AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Katarzyńska - Piskórz, 2017-04-10
Olsztyn

Historia, Konspekty

Konspekt lekcji z historii

- n +

KONSPEKT LEKCJI

Nauczyciel: Joanna Katarzyńska - Piskórz
Klasa: VI
Temat lekcji: Konferencja pokojowa.


Cele lekcji w ujęciu operacyjnym:
po lekcji uczeń
- przedstawia cel zwołania konferencji pokojowej
- wymienia najważniejsze postanowienia traktatu wersalskiego w sprawie Niemiec i Polski
- wskazuje na mapie i omawia zmiany terytorialne w Europie
- wymienia Ignacego Jana Paderewskiego i Romana Dmowskiego jako przedstawicieli Polski
podczas obrad konferencji pokojowej w Paryżu
- wyjaśnia, dlaczego traktat pokojowy jest nazywany traktatem wersalskim

Ponadto doskonali umiejętności: pracy w grupie, formułowania wypowiedzi na określony temat, wyszukiwania informacji z różnych źródeł.

Metody
 rozmowa nauczająca
 praca pod kierunkiem (tekst źródłowy, karta pracy, ilustracje, podręcznik, zeszyt ćwiczeń)


Środki dydaktyczne
 podręcznik: Surdyk - Fertsch W., Olszewska B., My i historia. Historia i społeczeństwo dla VI klasy szkoły podstawowej, Warszawa 2014, s. 74 – 75.
 karta pracy
 ilustracje
 teksty źródłowe
 zeszyt ćwiczeń, s. 64-65.

OGNIWO CZAS CZYNNOŚCI N–LA I UCZNIÓW METODY ŚRODKI
DYDAKTYCZNE
1. Czynności organizacyjno-porządkowe 3 min. - sprawdzenie listy obecności
2.rekapitulacja wtórna 3 min. - pytania nauczyciela:
1. W jakich latach trwała I wojna
światowa?
2. Jakie państwa brały udział
w I wojnie światowej? (bloki państw)
3. Kiedy zakończyła się I wojna światowa i czym dla Polski? -rozmowa nauczająca
3. słowo wiążące 2 min. Na dzisiejszej lekcji będziemy mówić
o traktacie wersalskim, zmianach terytorialnych w Europie i postanowieniach w sprawie Niemiec i Polski.
- n-l podaje nowy temat lekcji
4. omówienie nowego materiału 30 min. - n-l podaje punkt 1 lekcji:
1. Traktat wersalski - uczniowie zapoznają się z treścią filmu edukacyjnego.


- uczniowie uzupełniają zeszyt
ćwiczeń, ćw. 1,3/64


- uczniowie zapoznają się z tekstem źródłowym i odpowiadają na pytania do tekstu źródłowego

1. Jakie państwa wzięły udział w konferencji pokojowej?



- uczniowie zapoznają się z tekstem źródłowym i odpowiadają na pytania do tekstu źródłowego

1. Jakie decyzje zapadły w sprawie Alzacji, Lotaryngii, Austrii i Czechosłowacji?


- n-l podaje punkt 2 lekcji:
2. Zmiany terytorialne w Europie.
- uczniowie zapoznają się z mapą w podręczniku oraz w karcie pracy i odpowiadają na pytania:

1. Jakie tereny posiadali Niemcy po traktacie wersalskim?
2. Jakie państwa powstały w Europie na mocy traktatu wersalskiego?
(Finlandia, Estonia, Łotwa, Litwa, Polska, Czechosłowacja, Jugosławia – Serbia i Czarnogóra, Austria, Węgry, ZSRR)

uczniowie uzupełniają zeszyt ćwiczeń, ćw. 2/64




- n-l podaje punkt 3 lekcji:
3. Postanowienia w sprawie Polski.
- uczniowie zapoznają się z treścią filmu edukacyjnego.

- n-l zapoznaje uczniów z postaciami Ignacego Jana Paderewskiego i Romana Dmowskiego

- uczniowie zapoznają się z tekstem źródłowym oraz mapką
Pyt. N-la
1. Jakie decyzje zapadły w sprawie Polski?


- uczniowie uzupełniają zeszyt ćwiczeń



rozmowa
nauczająca



praca pod kierunkiem


rozmowa
nauczająca


praca pod kierunkiem




praca pod kierunkiem









praca pod kierunkiem













praca pod kierunkiem




praca pod kierunkiem



j/w










praca pod kierunkiem




- film edukacyjny:
- 00:00:00 –00:00:45
- 00:06:52 –00:07:12
- 00:12:54 - 00:15:30

- zeszyt ćwiczeń, ćw. 1,3/64






- karta pracy
- zeszyt ćwiczeń, ćw. 4/64




- karta pracy









- podr., s. 75.
- karta pracy













- zeszyt ćwiczeń, ćw. 2/64




- film edukacyjny:
- 00:15:31 –00:19:00
- 00:20:16 –00:21:22


- ilustracje



- karta pracy






- zeszyt ćwiczeń,
ćw. 5 s. 65.


5.
Rekapitulacja pierwotna 5 min. Pytania nauczyciela:
1. Kiedy i gdzie odbywała się konferencja pokojowa?
2. Wymień najważniejsze postanowienia traktatu wersalskiego w sprawie Niemiec.
3. Przedstaw postanowienia traktatu wersalskiego w sprawie Polski.

rozmowa nauczająca
6. Praca domowa 2 min. Zeszyt ćwiczeń,
ćw. 5,6 /65





Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.