Katalog Joanna Katarzyńska - Piskórz, 2017-04-10 Olsztyn Historia, Konspekty Konspekt lekcji z historiiKONSPEKT LEKCJI Nauczyciel: Joanna Katarzyńska - Piskórz Klasa: VI Temat lekcji: Konferencja pokojowa. Cele lekcji w ujęciu operacyjnym: po lekcji uczeń - przedstawia cel zwołania konferencji pokojowej - wymienia najważniejsze postanowienia traktatu wersalskiego w sprawie Niemiec i Polski - wskazuje na mapie i omawia zmiany terytorialne w Europie - wymienia Ignacego Jana Paderewskiego i Romana Dmowskiego jako przedstawicieli Polski podczas obrad konferencji pokojowej w Paryżu - wyjaśnia, dlaczego traktat pokojowy jest nazywany traktatem wersalskim Ponadto doskonali umiejętności: pracy w grupie, formułowania wypowiedzi na określony temat, wyszukiwania informacji z różnych źródeł. Metody rozmowa nauczająca praca pod kierunkiem (tekst źródłowy, karta pracy, ilustracje, podręcznik, zeszyt ćwiczeń) Środki dydaktyczne podręcznik: Surdyk - Fertsch W., Olszewska B., My i historia. Historia i społeczeństwo dla VI klasy szkoły podstawowej, Warszawa 2014, s. 74 – 75. karta pracy ilustracje teksty źródłowe zeszyt ćwiczeń, s. 64-65. OGNIWO CZAS CZYNNOŚCI N–LA I UCZNIÓW METODY ŚRODKI DYDAKTYCZNE 1. Czynności organizacyjno-porządkowe 3 min. - sprawdzenie listy obecności 2.rekapitulacja wtórna 3 min. - pytania nauczyciela: 1. W jakich latach trwała I wojna światowa? 2. Jakie państwa brały udział w I wojnie światowej? (bloki państw) 3. Kiedy zakończyła się I wojna światowa i czym dla Polski? -rozmowa nauczająca 3. słowo wiążące 2 min. Na dzisiejszej lekcji będziemy mówić o traktacie wersalskim, zmianach terytorialnych w Europie i postanowieniach w sprawie Niemiec i Polski. - n-l podaje nowy temat lekcji 4. omówienie nowego materiału 30 min. - n-l podaje punkt 1 lekcji: 1. Traktat wersalski - uczniowie zapoznają się z treścią filmu edukacyjnego. - uczniowie uzupełniają zeszyt ćwiczeń, ćw. 1,3/64 - uczniowie zapoznają się z tekstem źródłowym i odpowiadają na pytania do tekstu źródłowego 1. Jakie państwa wzięły udział w konferencji pokojowej? - uczniowie zapoznają się z tekstem źródłowym i odpowiadają na pytania do tekstu źródłowego 1. Jakie decyzje zapadły w sprawie Alzacji, Lotaryngii, Austrii i Czechosłowacji? - n-l podaje punkt 2 lekcji: 2. Zmiany terytorialne w Europie. - uczniowie zapoznają się z mapą w podręczniku oraz w karcie pracy i odpowiadają na pytania: 1. Jakie tereny posiadali Niemcy po traktacie wersalskim? 2. Jakie państwa powstały w Europie na mocy traktatu wersalskiego? (Finlandia, Estonia, Łotwa, Litwa, Polska, Czechosłowacja, Jugosławia – Serbia i Czarnogóra, Austria, Węgry, ZSRR) uczniowie uzupełniają zeszyt ćwiczeń, ćw. 2/64 - n-l podaje punkt 3 lekcji: 3. Postanowienia w sprawie Polski. - uczniowie zapoznają się z treścią filmu edukacyjnego. - n-l zapoznaje uczniów z postaciami Ignacego Jana Paderewskiego i Romana Dmowskiego - uczniowie zapoznają się z tekstem źródłowym oraz mapką Pyt. N-la 1. Jakie decyzje zapadły w sprawie Polski? - uczniowie uzupełniają zeszyt ćwiczeń rozmowa nauczająca praca pod kierunkiem rozmowa nauczająca praca pod kierunkiem praca pod kierunkiem praca pod kierunkiem praca pod kierunkiem praca pod kierunkiem j/w praca pod kierunkiem - film edukacyjny: - 00:00:00 –00:00:45 - 00:06:52 –00:07:12 - 00:12:54 - 00:15:30 - zeszyt ćwiczeń, ćw. 1,3/64 - karta pracy - zeszyt ćwiczeń, ćw. 4/64 - karta pracy - podr., s. 75. - karta pracy - zeszyt ćwiczeń, ćw. 2/64 - film edukacyjny: - 00:15:31 –00:19:00 - 00:20:16 –00:21:22 - ilustracje - karta pracy - zeszyt ćwiczeń, ćw. 5 s. 65. 5. Rekapitulacja pierwotna 5 min. Pytania nauczyciela: 1. Kiedy i gdzie odbywała się konferencja pokojowa? 2. Wymień najważniejsze postanowienia traktatu wersalskiego w sprawie Niemiec. 3. Przedstaw postanowienia traktatu wersalskiego w sprawie Polski. rozmowa nauczająca 6. Praca domowa 2 min. Zeszyt ćwiczeń, ćw. 5,6 /65 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |