Katalog Joanna Harackiewicz, 2015-03-10 Łasin Lekcja wychowawcza, Plany pracy Plan pracy wychowawcy klasowego i samorządu klasy.PLAN PRACY WYCHOWAWCY KLASOWEGO I SAMORZĄDU KLASOWEGO – KLASA II Technikum 1. Przypomnienie regulaminów szkoły i zasad BHP (statut szkoły, zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania, plan wychowawczy, PSO itp.); wybór samorządu klasowego. 2. Integracja klasy. 3. Monitorowanie obecności uczniów na lekcjach (zasady usprawiedliwiania nieobecności, ukazanie uczniom konsekwencji nieobecności i spóźnień). 4. Współpraca z pedagogiem/rodzicami/innymi nauczycielami prowadzącymi zajęcia (w zależności od potrzeb). 5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. 6. Bieżące/semestralne analizowanie wyników edukacyjnych: - w razie potrzeb organizowanie pomocy słabszym uczniom; - informowanie rodziców o słabych/słabszych wynikach uczniów; - w razie potrzeb wyjaśnianie wraz z innymi nauczycielami wątpliwości związanych z ocenami ucznia. 7. Inne, np. wycieczki, imprezy, spotkania szkolne/klasowe itp. 8. Kształtowanie właściwych postaw w odniesieniu do drugiego człowieka: a. tematyka godzin wychowawczych kształcących te postawy: - szukanie autorytetów, wzorów do naśladowania; - kształtowanie tolerancji i postawy altruizmu; - podnoszenie umiejętności psychologicznych ważnych w kontaktach z innymi ludźmi; - kształtowanie umiejętności dostrzegania przyczyn i skutków sytuacji konfliktowych oraz ich rozwiązywania; - kultura słowa i przeciwdziałanie agresji słownej; b. udział w Dniu Patrona Szkoły oraz w innych uroczystościach. 9. Zintegrowanie środowiska wychowawczego: a. tematyka godzin wychowawczych kształcących te postawy: - integracja klasy – zabawy integracyjne; - poszerzanie wiedzy na temat historii, kultury, tradycji regionu; - wzmacnianie poczucia własnej wartości; - kształcenie uczucia empatii; - radzenie sobie z emocjami, samokontrola i odpowiedzialność za własne postępowanie; b. diagnoza zespołu klasowego; c. spotkania integracyjne klas, udział w uroczystościach i imprezach szkolnych; 10. Przygotowanie do życia w społeczeństwie demokratycznym i w zjednoczonej Europie: a. tematyka godzin wychowawczych kształcących te postawy: - kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych; - samorządność uczniów; - życie w zjednoczonej Europie; b. uczestnictwo w obchodach świat i uroczystości państwowych, religijnych i szkolnych; 11. Kształtowanie u uczniów postaw prozdrowotnych: a. tematyka godzin wychowawczych kształcących te postawy: - zdrowie i jego zagrożenia; - zachowanie ryzykowne związane z kontaktem ze środkami psychoaktywnymi; - zdrowy styl życia; - ochrona środowiska; - bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne; - człowiek – odbiorca mediów masowych; b. udział w akcjach, działaniach, uroczystościach, imprezach itp. kształcących te postawy(np. „Mam haka na raka”, Dzień Walki z AIDS). 12. Wyrabianie u uczniów szacunku dla wiedzy: a. tematyka godzin wychowawczych kształcących te postawy: - korzyści wynikające z posiadania wiedzy; - konieczność uczestnictwa w kulturze oraz korzyści wynikające z wychowania estetycznego. b. udział uczniów w kołach zainteresowań oraz udział w różnego typu konkursach. 13. Sprawy bieżące. Opracowała: Joanna Harackiewicz Wyświetleń: 330
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |