Katalog Tomasz Podgórski, 2017-02-28 Kołobrzeg Język polski, Konspekty konspektScenariusz zajęć Klasa V Tok lekcyjny Temat : Tworzymy ilustracje do poznanych wierszy Joanny Kulmowej. CELE LEKCJI CEL GŁÓWNY: - kształcenie umiejętności dokonywania interpretacji i analizy poetyckiej oraz kształtowanie wrażliwości uczniów ; CEL TERAPEUTYCZNY : - sprzyjanie odreagowaniu napięć emocjonalnych i dostarczanie nowych doświadczeń przeciwstawnych do treści doświadczeń chorobowych z wykorzystaniem poezji; CELE OPERACYJNE : - uczniowie wypowiadają się na temat utworów; - uczniowie formułują główną myśl omawianych utworów; - uczniowie potrafią porównać nastroje obu wierszy; - uczniowie nazywają zasadę, na jakiej zostały zestawione utwory; - potrafią odczytać przykłady okoliczności, które mogły towarzyszyć powstaniu wierszy; - potrafią opowiedzieć o wyglądzie i zachowaniu smutków w utworze pt. „ Smutki”; - potrafią nazwać środek zastosowany w wierszu; - potrafią wyjaśnić, czym dla postaci mówiącej w wierszu pt. Co to jest radość” jest radość ? FORMA PRACY : - grupowa METODA PRACY : - metoda programowa ( praca z tekstem poetyckim); metoda problemowa ( „ burza mózgów”, wypisywanie skojarzeń); MATERIAŁY DYDAKTYCZNE : - tekst utworu poetyckiego pt. „ Co to jest radość ?”; tekst utworu poetyckiego pt. „Smutki”; - tekst utworu poetyckiego pt. „ Smutki”; - kredki; CZAS ZAJĘĆ : 45 min TERMIN ZAJĘĆ : 8. 11. 2016, g. 11. 20 1. Ogniwo wstępne : - przywitanie klasy; - wprowadzenie do zajęć; - zapisanie tematu przez ucznia; 2. Ogniwo właściwe: - nauczyciel przypomina biografię Joanny Kulmowej; - uczniowie własnymi słowami opowiadają biografię poetki; - uczniowie głośno czytają utwory poetyckie : pt. „ Co to jest radość? i „ Smutki”; - uczniowie wypisują skojarzenia z wyrazem smutki i radość; - uczniowie porównują nastrój obu wierszy; - uczniowie nazywają zasadę, na jakiej zostały zestawione utwory; - nauczyciel przypomina uczniom pojęcie kontrastu w poezji; - uczniowie odczytują przykłady okoliczności, które mogły towarzyszyć powstawaniu wierszy; - uczniowie opowiadają o wyglądzie i zachowaniu smutków; - uczniowie nazywają środek zastosowany w wierszu ( personifikacja) - uczniowie wyjaśniają , czym dla postaci mówiącej jest radość?; - uczniowie tworzą ilustrację plastyczną do wierszy; 3. Ogniwo końcowe : - podsumowanie rozważań - zadanie domowe : Opisz wydarzenie w Twoim życiu, które sprawiło Ci największą radość. Opracował : Tomasz Podgórski Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |