AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Ważna, 2017-04-18
Ruda Różaniecka

Pedagogika, Konspekty

Konspekt zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

- n +

TEMAT: Świąteczne tradycje- kartki i życzenia świąteczne

Cel ogólny:
- podtrzymywanie tradycji i zwyczajów dotyczących Świąt Bożego Narodzenia,
- wprowadzenie nastroju oczekiwania na zbliżające się święta Bożego Narodzenia.

Cele operacyjne:
dziecko:
- zna tradycje związane za świętami,
- słucha uważnie poleceń nauczyciela,
- umie wykonać prostą pracę plastyczną,
- zna i stosuje nazwy kolorów,
- kształci spostrzegawczość wzrokową,
- rozwija logiczne myślenie.
Pomoce i środki dydaktyczne:
-płyta z kolędami,
-magnetofon,
-laptop,
-obrazki.

Metody:
- pogadanka,
- aktywizujące,
- pokaz,
- działań praktycznych.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa,
- zbiorowa.

Przebieg zajęć
1. Powitanie słowami:
„Wszyscy są, witam was.
Zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś ty.
Raz, dwa, trzy”.
2. Wklejenie dnia tygodnia i pisanie długopisem po śladzie wyrazu piątek. Wklejenie etykietki z tematem dnia „Świąteczne tradycje”. Przedstawienie obrazka z porami roku i określenie z dziećmi, iż jest jesień. Dzieci wskazują na obrazku tę porę roku. Rozmowa o pogodzie. Obserwacja stanu pogody. Ustny opis pogody. Uczniowie odpowiadają na pytania:
- Czy niebo jest pochmurne?
- Czy świeci słońce?
- Czy wieje wiatr?
- Czy jest mróz?
- Jak ubrani są ludzie?
- Czy pada śnieg?
- Jaka pogoda była wczoraj a jaka jest dziś?
3. Prezentowanie obrazków związanych ze świętami Bożego Narodzenia (choinka, stół wigilijny, gwiazda betlejemska, stajenka bożonarodzeniowa, karp, łańcuchy, bombki, święty Mikołaj). Rozmowa na temat świąt Bożego Narodzenia – tradycji świątecznych na podstawie własnych przeżyć dzieci i wcześniej przeprowadzonych lekcji.
4. Zajęcia matematyczne określanie, ile jest bombek w zbiorze w zakresie czterech (element konkretny).
5. Zaprezentowanie dzieciom kartek świątecznych. Wspólne określanie, co znajduje się na kartkach świątecznych (charakterystyczne elementy nadchodzących świąt).
6. Malowanie kolorowanki choinki w nawiązaniu do świąt Bożego Narodzenia.
7. Karta pracy wybór odzieży zimowej (czapka, kurtka, rękawiczki szalik, a pominięcie letnich ubrań).
8. Wspólne wykonanie kartki świątecznej poprzez przyklejenie piór zielonych, ozdób śnieżynek. Naklejenie śnieżynek i etykiety z napisem Wesołych Świąt Bożego Narodzenia. Wklejanie do środka kartki świątecznej życzeń bożonarodzeniowych: „W dniu Bożego Narodzenia pragnę złożyć gorące życzenia: szczęścia, dobrego zdrowia, powodzenia. Oby troski życia zginęły w mroku w nadchodzącym Nowym Roku!”. Życzy klasa 2a.
9. Wspólne śpiewanie kolęd („Dzisiaj w Betlejem”, „Gdy się Chrystus rodzi”, „Gdy śliczna panna”, „Wśród nocnej ciszy”, „Przybieżeli do Betlejem”, „Jest taki dzień”).


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.