Katalog Katarzyna Ważna, 2017-04-18 Ruda Różaniecka Pedagogika, Konspekty Konspekt zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymTEMAT: Świąteczne tradycje- kartki i życzenia świąteczne Cel ogólny: - podtrzymywanie tradycji i zwyczajów dotyczących Świąt Bożego Narodzenia, - wprowadzenie nastroju oczekiwania na zbliżające się święta Bożego Narodzenia. Cele operacyjne: dziecko: - zna tradycje związane za świętami, - słucha uważnie poleceń nauczyciela, - umie wykonać prostą pracę plastyczną, - zna i stosuje nazwy kolorów, - kształci spostrzegawczość wzrokową, - rozwija logiczne myślenie. Pomoce i środki dydaktyczne: -płyta z kolędami, -magnetofon, -laptop, -obrazki. Metody: - pogadanka, - aktywizujące, - pokaz, - działań praktycznych. Formy pracy: - indywidualna, - grupowa, - zbiorowa. Przebieg zajęć 1. Powitanie słowami: „Wszyscy są, witam was. Zaczynamy już czas. Jestem ja, jesteś ty. Raz, dwa, trzy”. 2. Wklejenie dnia tygodnia i pisanie długopisem po śladzie wyrazu piątek. Wklejenie etykietki z tematem dnia „Świąteczne tradycje”. Przedstawienie obrazka z porami roku i określenie z dziećmi, iż jest jesień. Dzieci wskazują na obrazku tę porę roku. Rozmowa o pogodzie. Obserwacja stanu pogody. Ustny opis pogody. Uczniowie odpowiadają na pytania: - Czy niebo jest pochmurne? - Czy świeci słońce? - Czy wieje wiatr? - Czy jest mróz? - Jak ubrani są ludzie? - Czy pada śnieg? - Jaka pogoda była wczoraj a jaka jest dziś? 3. Prezentowanie obrazków związanych ze świętami Bożego Narodzenia (choinka, stół wigilijny, gwiazda betlejemska, stajenka bożonarodzeniowa, karp, łańcuchy, bombki, święty Mikołaj). Rozmowa na temat świąt Bożego Narodzenia – tradycji świątecznych na podstawie własnych przeżyć dzieci i wcześniej przeprowadzonych lekcji. 4. Zajęcia matematyczne określanie, ile jest bombek w zbiorze w zakresie czterech (element konkretny). 5. Zaprezentowanie dzieciom kartek świątecznych. Wspólne określanie, co znajduje się na kartkach świątecznych (charakterystyczne elementy nadchodzących świąt). 6. Malowanie kolorowanki choinki w nawiązaniu do świąt Bożego Narodzenia. 7. Karta pracy wybór odzieży zimowej (czapka, kurtka, rękawiczki szalik, a pominięcie letnich ubrań). 8. Wspólne wykonanie kartki świątecznej poprzez przyklejenie piór zielonych, ozdób śnieżynek. Naklejenie śnieżynek i etykiety z napisem Wesołych Świąt Bożego Narodzenia. Wklejanie do środka kartki świątecznej życzeń bożonarodzeniowych: „W dniu Bożego Narodzenia pragnę złożyć gorące życzenia: szczęścia, dobrego zdrowia, powodzenia. Oby troski życia zginęły w mroku w nadchodzącym Nowym Roku!”. Życzy klasa 2a. 9. Wspólne śpiewanie kolęd („Dzisiaj w Betlejem”, „Gdy się Chrystus rodzi”, „Gdy śliczna panna”, „Wśród nocnej ciszy”, „Przybieżeli do Betlejem”, „Jest taki dzień”). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |