Katalog Michalina Pokrywka, 2017-05-23 Stalowa Wola Język polski, Konspekty Czas wracać do domu.Klasa: V Czas trwania: 45 minut Temat: Czas wracać do domu. Cel ogólny: Uczeń dostrzega pozytywne aspekty podróżowania. Cele szczegółowe: - uczeń wymienia elementy motywacji do podróżowania oraz cechy podróżnika - uczeń wymienia przedmioty przywożone z podróży - uczeń uzasadnia swoje zdanie na temat: czy warto podróżować? - uczeń opisuje środki, dzięki którym Staś i Nel wrócili do domu - uczeń ocenia charaktery bohaterów przed podróżą i po jej zakończeniu Metody i techniki pracy: - dyskusja - metoda aktywizująca – tworzenie mapy lektury - opis sytuacji z życia - metoda problemowa – ocena charakterów bohaterów - praca plastyczna - praca jednostkowa - praca grupowa Materiały dydaktyczne: Lektura „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza, mapa lektury (jest to ostatnia z cyklu lekcji na temat lektury. Podczas poprzednich czterech lekcji na ścianie klasy powstała „mapa”składająca się z: elementów świata przedstawionego, krzyżówki, folderów podróży po Afryce robionych przez uczniów, wypowiedzi o tematyce lektury),, latawce, kartka na wypisanie cech podróżnika. Przebieg zajęć: 1. Czynności wstępne: przywitanie uczniów, wypakowanie podręczników, sprawdzenie obecności, przypomnienie poprzednich lekcji oraz podkreślenie, że jest to ostatnia lekcja dotycząca lektury. 2. Pytanie: jakie środki pomogły dzieciom wrócić do domu? 3. Rozdanie dzieciom szablonów latawców. Uczniowie piszą na nich informację o zagubieniu i prośbę o pomoc. Ozdabiają latawce. 4. Uczniowie prezentują swoje latawce i przyklejają je na „mapie lektury”. 5. Pytanie: jakie zmiany zaszły w dzieciach? Wspólne wypisanie cech na dużych kartkach. 6. Pytanie: co przywozimy z podróży? Odpowiedź ustna. 7. Pytanie: jakimi cechami odznacza się podróżnik? Wspólne wypisanie cech na dużej kartce. 8. Rozdanie uczniom małych kartek. Pytanie: czy warto podróżować i dlaczego? Uczniowie samodzielnie zapisują odpowiedzi, odczytują je głośno i przyklejają do „mapy”. 9. Ocena pracy uczniów na wszystkich lekcjach związanych z lekturą. 10. Czynności końcowe: spakowanie podręczników, pożegnanie uczniów. Zadanie domowe: Napisz streszczenie wybranej przygody z „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |