Katalog Małgorzata Obolewska, 2017-02-06 Lębork Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień n-la dyplomowanego 2014-2017PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA: mgr Małgorzata Obolewska NAZWA PLACÓWKI: Zespół Szkół im. Męczenników Marszu Śmierci KL Stutthof w Garczegorzu OKRES STAŻU: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2014 – 31.05.2017 r. ) DYREKTOR SZKOŁY: mgr Alicja Guźniczak Plan mojego rozwoju zawodowego uwzględnia: plan rozwoju szkoły i przedszkola, potrzeby szkoły i przedszkola, specyfikę szkoły i przedszkola, oczekiwania rodziców. CELE MOJEGO ROZWOJU ZAWODOWEGO: Uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego; Współpraca z rodzicami – rodzic współgospodarzem - wyjście na przeciw oczekiwaniom; Promowanie działań twórczych rozwijających aktywność uczniów; Dzielenie się zdobytą wiedzą, doświadczeniem i nowatorskimi metodami pracy z kadrą pedagogiczną; Promocja szkoły i przedszkola w środowisku lokalnym; Kształtowanie u uczniów szacunku i przywiązania do tradycji własnego narodu; Podnoszenie jakości własnej pracy poprzez uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego; Dbanie o bezpieczeństwo uczniów, rozwijanie poszanowania postaw prospołecznych i dobra wspólnego; Wykorzystywanie technik i programów komputerowych do unowocześnienia i usprawnienia warsztatu pracy. § 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły L.p. Zadania: Sposób realizacji: Terminy: Sposób dokumentowania: 1. Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego. analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego. IX-X 2014 r. - bibliografia; 2. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, opracowanie planu rozwoju zawodowego, dokumentowanie realizacji planu rozwoju, sporządzanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. IX 2014 r. IX 2014 r. cały okres stażu V 2017 r. - wniosek do Dyrektora; - Plan rozwoju zawodowego; -gromadzenie świadectw, potwierdzeń, sprawozdań, itp. - Sprawozdanie; 3. Doskonalenie własnych metod i warsztatu pracy w celu podnoszenia jakości pracy szkoły i przedszkola. udział w szkoleniach i warsztatach metodycznych; aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej; udział w pracach Zespołu Ewaluacyjnego nauczycieli klas IV-VI; wymiana doświadczeń i pomysłów z nauczycielami pracującymi w innych szkołach na terenie gminy. przez cały okres stażu - zaświadczenia, notatki; 4. Studiowanie literatury pedagogicznej, wzbogacanie warsztatu pracy i poszukiwanie nowych rozwiązań. systematyczne zapoznawanie się z literaturą metodyczną; korzystanie z zasobów bibliotek. wg potrzeb - dziennik lektur; 5. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych. kontakty z rodzicami i opiekunami; wspieranie rodziców opracowanie arkusza obserwacji dziecka; obserwacja, diagnozowanie dziecka, poznanie możliwości i jego potrzeb. wg potrzeb wg potrzeb wg potrzeb wrzesień na bieżąco - arkusze obserwacji, konspekty, dokumentacja szkolna i przedszkolna, plan współpracy z rodzicami, protokoły ze spotkań z rodzicami; 6. Uczestnictwo w realizacji zadań szkoły i przedszkola: edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz specyfiki szkoły i przedszkola. konkurs recytatorski na poziomie szkolnym; zorganizowanie wyjazdów do kina lub teatru; przedstawienia teatralne. III – IV 2015 III 2016 cały staż III 2016 2016/2017 - regulaminy konkursów, karty wycieczek; 7. Pozyskiwanie środków finansowych na potrzeby szkoły i przedszkola. pozyskanie sponsorów na akcję „Szlachetna paczka” i kiermasz świąteczny; w czasie świąt - podziękowania; 8. Przeprowadzenie analizy własnej pracy. autorefleksja– poznanie mocnych i słabych stron hospitacje zajęć przez dyrektora. na bieżąco wg kalendarza hospitacji - wnioski, autorefleksja, konspekty zajęć, sprawozdanie z odbytego stażu; 9. Promowanie szkoły i przedszkola w środowisku. zamieszczanie na stronie internetowej informacji o wyjazdach do kina lub teatru zamieszczenie na platformie strony internetowej ODN Słupsk scenariusza z logopedycznego konkursu recytatorskiego cały okres stażu V 2015 - Internet; 10. Zapoznanie się ze zmianami w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły i przedszkola. analiza dokumentów obowiązujących w szkole i przedszkolu. w miarę potrzeb - Statut szkoły i przedszkola, regulamin, program wychowawczy przedszkola; § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Wykorzystanie zasobów internetowych. wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu kształcenia szkolnego, przedszkolnego, psychologii i pedagogiki; wykorzystanie Internetu do uzyskania wiedzy na temat awansu zawodowego; wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami w sprawie awansu zawodowego oraz pracy w szkole i przedszkolu; wyszukiwanie przepisów, aktów prawnych, korzystanie z publikacji nauczycieli, rad ekspertów; uzyskiwanie wiedzy o szkoleniach i kursach dla nauczycieli na stronach ODN w Gdańsku, Słupsku, Uniwersytecie Gdańskim – Zakład Logopedii korzystanie z komunikatora internetowego GG oraz Skype, forum internetowe; wykorzystywanie programów multimedialnych na zajęciach logopedycznych cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu - notatki, wydruki z komputera, spis portali oświatowych, stron www; 2. Korzystanie z techniki komputerowej w pracy dydaktycznej i wychowawczej. wykorzystanie technologii komputerowej do tworzenia pomocy dydaktycznych; opracowanie i wdrażanie narzędzi pomiaru dydaktycznego, np. ankiety, arkusze obserwacji, dekoracje, itp. korzystanie z programów komputerowych w czasie zajęć z dziećmi cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu - ankiety, różnego rodzaju pomoce dydaktyczne, arkusze diagnozy, scenariusze itp.; 3. Prezentacje multimedialne. nabywanie i doskonalenie umiejętności poprzez użytkowanie własnego komputera; tworzenie własnych prezentacji multimedialnych cały okres stażu cały okres stażu - płyty z prezentacjami multimedialnymi 4. Opracowanie materiałów okresu stażu z wykorzystaniem technologii komputerowej. opublikowanie na stronie internetowej szkoły porad logopedy szkolnego dla rodziców dzieci z wadami dokumentacja awansu zawodowego cały okres stażu - analizy, sprawozdania, ankiety, wnioski; § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Udostępnienie zdobytych materiałów drogą internetową i za pomocą adresów www.nauczycielom dyskusje, wymiana poglądów; dzielenie się wiedzą i zachęcanie do korzystania z Internetu cały okres stażu - notatki; 2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. prowadzenie zajęć otwartych, koleżeńskich dla innych nauczycieli; przekazanie nauczycielom wskazówek dotyczących bieżącej pracy z uczniami cały okres stażu - sprawozdanie, konspekty; 3. Przygotowanie zajęć otwartych dla rodziców. przeprowadzenie zajęć otwartych dla rodziców dzieci z poważniejszymi wadami wymowy cały okres stażu - sprawozdania, konspekty; 4. Udział w Wewnętrznym Doskonaleniu Nauczycieli. czynny udział w szkoleniach w miarę potrzeb - notatki własne; § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawie nieletnich 1. Opracowanie i wdrożenie programu terapii logopedycznej. gromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu; wdrożenie programu we własnej pracy w szkole i przedszkolu; ewaluacja programu; udostępnienie programu innym nauczycielom i logopedom. cały okres stażu - materiały; - program, zatwierdzenie programu przez Dyrektora; - ewaluacja z realizacji; - program; 2. Uczestniczenie w pracach zespołu ds. ewaluacji pracy szkoły. przygotowanie ankiet; opracowanie wyników ankiet i przedstawienie w formie raportu na posiedzeniu Rady Pedagogicznej cały okres stażu VIII 2015 VIII 2016 - program, wnioski; § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizacja wyjazdów. zorganizowanie wyjazdów do kina lub teatru cały okres stażu - notatki, harmonogram wycieczki; 2. Prace nad estetyką gabinetu logopedycznego. zakup nowych książek, pomocy dydaktycznych cały okres stażu materiały 3. Współpraca z samorządem szkolnym pomoc w przygotowaniu imprez szkolnych, np. Andrzejki, zabawa choinkowa, I dzień wiosny 2015/2016 2016/2017 - podziękowania 4. Udział w konkursach szkolnych. przygotowanie dzieci do logopedycznych konkursów recytatorskich wg kalendarza szkolnych konkursów dyplomy, podziękowania; § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca ze szkolną biblioteką. udział w lekcjach bibliotecznych zorganizowanie logopedycznych konkursów recytatorskich dla dzieci w miarę potrzeb III 2015 III 2016 - notatki 2. Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz rozwoju dziecka i edukacji w środowisku lokalnym. współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Lęborku – analiza opinii z poradni i konsultacje w trudnych przypadkach współpraca z logopedą ze szpitala w Lęborku - konsultacje w miarę potrzeb w miarę potrzeb -notatki, podziękowania; 3. Udział w akcjach charytatywnych. udział w projekcie „Szlachetna paczka” w miarę potrzeb - potwierdzenia; § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych. obserwacja i analiza przypadku dziecka z przedszkola i ucznia ze szkoły zbieranie informacji, określanie przyczyny i dynamiki zjawiska; zaproponowanie metody rozwiązania tego problemu i wdrożenie jej. cały okres stażu - opis przypadku; 2. Poszerzanie wiedzy i kształtowanie umiejętności rozpoznawania i zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci. zapoznawanie się z literaturą fachową i stronami internetowymi: logopedia.net.pl; www. centrum logopedyczne.pl; www.poradnik-logopedyczny.pl; www.szkolenia logopedyczne.pl cały okres stażu - notatki; Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. Opracowała:........................... ( podpis nauczyciela ) Zatwierdzam do realizacji:......................... ( data i podpis Dyrektora ) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |