Katalog

Danuta Pesta, 2017-05-04
Bartoszyce

Magdalena Zienkiewicz
Zajęcia przedszkolne, Konspekty

„Bawimy się wesoło”- wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej. Scenariusz integracyjnych zabaw dzieci i rodziców.

- n +

Scenariusz integracyjnych zabaw dzieci i rodziców grupy VI w roku szkolnym 2016/2017
Temat: „Bawimy się wesoło”- wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej
Data: 25.04.17 i 26.04.17.
Grupa : 6 latki ( grupa podzielona na dwie grupy)
Nauczyciel: Danuta Pesta
Osoba wspomagająca: Magdalena Zienkiewicz
Cele:
- rozwijanie zmysłu równowagi (zmysł przedsionkowy)
i czucia głębokiego (propriocepcji),
-rozwijanie zmysłu dotyku (czucie powierzchniowe),
-rozwijanie zmysłu smaku słuchu i zapachu.
Metody:
Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metoda Integracji Sensorycznej,
Środki dydaktyczne:
płyta CD, zapachy, owoce, sprzęt do wykorzystania przy metodzie integracji sensorycznej, chustki, rękawiczki, pojemniki z kaszą , ryżem , makaronem , grochem , fasolą, różne przedmioty do rozpoznawania przez dotyk, instrumenty, pianka do golenia.

1. „Piłeczkowa iskierka” – przekazywanie miękkiej piłki z rąk na rąk w środku i na zewnątrz koła. Dzieci podają piłeczkę koledze jak najszybciej, jednocześnie starają się jej nie upuścić.
2.Co to może być ? – dzieci rozpoznają i nazywają przedmioty w rękawiczkach za pomocą dotyku i z zamkniętymi oczami.
3.Co tak pachnie? – Dzieci wąchają zapachy w poszczególnych
buteleczkach, opisują wrażenia, mówią, czy znają taki zapach, z czym im się on kojarzy. Porównują wyczuwane zapachy z obrazkami, na których przedmioty pachną w taki sposób. Odczytują wyrazy zapachów , budują zdania z tych wyrazów.
3.Jak smakują kolory? – zagadki smakowe dzieci zamkniętymi oczami próbują owoce i odgadują , jaki to owoc, określają kolor porównują od najbardziej do najmniej lubianego. ( najpierw rozpoznają dzieci, a później rodzice).
4. Tor przeszkód : dzieci kolejno pokonują ustawiony tor przeszkód z różnych przedmiotów: tunel, kamienie o różnej fakturze, lina , przeskoki przez płotek itp.
5. Zabawy indywidualne dziecka z rodzicem:
•Turlanie się w kole
•Zabawy na huśtawce-dziecko buja się i jednocześnie łapie piłkę rzucaną przez rodzica.
•Zabawy na hamaku- dziecko leży na brzuchu, które wprawione jest w ruch zbiera woreczki szczypcami i rzuca do kosza.
•Zabawy na trampolinie- dziecko skacze na trampolinie z jednoczesnym rzucaniem piłek różnej ciężkości do wiszącego kosza.
•Zabawa na kole równoważnym – dziecko staje na kole zakłada żabę na głowę i próbuje utrzymać równowagę.
•Zabawy ruchowe w parach.
6. Masaż „Rzeczka” wg M. Bogdanowicz.
(dzieci wspólnie z rodzicami siedzą w kole, ustawione jedno za drugim, plecami do siebie. Najpierw rodzic robi masaż dziecku , a później dziecko rodzicowi.)
„Tu płynie rzeczka, - wykonanie ręką rzeczki
tędy przeszła pani na szpileczkach,- kłucie palcami
tu stąpały słonie- uderzanie pięściami
i biegły konie.- uderzanie całą dłonią
Wtem przemknęła szczypaweczka, - lekkie szczypanie
zaświeciły dwa słoneczka,- wykonanie kółek
spadł drobniutki deszczyk.- lekko palcami
Czy Cię przeszedł dreszczyk?”- złapanie pod paszkami.
7.Skrzynie skarbów – do pudełek wsypujemy kaszę , ryż , groch , fasolę , dodajemy kilka koralików, monet lub innych drobnych przedmiotów. Dziecko ma za pomocą dotyku (z zamkniętymi oczyma) znaleźć ukryte „skarby”.
8. „ Zabawy w pianie” – pianka do golenia wyciśnięta jest na podkład plastikowy dz. maluje , bawi się palcami w pianie.
9. Ewaluacja zajęć „Termometr radości”. Dzieci na dużym termometrze zaznaczają za pomocą kulek z plasteliny poziom zadowolenia z zajęć.


Opracowały i przeprowadziły:
mgr Danuta Pesta - nauczyciel
mgr Magdalena Zienkiewicz- nauczyciel wspomagający
Integracyjnego Przedszkola Publicznego nr 4 w Bartoszycach.




Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.