Katalog Anna Dyniak, 2017-01-11 Dobroń Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Kolorowe i błyszczące bombki choinkoweScenariusz zajęć z dziećmi przeprowadzonych w Przedszkolu Miejskim Nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi w Pabianicach Temat tygodniowy: „W świątecznym nastroju” Temat zajęć: „Kolorowe i błyszczące bombki choinkowe” Termin: 14.12.2016r. Grupa: VII Wiek dzieci: 4-latki Miejsce: sala zabaw Osoba prowadząca: Anna Dyniak Cel ogólny: Zapoznanie z tradycjami związanymi ze Świętami Bożego Narodzenia połączone z doskonaleniem umiejętności liczenia. Przewidziane efekty: Dziecko: 1. Przelicza elementy w zakresie 3-6. 2. Porządkuje przedmioty w ciągu rosnącym i malejącym. 3. Stosuje się do poleceń nauczyciela. Metody: 1. Zadaniowe: bezpośredniej celowości ruchu. 2. Elementy metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. 3. Pedagogika zabawy. Formy: zbiorowa, indywidualna. Obszary wskazane w podstawie programowej wychowania przedszkolnego: 1.1. obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują; grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy; 1.2. przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych; 5.3. jest sprawne fizycznie lub jest sprawne na miarę swoich możliwości; 5.4. uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej; 9.1. umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu (takich jak kształt i barwa) w postaci prostych kompozycji i form konstrukcyjnych; 13.1. liczy obiekty i odróżnia błędne liczenie od poprawnego. Pomoce/środki dydaktyczne: bombki choinkowe, magnetofon, płyta CD, koperty z „bombkami”, szablony bombek, brokat, kolorowe elementy wycięte z papieru, mazaki, klej. PRZEWIDYWANY PRZEBIEG ZAJĘC: 1. Powitanie – wprowadzenie w tematykę zajęć. 2. „Jaka jest bombka choinkowa?” – oglądanie bombek choinkowych, poznanie ich faktury. Utrwalenie określeń: gładka, szorstka, błyszcząca, wypukła. 3. „Szukamy najpiękniejszej choinki” – zabawa ruchowa przeprowadzona metodą opowieści ruchowej; przedstawienie ruchem wycieczki do lasu w celu wyszukania najładniejszej choinki. 4. „Liczymy bombki” – zabawa matematyczna; nauczycielka rozdaje dzieciom koperty z bombkami. Zadaniem dzieci jest ułożenie bombek według wielkości rosnącej i malejącej, a następnie ich przeliczenie. Kolejności i czynności w zabawie kierowane są przez nauczyciela. 5. „Kolorowe bombki” – zabawa ruchowa przy muzyce. Dzieci biegają swobodnie przy muzyce w różnych kierunkach, na przerwę i hasło „Kolorowe bombki!” zatrzymują się, unoszą w górę ręce, łącząc dłonie jak zawieszka bombki i obracają się w jedną i druga stronę. Zabawę powtarzamy kilka razy. 6. „Projektujemy najładniejszą bombkę choinkową” – zabawa plastyczna; ozdabianie szablonu bombki według własnego pomysłu świątecznymi elementami. 7. Podsumowanie zajęć i podziękowanie za udział. 8. Prace porządkowe - sprzątanie po zajęciach. Pabianice, dn. 14.12.2016r. Opracowanie: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |