Katalog

Magdalena Nowak, 2015-06-22
Skarżysko-Kamienna

Język niemiecki, Scenariusze

Europass CV – piszę swój życiorys z wykorzystaniem narzędzi internetowych.

- n +

Temat zajęć: Europass CV – piszę swój życiorys zgodnie z wytycznymi europejskimi.

Czas: 1 h

Cele ogólne zajęć: Nabywanie umiejętności pisania życiorysu.

Cele szczegółowe:
Uczeń:
 kształci sprawność pisania dokumentu użytkowego
 doskonali słownictwo zawodowe
 kształci sprawność czytania ze zrozumieniem
 dokonuje samooceny

Metody i techniki nauczania:
 bezpośrednia
 gra dydaktyczna

Formy pracy:
 praca indywidualna
 praca w grupach

Środki dydaktyczne:
 komputer z dostępem do internetu
 rozsypanka wyrazowa CV

Przebieg zajęć:
Część wprowadzająca: 10 min.
Rozgrzewka językowa – jako wstęp do tematu zajęć uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące ich danych (wiek, miejsce urodzenia itp.), upodobań, znajomości języków obcych, umiejętności itd.

Część realizacyjna: 45 min.
Uczniowie pracują w grupach. Otrzymują rozsypankę – CV. Muszą połączyć odpowiednie pojęcia z życiorysu z pozostałymi danymi (np. „wykształcenie” ze „Szkoła Podstawowa Nr 1 w Skarżysku-Kamiennej”, „hobby” z „muzyka” itp.). Po tym ćwiczeniu uczniowie zastanawiają się na forum klasy, jakie dane powinny się znaleźć w CV.

Aby stworzyć własne CV, uczniowie korzystać będą ze strony Europass – http://europass.cedefop.europa.eu, inicjatywy Unii Europejskiej. Dokument Europass został przyjęty przez Parlament Europejski, by zaprezentować umiejętności i kwalifikacje w sposób jasny i zrozumiały w całej Europie. Uczniowie indywidualnie odwiedzają stronę http://europass.cedefop.europa.eu i wybierają odpowiedni język. Następnie przechodzą do linku Europass-CV, a ich pierwszym zadaniem jest przeczytanie ogólnych wskazówek, jak powinno wyglądać CV. Na forum uczniowie podsumowują to, co przeczytali i wspólnie robią na tablicy mapę myśli (MIND MAP), zapisując wnioski.

Następnie uczniowie zapoznają się z zamieszczonym na stronie przykładem europejskiego CV, a później otwierają nowy link i wypełniają swoje CV online. Po uzupełnieniu CV drukują dokument i umieszczają w swoim portfolio językowym.

Część podsumowująca: 5 min.
Uczniowie wymieniają się swoimi wydrukowanymi CV, porównują, sprawdzają je sobie nawzajem i ewentualnie korygują błędy bądź poprawiają informacje.

Literatura:
• Materiały własne – rozsypanka językowa CV.
• Strona internetowa http://europass.cedefop.europa.eu.


Wyświetleń: 186


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.