Katalog Małgorzata Nikścin, 2017-05-23 lodz Język niemiecki, Scenariusze czas przeszły PerfektKONSPEKT LEKCJI NAUCZYCIEL: Małgorzata Nikścin TEMAT: Czas przeszły Perfekt- powtórzenie do pracy kontrolnej PODRĘCZNIK: Magnet Smart 2 (Kapitel 5) CZAS: 45 min. CEL OGÓLNY: • Uczeń zna formę czasu przeszłego Perfekt czasowników regularnych i nieregularnych CELE OPERACYJNE: • Uczeń potrafi używać czasowniki regularne i nieregularne w czasie przeszłym Perfekt • Uczeń potrafi przekształcać zdania w czasie teraźniejszym na zdania w czasie przeszłym Perfekt METODY: metoda komunikacyjna FORMY PRACY: praca indywidualna, praca w parach , plenum ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tablica multimedialna, własne materiały OGNIWA LEKCJI: • ORGANIZACYJNO-PORZĄDKOWE – powitanie, kontrola obecności, zapis tematu w dzienniku • OGNIWO WIĄŻĄCE – podanie celów lekcji, zapisanie tematu • TOK LEKCJI WŁAŚCIWEJ 1. Powtórzenie i utrwalenie form czasowników w czasie przeszłym Perfekt • Nauczyciel rzuca piłkę do wybranego ucznia zadając mu pytanie o formę czasownika w czasie przeszłym Perfekt , pierwsza runda – nauczyciel podaje formę czasownika w czasie przeszłym, a uczeń podaje od jakiego czasownika ona pochodzi. Druga runda – nauczyciel podaje czasownik w formie podstawowej a uczeń podaje jego formę w czasie przeszłym Perfekt (Plenum) np. I runda nauczyciel rzuca piłkę mówiąc gemacht- uczeń odpowiada machen; II runda nauczyciel rzuca piłkę mówiąc spielen- uczeń odpowiada gespielt; • ,,Wykreślanka"- uczniowie otrzymują wykreślankę i każdy z nich odnajduje 13 czasowników w formie czasu przeszłego Perfekt, znalezione czasowniki wypisuje na karcie pracy • Bingo- Każdy uczeń dostaje kartkę z 9 kwadracikami w których znajdują się czasowniki w czasie przeszłym ( w każdym kwadraciku inny czasownik). Nauczyciel wyciąga z pudełka karteczki czasownikami w formie podstawowej i wyczytuje je na głos. Osoba która odgadnie wszystkie kwadraty krzyczy bingo. 2. Przekształcanie zdań w czasie teraźniejszym na zdania w czasie przeszłym Perfekt • Uczniowie przekształcają zdania w czasie teraźniejszym na zdania w czasie przeszłym Perfekt ( tablica multimedialna- mCourser- mobilna platforma edukacyjna- Ćwiczenie 7 str. 8) REKAPITULACJA PIERWOTNA – podsumowanie lekcji • Uczniowie rozwiązują krzyżówkę na której znajdują się czasowniki w języku polskim, zadaniem uczniów jest napisać poprawną formę czasu przeszłego Perfekt danego czasownika, zapisać powstałe hasło - ( karta z krzyżówką). (Praca indywidualna) V. KONTROLA I OCENA – ocena pracy uczniów VI. PRACA DOMOWA – przygotowanie się do pracy kontrolnej Małgorzata Nikścin Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |