Katalog Joanna Prasowska, 2017-05-23 Przysucha Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego Kierunki rozwoju wynikające z Rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013 r. Zadania i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. & 8, ust. 2, pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Poznanie procedur awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego oraz opracowanie planu rozwoju zawodowego. (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r., strony internetowe dla nauczycieli) 2. Współpraca z dyrektorem szkoły - podejmowanie zadań poleconych przez dyrektora szkoły. 3. Organizowanie własnego warsztatu pracy: a) przygotowanie i aktualizacja gazetek w sali i na korytarzu; b) wykonywanie pomocy dydaktycznych zgodnie z bieżącymi potrzebami edukacyjnymi; c) opracowanie scenariuszy i materiałów do zajęć; d) uczestniczenie w formach doskonalenia służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły (konferencje, szkolenia, studia podyplomowe). 4. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z jej podstawową funkcją i z wynikających z niej zadań, w tym: a) uczestniczenie w Radach Pedagogicznych; b) udział w posiedzeniach komisji przedmiotów humanistycznych; c) opieka nad Samorządem Uczniowskim. 5. Organizowanie uroczystości szkolnych z okazji Dnia Chłopaka, Dnia Wiosny. Pomoc w organizacji uroczystości rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego. 6. Organizowanie oraz pomoc w organizacji konkursów z języka angielskiego. Opracowanie regulaminu konkursów. 7. Stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej. 8. Prowadzenie dodatkowych zajęć a) dla maturzystów; b) wyrównawcze (w miarę potrzeb). 9. Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego z języka angielskiego i prowadzenie zajęć na jego podstawie. 10. Pełnienie funkcji wychowawcy klasowego (organizacja wyjazdów do kina, teatru, współpraca z rodzicami, wywiadówki) IX 2014 Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Okres stażu Cały okres stażu Wniosek o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego. Plan rozwoju zawodowego Potwierdzenie dyrektora Zdjęcia; Scenariusze; Zaświadczenia. Protokoły; potwierdzenie dyrektora; sprawozdania z działalności Samorządu Uczniowskiego. Scenariusze uroczystości; zdjęcia Potwierdzenia współorganizatorów; sprawozdania Scenariusze zajęć Dzienniki zajęć dodatkowych; Program; sprawozdanie Potwierdzenie dyrektora 2. & 8, ust. 2, pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Systematyczne doskonalenie umiejętności obsługi komputera: a) opracowywanie na komputerze dokumentów, scenariuszy zajęć, sprawozdań, itp.; b) wykonywanie pomocy dydaktycznych za pomocą komputera (testy, sprawdziany, karty pracy); c) korzystanie z tablicy interaktywnej podczas zajęć. 2. Wykorzystanie Internetu do pozyskiwania informacji wspierających działalność dydaktyczno – wychowawczą: a) wykorzystanie platform internetowych do nauki języka angielskiego na zajęciach; b) lektura czasopism oraz artykułów otrzymywanych drogą elektroniczną; c) pozyskiwanie filmów oraz materiałów edukacyjnych wykorzystywanych podczas lekcji języka angielskiego oraz zajęć z wychowawcą; d) korzystanie ze stron internetowych dla nauczycieli oraz MEN; e) opublikowanie planu rozwoju oraz scenariuszy lekcji na portalu dla nauczycieli. Cały okres stażu Cały okres stażu Dokumentacja Scenariusze zajęć; notatki; scenariusze zajęć. 3. & 8, ust. 2, pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Prowadzenie zajęć otwartych, zwłaszcza nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych. 2. Przygotowanie i wygłoszenie referatów na posiedzeniach komisji przedmiotów humanistycznych 3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów w ramach komisji przedmiotów humanistycznych; pomoc w organizacji uroczystości, wspólne opracowywanie scenariuszy. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Scenariusze zajęć; Referaty; Potwierdzenie dyrektora/ współorganizatorów 4. &8, ust. 2, pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego z języka angielskiego. Okres stażu Program; dziennik zajęć 5. &8, ust. 2, pkt 4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. 1. Udział w szkoleniu na egzaminatora do egzaminów maturalnych (jeśli będzie taka możliwość) Okres stażu Decyzja o wpisie do ewidencji egzaminatorów OKE 6. &8, ust. 2, pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Pedagogizacja rodziców podczas zebrań (referaty, pogadanki). 2. Praca w Samorządzie Uczniowskim i realizacja planu tej organizacji (m. in. przygotowanie/udział w uroczystościach szkolnych i lokalnych). 3. Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez organizowanie i realizację wyjazdów do kina i teatru. 4. Przygotowanie uczniów do konkursów. Spotkania z uczniami. Zapewnienie materiałów dydaktycznych. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Referaty, notatki w dzienniku. Sprawozdania z realizacji planu S.U. Potwierdzenia dyrektora Dzienniki zajęć dodatkowych 7. &8, ust. 2, pkt 4 d Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym. 1. Ukończenie kursu języka hiszpańskiego/włoskiego na poziomie zaawansowanym Okres stażu Zaświadczenie o ukończeniu kursu 8. &8, ust. 2, pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1.Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych. Współpraca z rodzicami, pedagogiem szkolnym, dyrekcją szkoły, nauczycielami. Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych Okres stażu Opis i analiza przypadków Joanna Prasowska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |