podać przykłady niebezpiecznych sytuacji -potrafi poprawnie zacho-wać się w różnych sytu-acjach 12. Współpraca z pedago-giem oraz rodzicami - Zapoznanie rodziców z planem wychowaw-czym. -Współpraca z rodzi-cami poprzez włącze-nie ich w organizację imprez klasowych, szkolnych oraz udział w wycieczkach. -Spotkania podczas ze-brań z rodzicami. - Wymiana informacji na temat wyników w nauce oraz zachowania podczas rozmów in-dywidualnych oraz te-lefonicznych. -Rozmowy z pedago-giem. Pozostałe godziny przeznaczam na doraźne potrzeby wychowawcze klasy oraz przygotowanie pożegnalnej akademii. Wyświetleń: 763
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |