Katalog

Joanna Kucińska, 2017-02-06
Gdynia

Język angielski, Scenariusze

scenariusz z lekcji

- n +

Konspekt lekcji

Data: 31.10.2014
Nauczyciel: Joanna Kucińska
Przedmiot: język angielski
Klasa: IV a
Temat: Halloween- zwyczaje i tradycje.


Cele lekcji:
• Przybliżenie kultury krajów anglojęzycznych
• Wprowadzenie słownictwa związanego z omawianym tematem
• Motywowanie do nauki poprzez gry i zabawy
• Zaangażowanie do pracy uczniów, którzy zwykle niechętnie biorą udział w zajęciach
• Przeniesienie dominacji z nauczyciela na uczniów (nauczyciel nie jest centralną postacią na lekcji), rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy, jak również współpracy z kolegami
• Pokazanie że uczenie się i nauczanie nie musi być nudne

Słownictwo:
Mummy, witch, scarecrow, ghost, pumpkin lantern, zombie, cauldron, coffin, sceleton, devil, spiderweb, sweets, apple bobbing, apples on string, trick or treat, fancy dress party

Materiały:
Film o Halloween (wersja anglojęzyczna)
Krzyżówki
Zagadki
Karteczki z zadaniami dla poszczególnych grup

Etapy lekcji:

1. Hello
Powitanie, sprawdzenie obecności, zapoznanie z tym, co będziemy robić na zajęciach

2. Warm-up
Prezentacja krótkigo filmu ukazującego zwyczaje i tradycje związanie z Halloween w Wielkiej Brytanii. Utrwalenie słownictwa i zwrotów, które pojawiają się w trakcie oglądania.

3. Presentation
Nauczyciel wprowadza uczniów w tematykę święta Halloween odwołując się do tego, co uczniowie widzieli na filmie. Dodatkowo podaje informacje związane z obchodami tego święta na terenie Szkocji, eksponując różnice.

4. Practice
Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy i przechodzi do pierwszego zadania. Uczniowie otrzymują krzyżówki i pracując w ustalonych czasie starają się rozwiązac jak największą ilość haseł (wszystkie tematycznie związanie z Halloween). Część haseł jest odwołaniem się do posiadanej już przez uczniów wiedzy, część jest całkowicie nowa. Daje to szansę na wykazanie się uczniom zdolniejszym i z większą wiedzą. Po omówieniu rozwiązań i przydzieleniu punktów przechodzimy do zadania drugiego. Polega ono na prezentacji zagadek. Każda grupa otrzymuje swoją zagadkę, ale w przypadku gdy nie poda poprawnej odpowiedzi szansę otrzymują pozostałe drużyny. Zadanie trzecie to losowanie przez poszczególnych członków grup karteczek z zadaniami dla całej grupy. Zadanie nie musi być wykonane przez jedną osobę, zaangażowana ma być cała grupa. Zadania te nie są już związane z tematyką Halloween, prezentują różny materiał leksykalno – gramatyczny. Ma to na celu powtórzenie poznanych wcześniej struktur. Celowo pojawiają się też ćwiczenia o charakterze muzyczno-ruchowym służące pobudzeniu aktywności i zapobiegające monotonii. Jest to też okazja dla osób, które nie czują się mocne z języka na aktywne uczestnictwo i wykazanie się.

5. End of a lesson
Nauczyciel podsumowuje punkty, ogłasza wyniki. Wspólnie oklaskujemy wszystkie uczestniczące grupy, bez względu na zajęte miejsce. Zgodnie z tradycją Halloween nauczyciel częstuje wszystkich cukierkami.



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.