Katalog

Joanna Prasowska, 2017-05-23
Przysucha

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

- n +

Kierunki rozwoju wynikające
z Rozporządzenia MEN
z dnia 1 marca 2013 r. Zadania i formy realizacji Termin realizacji Sposób
dokumentowania
1. & 8, ust. 2, pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających
na celu doskonalenie pracy własnej
i podniesienie jakości pracy szkoły.
1. Poznanie procedur awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego oraz opracowanie planu rozwoju zawodowego.
(Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r., strony internetowe dla nauczycieli)

2. Współpraca z dyrektorem szkoły - podejmowanie zadań poleconych przez dyrektora szkoły.

3. Organizowanie własnego warsztatu pracy:
a) przygotowanie i aktualizacja gazetek w sali i na korytarzu;
b) wykonywanie pomocy dydaktycznych zgodnie z bieżącymi potrzebami edukacyjnymi;
c) opracowanie scenariuszy i materiałów do zajęć;
d) uczestniczenie w formach doskonalenia służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły (konferencje, szkolenia, studia podyplomowe).

4. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z jej podstawową funkcją i z wynikających z niej zadań, w tym:
a) uczestniczenie w Radach Pedagogicznych;
b) udział w posiedzeniach komisji przedmiotów humanistycznych;
c) opieka nad Samorządem Uczniowskim.

5. Organizowanie uroczystości szkolnych z okazji Dnia Chłopaka, Dnia Wiosny. Pomoc w organizacji uroczystości rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego.


6. Organizowanie oraz pomoc w organizacji konkursów z języka angielskiego. Opracowanie regulaminu konkursów.


7. Stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej.
8. Prowadzenie dodatkowych zajęć
a) dla maturzystów;
b) wyrównawcze (w miarę potrzeb).
9. Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego z języka angielskiego i prowadzenie zajęć na jego podstawie.

10. Pełnienie funkcji wychowawcy klasowego (organizacja wyjazdów do kina, teatru, współpraca z rodzicami, wywiadówki)
IX 2014









Cały okres stażu



Cały okres stażu













Cały okres stażu











Cały okres stażu





Cały okres stażu





Cały okres stażu



Cały okres stażu




Okres stażu



Cały okres stażu
Wniosek o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego.

Plan rozwoju zawodowego



Potwierdzenie dyrektora


Zdjęcia;






Scenariusze;

Zaświadczenia.









Protokoły;
potwierdzenie
dyrektora;

sprawozdania z działalności Samorządu Uczniowskiego.

Scenariusze uroczystości;
zdjęcia




Potwierdzenia współorganizatorów;
sprawozdania



Scenariusze zajęć



Dzienniki zajęć dodatkowych;



Program;
sprawozdanie



Potwierdzenie dyrektora

2. & 8, ust. 2, pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1. Systematyczne doskonalenie umiejętności obsługi komputera:
a) opracowywanie na komputerze dokumentów, scenariuszy zajęć, sprawozdań, itp.;
b) wykonywanie pomocy dydaktycznych za pomocą komputera (testy, sprawdziany, karty pracy);
c) korzystanie z tablicy interaktywnej podczas zajęć.

2. Wykorzystanie Internetu do pozyskiwania informacji wspierających działalność dydaktyczno – wychowawczą:
a) wykorzystanie platform internetowych do nauki języka angielskiego na zajęciach;
b) lektura czasopism oraz artykułów otrzymywanych drogą elektroniczną;
c) pozyskiwanie filmów oraz materiałów edukacyjnych wykorzystywanych podczas lekcji języka angielskiego oraz zajęć z wychowawcą;
d) korzystanie ze stron internetowych dla nauczycieli oraz MEN;
e) opublikowanie planu rozwoju oraz scenariuszy lekcji na portalu dla nauczycieli.

Cały okres stażu










Cały okres stażu Dokumentacja










Scenariusze zajęć;

notatki;






scenariusze zajęć.
3. & 8, ust. 2, pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą
i doświadczeniem z innymi nauczycielami,
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć
w szczególności dla nauczycieli stażystów
i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
1. Prowadzenie zajęć otwartych, zwłaszcza nauczycieli stażystów
i nauczycieli kontraktowych.

2. Przygotowanie i wygłoszenie referatów na posiedzeniach komisji przedmiotów humanistycznych

3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów w ramach komisji przedmiotów humanistycznych; pomoc w organizacji uroczystości, wspólne opracowywanie scenariuszy. Cały okres stażu



Cały okres stażu



Cały okres stażu Scenariusze zajęć;



Referaty;



Potwierdzenie dyrektora/
współorganizatorów
4. &8, ust. 2, pkt 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego z języka angielskiego. Okres stażu Program; dziennik zajęć
5. &8, ust. 2, pkt 4 b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji
kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw
podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum
Edukacji Artystycznej. 1. Udział w szkoleniu na egzaminatora do egzaminów maturalnych (jeśli będzie taka możliwość) Okres stażu Decyzja o wpisie do ewidencji egzaminatorów OKE
6. &8, ust. 2, pkt 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Pedagogizacja rodziców podczas zebrań (referaty, pogadanki).

2. Praca w Samorządzie Uczniowskim i realizacja planu tej organizacji (m. in. przygotowanie/udział
w uroczystościach szkolnych
i lokalnych).

3. Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez organizowanie i realizację wyjazdów do kina i teatru.

4. Przygotowanie uczniów do konkursów. Spotkania z uczniami. Zapewnienie materiałów dydaktycznych. Cały okres stażu


Cały okres stażu





Cały okres stażu



Cały okres stażu Referaty, notatki
w dzienniku.

Sprawozdania z realizacji planu S.U.



Potwierdzenia dyrektora



Dzienniki zajęć dodatkowych
7. &8, ust. 2, pkt 4 d
Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli
języków obcych – uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym. 1. Ukończenie kursu języka hiszpańskiego/włoskiego na poziomie zaawansowanym Okres stażu Zaświadczenie
o ukończeniu kursu
8. &8, ust. 2, pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1.Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych. Współpraca z rodzicami, pedagogiem szkolnym, dyrekcją szkoły, nauczycielami. Ustalenie metod pracy z dziećmi
i oddziaływań wychowawczych
Okres stażu Opis i analiza przypadków

Joanna Prasowska
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.