Katalog

Iwona Wodzyńska, 2017-02-28
Radom

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć dla dzieci piecioletnich

- n +



SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 4-5-LETNICH

Dział programowy: Aktywność społeczna. Aktywność poznawcza

Temat zajęć: My się zimy nie boimy i wesoło się bawimy

Cel ogólny: : Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. Rozwijanie uwagi.

Cele operacyjne; Dziecko:
- rozwiązuje zagadki i czyta globalnie wyrazy
- dokonuje analizy i syntezy sylabowej
- nazywa głoski w nagłosie i wygłosie
- ilustruje ruchem zabawy zimowe
- bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
- układa obrazki z części
- liczy liczebnikami głównymi
- koncentruje się na wykonywanym zadaniu
Formy pracy z dziećmi: grupowa, indywidualna
Metody pracy z dziećmi: słowna: zagadki, rozmowa, objaśnienia . czynna : zadania stawiane dzieciom, aktywizująca, problemowa
Pomoce: obrazki przedstawiające bałwana, gwiazdki śniegowe, sanki, sylwety płatków śniegu w trzech kolorach , gwiazdki o różnej wielkości tworzące napis „Zima”, płyta CD, pocięte obrazki sportami zimowymi, kartki białego papieru, karty pracy.
PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1. Zaproszenie dzieci do utworzenia kółeczka na dywanie – powitanie przy piosence
„Dzień dobry”

2. Na tablicy są przypięte cztery płatki śniegu o różnej wielkości
- jedno z dzieci układa je od największego do najmniejszego
- inne dziecko odwraca płatki i przypina je ,odczytuje napis umieszczony na płatkach „ZIMA”

3. Rozwiązywanie zagadek o tematyce zimowej. Następnie dzieci czytają globalnie wyrazy, dzielą na sylaby, określają pierwszą głoskę w nazwach, przyporządkowują wyraz do obrazka.

W oczach węgielki
z marchwi nos wielki.
Na śniegu stoi
ciepła się boi. ( bałwan )
Sypał z nieba nockę całą.
Wszystko wokół pobielało. ( śnieg)
Na nich z górki zjechać możesz
o zimowej mroźnej porze ( sanki )

4. Zaproszenie dzieci do zabawy: „Wirujące płatki”. Improwizacja ruchowa dzieci przy muzyce klasycznej. W czasie przerwy w muzyce, wykonują polecenia nauczycielki:
- podnosimy z dywanu płatki białe... policzcie ile ich macie?
- podnosimy z dywanu płatki niebieskie... ile niebieskich płatków udało wam się zebrać?
- podnosimy z dywanu płatki srebrne... przeliczcie ile macie srebrnych płatków?
- kto potrafi policzyć ile ma wszystkich płatków razem?

Nauczycielka odbiera sylwety płatków od dzieci.

5. Rozmowa na temat zabaw zimowych:
- jak możemy bawić się zimą na dworze?

6. Układanie puzzli:
Dzieci podzielone na trzy zespoły układają obrazki z części przedstawiające różne zabawy na śniegu

7. Zabawa ruchowo naśladowcza- zagadka
Każdy zespół wybiera jedną osobę spośród siebie , która będzie naśladować ruchem zabawę przedstawioną na obrazku, a dzieci z pozostałych zespołów zgadują .

8.” Bitwa na śnieżki” – zabawa ruchowa. Każde dziecko dostaje kartkę papieru i zgniata ją w ręce tworząc kulkę, następnie dzieci podzielone na dwie grupy, stają na przeciwko siebie i i rzucają w siebie kulkami. Po skończonej bitwie przeliczają kulki i sprawdzają która grupa ma więcej i wygrała bitwę.

9. Praca przy stolikach - karty pracy. Dzieci 4 -letnie rysują pośladzie i przyporządkowują sprzęt zimowy do odpowiedniego dziecka. Dzieci 5 –letnie ozdabiają szlaczkami sylwety czapki i rękawiczek


Iwona Wodzyńska
Przedszkole Publiczne nr 2 w Radomiu
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.