Katalog

Joanna Harackiewicz, 2015-03-10
Łasin

Lekcja wychowawcza, Plany pracy

Plan pracy wychowawcy klasowego i samorządu klasy.

- n +

PLAN PRACY WYCHOWAWCY KLASOWEGO I SAMORZĄDU KLASOWEGO
– KLASA II Technikum

1. Przypomnienie regulaminów szkoły i zasad BHP (statut szkoły, zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania, plan wychowawczy, PSO itp.); wybór samorządu klasowego.
2. Integracja klasy.
3. Monitorowanie obecności uczniów na lekcjach (zasady usprawiedliwiania nieobecności, ukazanie uczniom konsekwencji nieobecności i spóźnień).
4. Współpraca z pedagogiem/rodzicami/innymi nauczycielami prowadzącymi zajęcia
(w zależności od potrzeb).
5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej.
6. Bieżące/semestralne analizowanie wyników edukacyjnych:
- w razie potrzeb organizowanie pomocy słabszym uczniom;
- informowanie rodziców o słabych/słabszych wynikach uczniów;
- w razie potrzeb wyjaśnianie wraz z innymi nauczycielami wątpliwości związanych z ocenami ucznia.
7. Inne, np. wycieczki, imprezy, spotkania szkolne/klasowe itp.
8. Kształtowanie właściwych postaw w odniesieniu do drugiego człowieka:
a. tematyka godzin wychowawczych kształcących te postawy:
- szukanie autorytetów, wzorów do naśladowania;
- kształtowanie tolerancji i postawy altruizmu;
- podnoszenie umiejętności psychologicznych ważnych w kontaktach z innymi ludźmi;
- kształtowanie umiejętności dostrzegania przyczyn i skutków sytuacji konfliktowych oraz ich rozwiązywania;
- kultura słowa i przeciwdziałanie agresji słownej;
b. udział w Dniu Patrona Szkoły oraz w innych uroczystościach.
9. Zintegrowanie środowiska wychowawczego:
a. tematyka godzin wychowawczych kształcących te postawy:
- integracja klasy – zabawy integracyjne;
- poszerzanie wiedzy na temat historii, kultury, tradycji regionu;
- wzmacnianie poczucia własnej wartości;
- kształcenie uczucia empatii;
- radzenie sobie z emocjami, samokontrola i odpowiedzialność za własne postępowanie;
b. diagnoza zespołu klasowego;
c. spotkania integracyjne klas, udział w uroczystościach i imprezach szkolnych;
10. Przygotowanie do życia w społeczeństwie demokratycznym i w zjednoczonej Europie:
a. tematyka godzin wychowawczych kształcących te postawy:
- kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych;
- samorządność uczniów;
- życie w zjednoczonej Europie;
b. uczestnictwo w obchodach świat i uroczystości państwowych, religijnych i szkolnych;
11. Kształtowanie u uczniów postaw prozdrowotnych:
a. tematyka godzin wychowawczych kształcących te postawy:
- zdrowie i jego zagrożenia;
- zachowanie ryzykowne związane z kontaktem ze środkami psychoaktywnymi;
- zdrowy styl życia;
- ochrona środowiska;
- bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne;
- człowiek – odbiorca mediów masowych;
b. udział w akcjach, działaniach, uroczystościach, imprezach itp. kształcących te postawy(np. „Mam haka na raka”, Dzień Walki z AIDS).
12. Wyrabianie u uczniów szacunku dla wiedzy:
a. tematyka godzin wychowawczych kształcących te postawy:
- korzyści wynikające z posiadania wiedzy;
- konieczność uczestnictwa w kulturze oraz korzyści wynikające z wychowania estetycznego.
b. udział uczniów w kołach zainteresowań oraz udział w różnego typu konkursach.
13. Sprawy bieżące.

Opracowała: Joanna Harackiewicz
Wyświetleń: 330


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.