Katalog

Małgorzata Spruś, 2015-06-22
Piekary Śląskie

Awans zawodowy, Sprawozdania

Roczne sprawozdanie z awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego.

- n +

Sprawozdanie roczne z realizacji planu rozwoju
zawodowego nauczyciela kontraktowego
ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela mianowanego




Nauczyciel: mgr. Małgorzata …......
Okres stażu 2 lata 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu 01.09.2012r.
Planowana data zakończenia stażu 31.05.2015r.
Opiekun stażu mgr. Agnieszka …....
Dyrektor mgr.
Miejsce pracy ZSZ




Opis spełnienia wymagań


§ 7.2.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy,
dokonywania ewaluacji działań , a także oceniania ich skuteczności i
dokonywania zmian w tych działaniach.


Na początku września nawiązałam współpracę z moim nowym opiekunem stażu Panią mgr. Agnieszką ….... Podczas pierwszego spotkania zawarłyśmy kontrakt , w którym zostały ujęte nasze oczekiwania dotyczące przebiegu stażu.
Realizując założone w planie rozwoju cele przeprowadziłam 6 lekcji w obecności opiekuna stażu i 2 lekcje w obecności Dyrektora szkoły .Opracowałam scenariusze zajęć i omawiałam je ze hospitującym.
Istotnym elementem doskonalenia mojego warsztatu pracy była również obserwacja lekcji prowadzonych przez mojego opiekuna stażu, zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem.
Uczestniczyłam w zajęciach, w trakcie których szczególną uwagę zwracałam na rodzaje środków dydaktycznych i form pracy, wykorzystanie czasu pracy lekcji, zasady stosowania wewnątrzszkolnego systemu oceniania oraz indywidualizację procesu nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów słabszych (z orzeczeniem).
Dzięki temu, iż w ubiegłym roku ukończyłam seminarium na temat „Wdrażanie i monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodach” napisałam własny program nauczania w zawodzie piekarz.
Brałam udział w kilku szkoleniach:
1.”Promocja szkoły”- zorganizowanym przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej. Dzięki temu szkoleniu poznałam:
-znaczenie promocji w kreowaniu pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym
-system komunikowania się szkoły ze środowiskiem lokalnym
-narzędzia promocji
-zasady dobrej promocji
-zasady kształtowania wizerunku szkoły
2.”Wagary czyli nieobecności nieusprawiedliwione” , które prowadziła pedagog szkoły Pani mgr. Zofia ….....
Cele szkolenia:
-Stworzenie warunków bezpiecznego funkcjonowania szkoły.
-Kształtowanie właściwego zachowania uczniów.
-Monitorowanie i bieżące opracowanie działania dopasowanego do określonych przypadków występowania niepożądanych związanych z niską frekwencją uczniów.
-Zapobieganie poprzez odpowiednią działalność profilaktyczną takim zjawiskom jak: wagary, uchylanie się od realizacji obowiązku szkolnego.
-Informowanie uczniów o konsekwencjach wynikających z nie chodzenia do szkoły.
-Utrwalenie postaw i zachowań warunkujących prawidłowy rozwój uczniów.
3.Szkolenie e-Dziennik Librus prowadzone przez Panią mgr. Joannę........
E-dziennik umożliwia pogłębioną diagnozę oraz systematyczny monitoring frekwencji i postępów w nauce uczniów oraz stały kontakt z rodzicami. Wzmożony nadzór nad uczniem pozwala łatwiej i szybciej ich motywować do uczestnictwa w lekcjach. E-dziennik usprawnia pracę nauczyciela – system automatycznie generuje zestawienie ocen i frekwencji, statystyki postępów oraz wszelkie inne dane, które nauczyciel powinien regularnie przygotowywać.
4.Szkolenie „Emisja głosu”. Na tym szkoleniu dowiedziałam się:
-jak dbać o głos aby uniknąć przeciążenia
-przygotować się do pracy z głosem
-mówić tak, aby uczniowie mnie słyszeli
-swobodnie modulować głos tak, by wpłynąć na odbiorców
-mówić wyraźniej
Przez cały dotychczasowy okres stażu rozwijałam metody i techniki pracy w zawodzie kucharz, cukiernik i piekarz. Systematycznie prowadzę dokumentację szkolną:dziennik lekcyjny, e-dziennik, dziennik pozalekcyjny(kółko przedmiotów spożywczych ) oraz teczkę wychowawcy.
Brałam udział we wszystkich posiedzeniach Rady Pedagogicznej.



§ 7.2.2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwoju uczniów.
Problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.


Starałam się włączać uczniów do działań wychowawczych mających na celu pełną integrację klasy i wdrażanie do dyscypliny szkolnej, nawiązać z uczniami pełną komunikację, a także kształtować postawy otwartości i zaufania.
W klasie pierwszej ważnym zadaniem wychowawcy jest zintegrowanie zespołu klasowego. Podczas stażu współpracowałam z pedagogiem szkolnym.
Omawiałyśmy trudności w nauce i zachowaniu moich uczniów. Wspólnie określałyśmy sposoby postępowania z nimi. Wnikliwa obserwacja postępów w nauce i zachowaniu pozwala przedsięwziąć odpowiednie kroki.
W czasie roku szkolnego 2013/2014 współpracowałam z rodzicami uczniów.
Kontaktowałam się z nimi w czasie zebrań i podczas spotkań indywidualnych.
Zorganizowałam również akcję charytatywną-cukiernicy klas trzeciej przy mojej pomocy wykonali zajączki wielkanocne dla dzieci z Ochronki w Piekarach Śląskich.
Prowadziłam również kółko gastronomiczne podczas którego kucharze i cukiernicy mogli doskonalić swój warsztat pracy. Podczas pracy w kuchni uczniowie uczyli się piec różnego rodzaju ciastka, robić kanapki dekorować stoły…
Uczestniczyłam w szkoleniu połączonym z warsztatami kulinarnymi związanym z zasadami żywienia dzieci w wieku szkolnym, zorganizowanym przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bytomiu oraz firmę Unilever Foodsolutions.
W tym roku szkolnym po raz pierwszy wraz z Panią mgr. Agnieszką ….... zorganizowałam i przygotowałam I Międzyszkolny Konkurs dla Gimnazjalistów „Bądźmy Fit”
Przygotowałam również uczniów do konkursu gastronomicznego „Mistrz Kuchni” . Uczniowie nasi zajęli III miejsce.
27 lipca 2013 roku brałam udział w organizacji warsztatów kulinarnych „Kuchnia brazylijska”. Warsztaty odbyły się w szkole i były zorganizowane na Światowe Dni Młodzieży „Rio na Śląsku”.
Zorganizowałam również dla naszych gości ze Słowacji w ramach projektu Comenius wspólne gotowanie ich regionalnych potraw.

§ 7.2.3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Komputer jest obecnie jednym z moich podstawowych narzędzi pracy. Dzięki niemu mogę korzystać z Internetu w celu zgromadzenia interesujących materiałów dotyczących awansu zawodowego oraz problematyki szkolnej i pracy pedagoga. Prowadzę również dziennik elektroniczny. Dzięki niemu rodzice mają lepszy kontakt z nauczycielem. Codziennie wprowadzam dane:obecności, oceny, punkty z zachowania. Zapoznałam się również z terminarzem konsultacji zebrań z rodzicami. Wykorzystuję również komputer do dokumentowania podjętych przeze mnie działań tj.
-opracowanie scenariuszy zajęć
-przygotowanie pomocy dydaktycznych
-opracowanie dokumentacji związanej z awansem zawodowym
-zbieranie przepisów prawa oświatowego


§ 7.2.4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, rozwiązywaniu problemu związanych z zakresem realizowanych przez mnie zadań.


Mimo, iż skończyłam studia pedagogiczne staram się stale pogłębiać wiedzę z dziedziny psychologii, dydaktyki i pedagogiki.
Czytałam literaturę fachową między innymi;
-M. Załusińska i W. Malinowski; „Trening umiejętności wychowawczych”. Sopot 2012.
-M.Deptuła „Odrzucenie rówieśnicze” Warszawa 2013.
-B. Wincur „Dzieci z zaburzeniami łączonymi” Kraków 2012.
-M. Wirkość „Szkolne problemy uczniów” Kraków 2012
-K. Słupek „Dyscyplina w klasie-poradnik pedagogiczny” Kraków 2010.
-J. Święcicka „ Ja i grupa-trening dla uczniów” Warszawa 2010.
-J. Kania „Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym?” Warszawa 2010.
-W.Baranowska „Nauczyciel a uczeń z ADHD” Warszawa 2010.
-W. Woronowicz „Opieka –wychowanie-kształcenie” Kraków 2010.




§ 7.2.5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły.


Na bieżąco zapoznaję się z procedurą awansu zawodowego oraz analizuję Kartę Nauczyciela i Rozporządzenie MEN-u w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego nauczycieli.
Śledzę również stronę WWW.oswiata.org.pl gdzie najszybciej można znaleźć aktualności. Ciągle zapoznaję się z statutem szkoły, programem wychowawczym, programem profilaktycznym oraz wewnątrzszkolnym systemem oceniania.
W czasie mojego stażu zapoznaję się również ze sposobem prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji. Uświadamia mi to , jak ważna jest sprawna organizacja pracy, przestrzeganie obowiązujących zarządzeń i właściwe odnotowywanie koniecznych uwag.
Razem z Panią mgr. Agnieszką …... opracowałam program wychowawczy szkoły. Biorę również udział w ewaluacji szkoły.

Wnioski

Uważam, że założone cele planu rozwoju zawodowego są przeze mnie realizowane. Podejmowałam szereg działań mających na celu wzbogacenie, unowocześnienie warsztatu i metod pracy. Dobrze potrafię planować i organizować własny warsztat pracy oraz dokumentować prowadzone przez siebie działania. Analizuję i oceniam ich skuteczność, a jeśli zachodzi potrzeba modyfikuję je.
Korzystam z różnych ofert doskonalenia zawodowego jak kursy, szkolenia, konferencje podwyższające własne kompetencje zawodowe.
Na bieżąco pogłębiam wiedzę studiując literaturę fachową z zakresu pedagogiki, psychologii, i dydaktyki.
Znam i stosuję przepisy prawa oświatowego w zakresie potrzeb naszej placówki. Aktywnie i sumiennie uczestniczę w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających z statusu naszej placówki.
W swojej pracy na bieżąco wykorzystuję technologię komputerową i informacyjną.
Wyświetleń: 635


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.