Katalog Joanna Kucińska, 2017-02-06 Gdynia Język angielski, Scenariusze scenariusz z lekcjiKonspekt lekcji Data: 31.10.2014 Nauczyciel: Joanna Kucińska Przedmiot: język angielski Klasa: IV a Temat: Halloween- zwyczaje i tradycje. Cele lekcji: • Przybliżenie kultury krajów anglojęzycznych • Wprowadzenie słownictwa związanego z omawianym tematem • Motywowanie do nauki poprzez gry i zabawy • Zaangażowanie do pracy uczniów, którzy zwykle niechętnie biorą udział w zajęciach • Przeniesienie dominacji z nauczyciela na uczniów (nauczyciel nie jest centralną postacią na lekcji), rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy, jak również współpracy z kolegami • Pokazanie że uczenie się i nauczanie nie musi być nudne Słownictwo: Mummy, witch, scarecrow, ghost, pumpkin lantern, zombie, cauldron, coffin, sceleton, devil, spiderweb, sweets, apple bobbing, apples on string, trick or treat, fancy dress party Materiały: Film o Halloween (wersja anglojęzyczna) Krzyżówki Zagadki Karteczki z zadaniami dla poszczególnych grup Etapy lekcji: 1. Hello Powitanie, sprawdzenie obecności, zapoznanie z tym, co będziemy robić na zajęciach 2. Warm-up Prezentacja krótkigo filmu ukazującego zwyczaje i tradycje związanie z Halloween w Wielkiej Brytanii. Utrwalenie słownictwa i zwrotów, które pojawiają się w trakcie oglądania. 3. Presentation Nauczyciel wprowadza uczniów w tematykę święta Halloween odwołując się do tego, co uczniowie widzieli na filmie. Dodatkowo podaje informacje związane z obchodami tego święta na terenie Szkocji, eksponując różnice. 4. Practice Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy i przechodzi do pierwszego zadania. Uczniowie otrzymują krzyżówki i pracując w ustalonych czasie starają się rozwiązac jak największą ilość haseł (wszystkie tematycznie związanie z Halloween). Część haseł jest odwołaniem się do posiadanej już przez uczniów wiedzy, część jest całkowicie nowa. Daje to szansę na wykazanie się uczniom zdolniejszym i z większą wiedzą. Po omówieniu rozwiązań i przydzieleniu punktów przechodzimy do zadania drugiego. Polega ono na prezentacji zagadek. Każda grupa otrzymuje swoją zagadkę, ale w przypadku gdy nie poda poprawnej odpowiedzi szansę otrzymują pozostałe drużyny. Zadanie trzecie to losowanie przez poszczególnych członków grup karteczek z zadaniami dla całej grupy. Zadanie nie musi być wykonane przez jedną osobę, zaangażowana ma być cała grupa. Zadania te nie są już związane z tematyką Halloween, prezentują różny materiał leksykalno – gramatyczny. Ma to na celu powtórzenie poznanych wcześniej struktur. Celowo pojawiają się też ćwiczenia o charakterze muzyczno-ruchowym służące pobudzeniu aktywności i zapobiegające monotonii. Jest to też okazja dla osób, które nie czują się mocne z języka na aktywne uczestnictwo i wykazanie się. 5. End of a lesson Nauczyciel podsumowuje punkty, ogłasza wyniki. Wspólnie oklaskujemy wszystkie uczestniczące grupy, bez względu na zajęte miejsce. Zgodnie z tradycją Halloween nauczyciel częstuje wszystkich cukierkami. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |