AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Ważna, 2017-04-18
Ruda Różaniecka

Pedagogika, Konspekty

Konspekt zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

- n +

Przedmiot: zajęcia rewalidacyjne
Czas trwania zajęć: 60 minut
Temat: Zwierzęta, które zapadają w sen zimowy
CEL OGÓLNY:
- poznanie zwyczajów, niektórych zwierząt w okresie zimy,
-rozwijanie koncentracji uwagi na bodźce wzrokowe, słuchowe i dotykowe,
-usprawnianie narządów artykulacyjnych,
CELE SZCZEGÓŁOWE
Wiedza:
- uczeń wie, jaka jest aktualna pora roku i zna jej charakterystyczne cechy,
-uczeń zna i rozpoznaje zwierzęta leśne zapadające w sen zimowy, wymienia ich charakterystyczne cechy(wygląd, pożywienie, gdzie mieszkają),
- uczeń zna sposoby przygotowania się zwierząt leśnych do zimy,
Umiejętności:
- uczeń potrafi wskazać czynności przygotowywania się poszczególnych zwierząt do zimy,
- uczeń potrafi przedstawić życie zwierząt, ich wygląd, zwyczaje,
- uczeń umie odgadnąć prezentowany odgłos zwierzęcia,
-uczeń potrafi wskazać na obrazku, czym żywią się zwierzęta,
-uczeń określa cechy materiału (miękki, szorstki),
-uczeń potrafi przyporządkować materiał poszczególnym zwierzętom.

Postawa:
-uczeń jest twórcą radosnej serdecznej atmosfery.
METODY:
- czynne: zadań stawianych do wykonania, kierowania własną aktywnością dzieci,
- słowne: wiersz, rozmowa, objaśnienia i instrukcje,
- metody pedagogiki zabawy.
FORMY PRACY: grupowa, indywidualna.
POMOCE DYDAKTYCZNE:
- gąbka, futerko, igły sosny, papier ścierny,
- laptop, magnetofon,
- CD z odgłosami zwierząt.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I część wstępna
1. Przywitanie się z dzieckiem. Dziecko ogląda obrazki zwierząt i nazywa je. Następnie nauczyciel mówi „Wita się wiewiórka z jeżem” i uczeń odkłada wymienione zwierzęta aż do wyczerpania obrazków.
II część główna
2. Wspólne zaśpiewanie krótkiej piosenki pt. „Odgłosy zwierząt”.
3. Rozmowa o pogodzie. Obserwacja stanu pogody. Ustny opis pogody. Uczeń odpowiada na pytania:
- Czy niebo jest pochmurne?
- Czy świeci słońce?
- Czy wieje wiatr?
- Czy jest mróz?
- Jak ubrani są ludzie?
- Czy pada śnieg?
- Jaka pogoda była wczoraj a jaka jest dziś?
4. Odgadywanie odgłosów leśnych zwierząt za pomocą wskazywania obrazków. Uczeń łączy obrazek zwierząt ze spożywanym przez nich pokarmem (lis- mięso, wiewiórka-orzech, niedźwiedź-miód, bocian- żaby).
5. Dziecko rozwiązuje zagadki dotykowe ,,Z jakim zwierzęciem kojarzy ci się ten materiał?”
Dziecko rozpoznaje po dotyku futerko, papier ścierny, określa ich cechy: miękki, szorstki i przyporządkowuje je zwierzętom: futerko- lisowi, wiewiórce, niedźwiedziowi, papier ścierny- jeżowi, dzikowi.
6. Wklejanie do zeszytu napisu sen zimowy zwierząt.
7. Praca plastyczna – bałwan z płatków kosmetycznych i patyczków higienicznych.
8. Opowieść logopedyczna „Małe misie” - gimnastyka narządów mowy. Misie zmęczone przyszły do gawry (dziecko oddycha z wysuniętym językiem). Witają się z mamą (dziecko głośno cmoka). Zjadają słodziutki miodek (oblizują dookoła usta), który bardzo im smakuje (dziecko mówią mniam, mniam). Misie przygotowują się do zimy, są bardzo śpiące (dziecko ziewa), mama nuci im kołysankę (dziecko śpiewają aaaa).
III część końcowa
9. Zakończenie zajęć. Podziękowanie dziecku za wspólną zabawę i pożegnanie różnymi częściami ciała. Nauczyciel wymienia poszczególne części ciała, którymi żegna się z dzieckiem (plecy, dłonie, kolana, nogi itd.).


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0