Katalog Małgorzata Babińska, 2017-03-22 Sułkowice Awans zawodowy, Scenariusze Zabawa serduszkowaScenariusz zajęć „ZABAWY SERDUSZKOWEJ" Opracowała: mgr Małgorzata Babińska Data: 10. 02. 2017 Temat zajęć: „Zabawa serduszkowa”. Cele zajęć: Ogólne: dziecko zna zwyczaje walentynkowe, umie pokazać swoje emocje i uczucia w zabawach z kolegami, umie współdziałać w grupie, przeżywa radość zabawy z kolegami i koleżankami, umacnia więź koleżeństwa i przyjaźni oraz rozwija umiejętność okazywania uczuć, potrafi zaprezentować swoje umiejętności wokalne i taneczne. Metody pracy: • oglądowe: obserwacja, pokaz, • słowne: rozmowa, objaśnienie, wypowiedzi dzieci, • praktycznego działania: taniec. Formy pracy: • z całą grupą, • indywidualna. Pomoce dydaktyczne: karty z informacjami o walentynkach, worek, kolorowe połówki serc, pluszowe serce, ilustracje postaci z bajek, cukierki, kartki walentynkowe, pudełko, CD. Przebieg zajęć: 1. „Walentynka – Amor ” - nauczycielka ubrana na czerwono wchodzi do grupy trzymając w ręku ogromne czerwone serce i recytuje wierszyk: W dniu Św. Walentego Nic nie może dziać się złego. Nikt nie może się dziś złościć, Bo dziś nastał dzień miłości! Jestem mała walentynka, lubię Tomka, Krzysia, Mirka. Nic nie robię całe dnie, bo całować tylko chcę. Kochaj mamę, kochaj tatę, brata, siostrę też. Nawet gdy cię bierze złość, to pamiętaj, że miłości nigdy dość. 2. „Co wiecie o Walentynkach?” – jest to zapoznanie dzieci z ciekawostkami dotyczącymi święta zakochanych. 3. „Cześć, hej, cześć ok.!” – „It’s so easy” z musicalu „The Buddy Holly Story”. Dzieci ustawione parami, bokiem do środka koła, twarzami do siebie lub w wersji bardzo prostej dzieci w rozsypce witają się, potem zmiana podchodzimy do najbliższej osoby obok nas i się witamy w ten sam sposób. „Cześć” – podanie prawych dłoni, „Hej” – uderzenie prawymi dłońmi, „Cześć” - podanie prawych dłoni, „Ok.” – uniesienie dłoni z wyciągniętymi kciukami w geście OK. „Klaśnięcie”- z prawej i lewej strony „Kroki” – trzy do przodu (ewentualne w różne strony dla najmłodszych) 4. „Czerwone serduszko” – nauczycielka recytuje wiersz, który jest wstępem do kolejnej zabawy: Mam serduszko, wielkie serce, spójrz jakie czerwone. Kogo kocham, kogo lubię, Rzucę w jego stronę. Ciebie kocham, Ciebie lubię Ciebie pocałuję, A czerwone dziś serduszko, Tobie podaruję. 5. „Gorące serce” - dzieci siedzą w kole, gdy gra muzyka podają sobie „gorące serce”. Na przerwę w muzyce dziecko, które trzyma „gorące serce” musi wykonać zadanie wyznaczone przez Amora. Muzyka do piosenki „Rock Around the Clock” . 6. „Serduszko do pary” – to zabawa ruchowa przy muzyce. Przed rozpoczęciem zabawy dzieci z woreczków losują połówki serduszek w różnych kolorach. Zasady są proste: podczas muzyki dzieci poruszają się po sali – na przerwę w muzyce każdy stara się odnaleźć swoją serduszkową parę. Muzyka do piosenki „Let’s Twist Again”. 7. „Twist” – taniec z podziałem na chłopców i dziewczynki do muzyki „You never can tell”. Dzieci stoją w dwóch rzędach naprzeciwko siebie (mogą tworzyć pary, czyli taka sama ilość chłopców i dziewczynek). Dziewczynki pokazują a chłopcy powtarzają: a. „Twist” – pupą kręcimy w dół, ramiona na biodrach b. „Oczy” – na wysokości oczu, palce wskazujące i środkowe w bok 4 razy c. „Rybka” – biodra w dół, nosek zamknięty d. Tzw. „Kevin sam w NY” – obrót z rękami z palcami wskazującymi do góry Następnie chwytamy się za ręce, 4 spokojne kroki odstawno – dostawne w jedną stronę, potem powrót; powtarzamy gest a i b, krok odstawno – dostawny; gest c i d, potem przez chwilę tańczysz tak jak chcesz. 8. „Zakochana para” – dzieci losują z worka ilustracje znanych postaci z bajek i za zadanie mają połączyć je w pary i powiedzieć pozostałym z jakiej bajki pochodzą: Shrek i Fiona, Kopciuszek i Książę, Piękna i Bestia, Maja i Gucio, Elza i Hans, Anna i Kristoff, Alladyn i Jasmina, Myszka Miki i Minie, Kaczor Donald i Daisy, Pocahontas i John. 9. „Mój przyjaciel od …” Muzyka do piosenki nr… - dzieci ustawiają się w kole. Ich zadaniem jest połączenie się w kole za pomocą łokci z innymi kolegami i zapamiętanie kto znajduje się obok nich. Potem w trakcie muzyki tańczą, na wyciszenie i hasło trenera ustawiają się z nowymi kolegami tym razem np. dotykają się stopami, ich zadanie to zapamiętanie nowych kolegów. Potem na hasło trenera wracamy do łokci i stóp, albo szukamy nowych kolegów np. od kolan, ramion. Zabawę powtarzamy w zależności od możliwości dzieci. Muzyka do piosenki „Lollipop”. 10. „Krejzole czyli serduszkowe memory” – zasad gry memory nie trzeba tłumaczyć. Moja propozycja to przygotować na dużych kartkach papieru karty do gry i wspólnie zagrać z całą grupą. Wtedy grę rozpoczyna nauczyciel, a następnie dziecko obok i tak dalej. Gdy nie uda trafić się pary odwracamy karty, następnie po kolei każde dziecko odkrywa kartę. 11. „Detektywi” – dziecko wybiera kolegę, którego śledzi, ale robi to tak aby o tym nikt nie wiedział. Dopiero na hasło „Detektyw” podchodzimy do śledzonego przez nas kolegę. Potem można powtórzyć tę zabawę w parach. Muzyka z filmu „Va bank” albo „Różowa pantera”. 12. „Zgadula cukierkowa”. Dużą torbę wypełnij cukierkami. Dzieci chwytają tyle cukierków ile tylko zmieści im się w rączkach. Następnie maluchy odgadują ile łakoci udało im się chwycić: Prawidłowy wynik – wszystkie cukiereczki trafiają do dziecka. Za niski wynik – maluch musi odłożyć cukierki stanowiące różnicę pomiędzy faktyczną liczbą słodyczy, a ilością którą podał. Za wysoki wynik – dziecko odkłada wszystkie cukierki Gra toczy się dopóki każdy z graczy nie będzie miał garści cukierków. 13. Dzieci maszerują po sali w rytm muzyki, na przerwę w muzyce nauczycielka recytują wiersz z dziećmi i obdarowuje upominkiem wyciągniętym z pudełka: Walentynki, Walentynki, dla chłopczyka i dziewczynki. Piękną walentynkę mam i dla Ciebie dziś ją dam. 14. Zakończenie, podziękowanie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |