Katalog Barbara Opaska, 2017-05-04 Leszno Awans zawodowy, Sprawozdania Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanegoPani mgr X rozpoczęła staż na nauczyciela mianowanego w Szkole Podstawowej w Z. 1 września 20xx roku. Wtedy też przedstawiła opracowany przez siebie plan rozwoju zawodowego, który realizowała sukcesywnie w trakcie odbywania stażu. Zawierając kontrakt pomiędzy stażystką i opiekunem stażu opracowałyśmy wspólnie formy i harmonogram współpracy polegający między innymi na prowadzeniu wybranych zajęć przez stażystkę w obecności opiekuna stażu oraz na obserwacji przez stażystkę lekcji języka obcego prowadzonych przez opiekuna. Następnie, hospitowane i obserwowane zajęcia omawiane były pod kątem skuteczności realizacji założonych celów lekcji i sposobów ich osiągnięcia. Analiza przeprowadzonych zajęć pozwoliła na ewaluację własnych działań stażystki, wprowadzenie zmian ich realizacji , jeśli było to konieczne , a tym samym doskonalenie i wzbogacenie warsztatu pracy. Lekcje prowadzone przez p. X były starannie przygotowane. Stosowała ona różne metody i formy pracy, w tym metody aktywizujące oraz dbała o różnorodność środków dydaktycznych co ma duże znaczenie szczególnie w pracy z najmłodszymi uczniami. Uczestniczyła aktywnie w opracowywaniu przedmiotowego systemu oceniania z języka obcego. Doskonaliła umiejętności językowe i poszerzała wiedzę dotyczącą metodyki języka obcego poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego oraz samokształcenie. W okresie odbywania stażu uzyskała ona uprawnienia do pracy z dziećmi upośledzonymi po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego z zakresu oligofrenopedagogiki. W czasie stażu pani X była organizatorem i współprowadzącą wewnątrzszkolne konkursy z zakresu języka obcego. Aktywnie włączała się w przygotowanie uroczystości szkolnych oraz wycieczek szkolnych i imprez klasowych. W swojej pracy uwzględnia ona potrzeby rozwojowe uczniów, problematykę środowiska lokalnego oraz współczesne problemy społeczne i cywilizacyjne. Współpracuje z rodzicami uczniów i pedagogiem szkolnym wykazując duże zainteresowanie uczniami wzmagającymi pomocy i organizując bieżące formy zaradcze np. zajęcia wyrównawcze z języka obcego czy tez indywidualizując rodzaj zadań oraz sposób pracy z danymi uczniami. Systematycznie wykorzystuje ona technologię informacyjną i komunikacyjną przygotowując materiały do prowadzenia zajęć jak i w trakcie lekcji. Dzieli się także wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w zakresie posługiwania się środkami multimedialnymi. Pani X wykazuje się umiejętnością posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich. Zna przepisy dotyczące prawa oświatowego , procedury awansu zawodowego i dokumenty szkolne tj. Statut Szkoły, Program Wychowawczy czy Program Profilaktyki. W okresie od 1 września 20xx r. do 31 maja 20xx r pani X konsekwentnie realizowała zadania przedstawione w planie rozwoju zawodowego. W sposób przemyślany i twórczy przygotowywała i prowadziła zajęcia. Z zaangażowaniem włączyła się w życie szkoły. Opiekun stażu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |