Katalog Małgorzata Gniewek, 2017-02-28 Widełka Pedagogika, Konspekty Scenariusz zajęć w grupie 3-4 latków z elementami metody J CieszyńskiejSCENARIUSZ ZAJĘCIA W GRUPIE 3 – 4 LATKÓW z wykorzystaniem elementów metody J. Cieszyńskiej Opracowanie : Małgorzata Gniewek TEMAT ZAJĘCIA: Co pływa? Co lata? Co jeździ? Cel główny: poznawanie środków transportu lądowego, wodnego, powietrznego Cele szczegółowe: - Nazywanie i rozpoznawanie wybranych środków transportu - Liczenie pojazdów - Zapoznanie dzieci z pismem - Kształtowanie umiejętności czytania - Rozwijanie mowy ŚRODKI DYDAKTYCZNE - Płyta z piosenką „Jadą dzieci ” - Zabawki ze środami transportu - Płyta Klanza „Samolot” - Paczki przesyłki - Symbole graficzne do przystanków np. 1 z jedną kropką - Kartoniki z paradygmatami MA, SA TA - Napisy z samogłoskami i nazwami do figurek rodziny - Obrazki – sylwety z pociągiem, samochodami, motorami, statkami samolotami - Żaglówki do czytania wyrazów - Napisy dźwiękonaśladowcze do pojazdów FORMY • Zbiorowa • Indywidualna METODY • podające( przyswajanie ) • problemowe ( odkrywanie ) • aktywizujące ( przeżywanie ), • praktyczne ( działanie ). Przebieg zajęcia: 1 Dzieci ustawiają się w pociąg i śpiewają piosenkę ,,Jedzie pociąg, jedzie pociąg, a w pociągu dzieci” 2. Rozwiązywanie zagadek o pojazdach . Wybrane dziecko szuka w sali określonych zabawek. 3.Naśladowanie odgłosów pojazdów, wybieranie do nich napisów np.: U U, FU FU, BUM BUM, PLUM 4.Następnie dzieci określają gdzie pasują pojazdy- zabawki Samoloty do chmury, Pociąg do torów, Jezdnia do samochodów, Statek do wody. Liczenie pojazdów. 5. Zabawa muzyczno – ruchowa wg . metody Klanzy ,,Samoloty” – naśladowanie startu , lotu tankowanie , zapinanie pasów, wysiadanie 6.Popatrzcie na salę co się zmieniło? Są numery z przystankami, na każdym znajduje się zaczarowana przesyłka- paczka. Wybrane dziecko nakłada na głowę opaskę maszynisty i przynosi paczkę z pierwszego przystanku. Co jest w środku? To pociąg W pociągu jedzie rodzinka (figurki i postaci) Kto jedzie? MAMA co mówi? A TATA co mówi? O ALA co mówi ? U PAWEŁ co mówi? E BABCIA co mówi? I DZIADEK co mówi Y Teraz wszyscy odjeżdżają ,pożegnamy się PA PA Kto czeka na drugim przystanku. Podchodzi dziecko kierowca do przesyłki. Jaki pojazd? To auta wyścigowe. Musimy dopasować sylaby z kierowcą (sylwety) . Dzieci łączą w pary sylaby TA, TO, TU, TE, TI , TY od lewej strony do prawej. Sprawdzimy trzeci przystanek . Podchodzi dziecko pilot. Nakłada opaskę pilota . Co się ukryło w paczce? To samoloty. Połączymy w pary samoloty i chmurki z sylabami SA, SO, SU, SE, SI SY. Co jest na czwartym przystanku?. Podchodzi wybrane dziecko i przynosi przesyłkę. To motory. Szukamy pary do kół motorów takich sylab MA, MO, MU, ME, MI, MY Jeszcze mamy czapkę dla marynarza. Podchodzi marynarz do piątej stacji. Co w środku przesyłki? To statki. Dzieci dobierają próbują czytać sylaby na żaglówkach: MA TA, SA MA, , TA MA, , MI SA , ME TA, SA MI 7.Zabawa ruchowa przy muzyce z chustą Klanza ,, Na statku” Naśladowanie czynności wykonywanych przez marynarzy, mycie podłogi, sterowanie kołem, przeciąganie liny. Na końcu fale duże i małe, machanie chustą zgodnie z muzyką wolną i szybką. Dzieci dobierają próbują czytać sylaby na żaglówkach: MA TA, SA MA, , TA MA, , MI SA , ME TA, SA MI Praca plastyczna – plakat- dobieranie się w grupy . 8.Malowanie farbami przestrzeni do naklejonych wyciętych pojazdów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |