AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Paulina Ochal, 2017-02-28
Świdwin

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć "JEDEN Z NASZYCH SĄSIADÓW – NIEMCY"

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

DATA: 28.02.2017 r.
PROWADZĄCA: PAULINA OCHAL
MIEJSCE: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 2 „POD TOPOLĄ” W ŚWIDWINIE
GRUPA: SMERFY 5-LATKI

TEMAT: JEDEN Z NASZYCH SĄSIADÓW – NIEMCY.

CELE OGÓLNE:
- utrwalenie wiedzy na temat kraju Unii Europejskiej,
- poznanie świątecznych tradycji Niemiec,
- zapoznanie się z charakterystycznymi miejscami w Niemczech.

CELE SZCZEGÓŁOWE
DZIECKO:
- wita się w języku niemieckim,
- zna charakterystyczne miejsca,
- zna tradycje świąteczne,
- uczestniczy w zabawach ruchowych,
- poszerza wiedzę na temat kraju Unii Europejskiej.

METODY:
- oglądowe,
- słowne,
- czynne.
FORMY:
- indywidualna,
- zbiorowa.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- ilustracje charakterystycznych miejsc w Niemczech,
- historie tradycji Niemieckich,
- zdjęcie charakterystycznego stroju,
- opis świątecznych tradycji,
- nagranie w języku niemieckim,
- karty z wyrazami po niemiecku – dzień dobry, do widzenia, kocham cię.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Powitanie się nauczycielki z dziećmi w języku niemieckim
Guten Tag, herzlich willkommen – dzień dobry, serdecznie witamy.
Dzieci powtarzają za nauczycielem po jednym wyrazie, a potem powtarzają całość.
2. Zabawa ruchowa „Guten Tag!”
Dzieci biegają, a na wcześniej ustalony sygnał dzieci witają się w języku niemieckim poprzez podanie sobie ręki.
3. Pogadanka na temat poznawanego kraju jakim są Niemcy, oglądanie ilustracji:
a) poznanie charakterystycznych miejsc występujących w Niemczech:
• Raichstag – miejsce gdzie urzęduje niemiecki rząd,
• Brama Brandenburska,
• Katedra Berlińska,
• Stadion Olimpijski w Berlinie,
• Bebelplatz – rynek,
• Katedra Niemiecka,
• Stara Galeria Narodowa,
• Dworzec Kolejowy,
b) poznanie tradycji Niemieckim – jedzenie:
• białe kiełbaski z sokiem,
• tarta z kiełbasą i boczkiem,
• niemieckie słodycze (haribo, milka, hanuta),
• sałatka ziemniaczana,
• zupa ziemniaczana,
c) poznanie charakterystycznych przedmiotów,
d) poznanie stroju niemieckiego,
e) poznanie tradycji świątecznych (Boże Narodzenie, Święty Mikołaj, Wielkanoc).
4. „Wysłuchaj i powtórz” ćwiczenie językowe związana z językiem niemieckim.
Dzieci słuchają nagrania w języku niemiecki i słówka, które udało się zapamiętać przedstawiają słownie przed grupą.
5. Zabawa ruchowa „Niemieckie samochody”:
Dzieci dostają obręcze jako kierownice, udając auta jeżdżą po dywanie, na hasło STOP auta zatrzymują się, w tym czasie pani podnosi obrazek z marką samochodu, a dzieci odgadują jakie to auto.
(mercedes, audi, wolkswagen, bmw, porsche, opel)
6. Nauka niemieckich słówek:
- dzień dobry – Guten Tag,
- do widzenia - auf Wiedersehen,
- Ich liebe dich – kocham cię,
- bon appetit – smacznego,
- dank – dziękuje.
7. Pożegnanie w języku niemieckiem – auf Wiedersehen.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0