Katalog Maria Augustowska, 2017-03-22 Lublin Zajęcia zintegrowane, Konspekty Konspekt zajęć z edukacji polonistycznej klasa IKONSPEKT ZAJĘĆ Z EDUKACJI POLONISTYCZNEJ Klasa Ib Temat: „Czy ta kwoka była dobrze wychowana?” – zapoznanie z twórczością Jana Brzechwy. Cele: Uczeń: •czyta krótkie teksty, •rozwiązuje krzyżówkę, •uważnie słucha tekstu literackiego, •bierze udział w rozmowie, •odpowiada na pytanie całym zdaniem, •uczestniczy w zabawie teatralnej – ilustruje gestem zachowania bohaterów wiersza, •zaznacza i właściwie podpisuje bohaterów wysłuchanego tekstu, •układa zdania z rozsypanki wyrazowej, •uzupełnia tekst z lukami, •pracuje zgodnie z przyjętymi w klasie zasadami. Metody pracy: - działań praktycznych - rozmowa kierowana. Formy: - zbiorowa jednolita, - indywidualna. Środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna Jan Brzechwa poeta bliski dzieciom, krzyżówka, fragment filmu Akademia Pana Kleksa, ilustracje do wiersza Kwoka, karty z fragmentami wiersz Kwoka, kartoniki z „buźkami”, indywidualne karty pracy (zróżnicowany poziom trudności), kartki ze zdaniami. Przebieg zajęć: 1.Powitanie. 2.Wprowadzenie do tematu zajęć: - przypomnienie wizyty w Filii Biblioteki Publicznej. 3.Prezentacja multimedialna Jan Brzechwa poeta bliski dzieciom: - wysłuchanie wierszy Jana Brzechwy z cyklu Zoo, - ustalenie kto jest autorem wysłuchanych wierszy, - przedstawienie wybranych faktów z życia Jana Brzechwy. 4.Indywidualne rozwiązywanie krzyżówki (zróżnicowany poziom trudności), której hasło stanowi tytuł wiersza J. Brzechwy. 5.Obejrzenie wykonania wiersza Kwoka. 6.Rozmowa na temat wiersza: - Kogo zaprosiła Kwoka do siebie? - Jak zachowywali się goście? - Jak zachowywała się Kwoka w stosunku do gości? - przyporządkowywanie fragmentów wiersza do ilustracji. - Jak zachowuje się osoba dobrze wychowana? - Czy kwoka była dobrze wychowana? A jej goście? - Jak czuli się goście po wizycie u kwoki?(graficzne oznaczenie nastroju gości) - Jak inaczej mogłaby się zachować kwoka?(scenki dramowe) 7.Podajmy sobie ręce – zabawa ruchowa przy muzyce. 8.Indywidualna praca w kartach pracy (zróżnicowany poziom trudności): - zaznaczanie i podpisywanie bohaterów wiersza Kwoka, - wybór prawdziwych zdań (prawda/fałsz) - układanie przysłów z rozsypanki wyrazowej, - tekst z lukami, - dodatkowa karta pracy – Jaka była kwoka? (wybór określeń). 9. Ocena pracy uczniów. 10. Podsumowanie zajęć: – uzupełnienie zdania Dobre wychowanie to….. – wybór odpowiednich określeń. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |