Katalog Magdalena Nowak, 2015-06-22 Skarżysko-Kamienna Język niemiecki, Scenariusze Europass CV – piszę swój życiorys z wykorzystaniem narzędzi internetowych.Temat zajęć: Europass CV – piszę swój życiorys zgodnie z wytycznymi europejskimi. Czas: 1 h Cele ogólne zajęć: Nabywanie umiejętności pisania życiorysu. Cele szczegółowe: Uczeń: kształci sprawność pisania dokumentu użytkowego doskonali słownictwo zawodowe kształci sprawność czytania ze zrozumieniem dokonuje samooceny Metody i techniki nauczania: bezpośrednia gra dydaktyczna Formy pracy: praca indywidualna praca w grupach Środki dydaktyczne: komputer z dostępem do internetu rozsypanka wyrazowa CV Przebieg zajęć: Część wprowadzająca: 10 min. Rozgrzewka językowa – jako wstęp do tematu zajęć uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące ich danych (wiek, miejsce urodzenia itp.), upodobań, znajomości języków obcych, umiejętności itd. Część realizacyjna: 45 min. Uczniowie pracują w grupach. Otrzymują rozsypankę – CV. Muszą połączyć odpowiednie pojęcia z życiorysu z pozostałymi danymi (np. „wykształcenie” ze „Szkoła Podstawowa Nr 1 w Skarżysku-Kamiennej”, „hobby” z „muzyka” itp.). Po tym ćwiczeniu uczniowie zastanawiają się na forum klasy, jakie dane powinny się znaleźć w CV. Aby stworzyć własne CV, uczniowie korzystać będą ze strony Europass – http://europass.cedefop.europa.eu, inicjatywy Unii Europejskiej. Dokument Europass został przyjęty przez Parlament Europejski, by zaprezentować umiejętności i kwalifikacje w sposób jasny i zrozumiały w całej Europie. Uczniowie indywidualnie odwiedzają stronę http://europass.cedefop.europa.eu i wybierają odpowiedni język. Następnie przechodzą do linku Europass-CV, a ich pierwszym zadaniem jest przeczytanie ogólnych wskazówek, jak powinno wyglądać CV. Na forum uczniowie podsumowują to, co przeczytali i wspólnie robią na tablicy mapę myśli (MIND MAP), zapisując wnioski. Następnie uczniowie zapoznają się z zamieszczonym na stronie przykładem europejskiego CV, a później otwierają nowy link i wypełniają swoje CV online. Po uzupełnieniu CV drukują dokument i umieszczają w swoim portfolio językowym. Część podsumowująca: 5 min. Uczniowie wymieniają się swoimi wydrukowanymi CV, porównują, sprawdzają je sobie nawzajem i ewentualnie korygują błędy bądź poprawiają informacje. Literatura: • Materiały własne – rozsypanka językowa CV. • Strona internetowa http://europass.cedefop.europa.eu. Wyświetleń: 186
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |