Katalog Radosław Chmielarski, 2017-05-23 Oleśnica Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoRadosław Chmielarski PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2014 roku Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2017 roku Podstawa prawna: 1) Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity: Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.) 2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013r. poz. 393 ) WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MIENIS W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek udrożnienia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. - Udział w pracach komisji Rady Pedagogicznej; - Udział w pracach zespołu wychowawczego; - Ewaluacja wybranych obszarów dydaktyczno -wychowawczych; - Współpraca z rodzicami; - Wdrożenie zintegrowanego programu nauczania w klasach SPP. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu rok szkolny 2015/2016 2. Doskonalenie kompetencji zawodowych. - Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły; - Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli; - Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych i w pracach organów szkoły. 3. - Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej. - Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym; - Praca z uczniem mającym problemy w nauce; - Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej 1. Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. - Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej; -Opracowywanie prezentacji multimedialnych; - Opracowanie testów, sprawdzianów, scenariuszy zajęć lekcyjnych, projektów interdyscyplinarnych, uroczystości, regulaminów, konkursów, dyplomów, informacji dla uczniów i rodziców; - Graficzne opracowywanie dyplomów, zaproszeń, plakatów, podziękowań; - Wykorzystanie technologii komputerowej do opracowania dokumentacji awansu, pomocy dydaktycznych do zajęć; - Wykorzystywanie zasobów internetowych w celu tworzenia elementów dekoracji i projektów plastycznych. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. - Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli; - Przygotowanie i przeprowadzenie Szkoleniowych Rad Pedagogicznych. 2. Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń, metod i form pracy. - Opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego”; - Opublikowanie na stronach www scenariuszy zajęć; - Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć, konkursów i uroczystości szkolnych); - Pedagogizacja rodziców i opiekunów - opracowanie materiałów dotyczących trudności wychowawczych. § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań. - Opracowanie programu profilaktycznego „Trzy magiczne słowa”; - Opracowanie projektu edukacyjnego „Poznaj swój kraj”; - Opracowanie programu nauczania dla klas SPP. § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. - Przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w imprezach i konkursach integracyjnych ze środowiskiem lokalnym Święto Pluszowego Misia Wspólne kolędowanie „Gotowi na Orliki” 2. Rozwijanie zainteresowań dzieci. - Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, wycieczek dydaktyczno - krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju; - Prowadzenie kursu przygotowawczego „Egzamin na pięć”; - Przygotowanie i prowadzenie programu zajęć koła kulinarnego. § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. - Organizowanie uroczystości szkolnych i środowiskowych apeli. 2. Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów. - Pedagogizacja rodziców; - Diagnoza sytuacji materialnej uczniów; - Integracja zespołu klasowego. 3. Współpraca z instytucjami samorządowymi. - Nawiązanie współpracy z Opieką Społeczną; -Formułowanie wniosków do sponsorów na rzecz pozyskania środków na prowadzenie koła kulinarnego § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Opis i analiza rozwiązywania problemu edukacyjnego. - Diagnoza co najmniej dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych; - Dostosowanie skutecznych metod rozwiązania problemu edukacyjnego; - Współpraca z poradnią PP w Oleśnicy, PCPR, MOPS. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |