Katalog

ANITA PASICH, 2017-05-23
Wolbrom

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego - na n-la dyplomowanego (j. niemiecki)

- n +

Harmonogram realizacji planu rozwoju zawodowego



Zadanie/ przedsięwzięcie
Formy i sposoby realizacji zadań
Termin
Dowody realizacji


1. Organizacja stażu
Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalających ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego:
* analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenia, komentarze, opinie ekspertów).
* przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w Internecie i innych źródłach.
* dyskusje na temat awansu z innymi nauczycielami
VIII / IX 2015 r
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan
rozwoju zawodowego.

2. Dokumentacja
związana z odbytym
stażem
* opracowanie planu rozwoju zawodowego
VIII / IX 2015
Zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły
plan
rozwoju zawodowego

* systematyczne gromadzenie dokumentacji
potwierdzającej realizację planu rozwoju
zawodowego: zaświadczenia o ukończeniu różnych
form doskonalenia zawodowego, scenariusze zajęć,
zdjęcia, opracowania, kserokopie i inne materiały

Okres stażu
Zgromadzona dokumentacja

* przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju.
* uzyskanie oceny dorobku zawodowego

V 2018

V –VI
2018


sprawozdanie

ocena dorobku zawodowego

3. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej,
wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań
mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie
jakości pracy szkoły.
( § 8 ust .2pkt.1 )
1. uczestnictwo w różnych formach doskonalenia
zawodowego: szkolenia, kursy, warsztaty, konferencje
metodyczne
Cały okres stażu
Zaświadczenia o uczestnictwie

2. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki, metodyki przedmiotu: studiowanie fachowej literatury, przeglądanie stron internetowych
Cały okres stażu
Opis i analiza

3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych do prowadzenia
lekcji języka niemieckiego oraz zajęć rewalidacyjnych, doposażenie pracowni języka niemieckiego oraz biblioteki szkolnej
Cały okres stażu
Plakaty, gry planszowe, tabele, słowniki, mapy, książki tematyczne, arkusze pracy

4. Opracowywanie analiz i konstruowanie planów
naprawczych po egzaminie gimnazjalnym z języka niemieckiego
Koniec lub początek
roku szkolnego
Opis i analiza wyników egzaminów oraz wnioski

5. Przygotowywanie uczniów do szkolnych i międzyszkolnych
konkursów, olimpiad języka niemieckiego

Cały okres stażu
Zgłoszenia do konkursów
Opis i analiza

6. Współorganizowanie imprez promujących szkołę :
Dni Języków Obcych, Dni Otwarte Szkoły
Cały okres stażu
Scenariusze imprez, opis i
analiza

7. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych: zajęcia wyrównawcze, koła zainteresowań, zajęcia rewalidacyjne, współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, z wychowawcami klas oraz z rodzicami
Cały okres stażu
Program zajęć
Opis i analiza

8.Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z
realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań: udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli; wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania
Cały okres stażu
Sprawozdania, analizy

9. Udział w pracach zespołu nauczycieli języków obcych; zespołów zadaniowych: ds. ewaluacji wewnątrzszkolnej, ds. opracowania, aktualizacji i realizacji koncepcji pracy szkoły, ds. opracowania regulaminu "Uczeń Roku", ds. realizacji programu PAT (Profilaktyka a Ty), ds. realizacji programu "Szkoła Odkrywców Talentów"
: tworzenie planów pracy, opracowywanie diagnoz i analiz, pomiarów osiągnięć edukacyjnych ucznia, opracowywanie działań i ich realizacja
Cały okres stażu
Prezentacja wyników i analiz

10. Wdrażanie w proces dydaktyczny ścieżek edukacyjnych:
pokazanie możliwości wykorzystania wiedzy z języka
niemieckiego w różnych dziedzinach wiedzy i życia
Cały okres stażu
Opis i analiza możliwości
wykorzystania zdobytej
wiedzy

11. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów:
Konkurs wiedzy o krajach anglo- i niemiecko-języcznych
konkurs na najlepszą prezentację multimedialną °°pt.: „Święta wielkanocne w krajach niemiecko-języcznych”, °°" Świeta Bożego Narodzenia w krajach niemiecko-języcznych" Konkurs językowo - plastyczny " Moje skojarzenia z krajami niemiecko-języcznymi"
konkurs pt.: „Mistrz języka niemieckiego”

Cały okres stażu
Opis realizacji działań w formie sprawozdania

4. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.( § 8 ust .2 .pkt.2 )
1. Organizacja własnego warsztatu pracy przy użyciu
techniki komputerowej: wykorzystanie edytora tekstu do
przygotowania materiałów do pracy dydaktycznej i
wychowawczej; przygotowanie testów i arkuszy pracy, opracowanie wyników: wykorzystanie programu Excel do statystyk i sprawozdań
Cały okres stażu
Scenariusze, testy, konkursy, frekwencja uczniów, zestawienia semestralne i końcoworoczne, sprawozdania, publikacje

2. Współtworzenie strony internetowej szkoły: przygotowanie zdjęć, komentarzy i innych materiałów z życia szkoły
Cały okres stażu
Strona internetowa

3. Stosowanie Internetu i technologii komunikacyjnej w życiu prywatnym i w pracy zawodowej: elektroniczny kontakt z nauczycielami, rodzicami oraz uczniami; nowoczesne formy komunikowania się; przygotowanie materiałów na strony internetowe i portale społecznościowe
Cały okres stażu
Opis i analiza postępów uczniów w nauce oraz efektów współpracy z rodzicami i nauczycielami, publikacje, korespondencja

4. Wykorzystanie technologii informacyjnej w awansie zawodowym: czytanie stron związanych z oświatą; forum dla
nauczycieli; przygotowanie dokumentacji z przebiegu stażu i realizacji planu rozwoju
Cały okres stażu
Opis i analiza zdobytej wiedzy i wykorzystania wiadomości; dokumentacja przebiegu stażu i realizacji planu rozwoju

5. Opublikowanie zatwierdzonego planu rozwoju
Cały okres stażu
Strona internetowa

6. Zamieszczanie informacji o konkursach, przedsięwzięciach i osiągnięciach uczniów na stronie internetowej szkoły
Okres stażu
Strona internetowa

7. Opracowanie prezentacji komputerowych
Okres stażu
Dokumentacja
5. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla
nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
( § 8 ust .2 .pkt.3 )
1. Opracowanie oraz udostępnienie scenariuszy uroczystości
szkolnych, wybranych scenariuszy lekcji niemieckiego oraz programów rewalidacji indywidualnej
Okres stażu
Opis i analiza zdobytych umiejętności związanych z przygotowywaniem lekcji i uroczystości, dokumentacja

2. Prowadzenie zajęć otwartych z języka niemieckiego oraz rewalidacji indywidualnej
Okres stażu
Opis i analiza przeprowadzonych zajęć

3.Publikacje na stronie internetowej w celu dzielenia się
doświadczeniem i spostrzeżeniami: opublikowanie na stronie
internetowej własnego zatwierdzonego „Planu rozwoju
zawodowego” oraz ciekawych lekcji niemieckiego,
uroczystości szkolnych oraz arkuszy pracy
Okres stażu
Strona internetowa

4. Współpraca z nauczycielami języka niemieckiego:
wymiana doświadczeń; udoskonalenie Przedmiotowego
Systemu Oceniania; opracowanie kryteriów oceniania na
poszczególne oceny, rozkładów materiału, planów dydaktycznych, planów wynikowych, testów, analiz oraz z innymi nauczycielami: wymiana doświadczeń, opracowanie programów rewalidacji indywidualnej oraz arkuszy pracy


Okres stażu
Opis i analiza nabytych doświadczeń oraz uzyskanych efektów w pracy dydaktycznej, dokumentacja
REALIZACJA CO NAJMNIEJ TRZECH Z SZEŚCIU ZADAŃ
( § 8 ust .2 .pkt.4 )
§8 ust 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
Opracowanie i realizacja programów, regulaminów i innych przedsięwzięć edukacyjnych:
opracowanie :
* wymagań edukacyjnych, planów dydaktycznych, PSO
* regulaminów szkolnych konkursów przedmiotowych
* programu zajęć koła języka niemieckiego
* programów rewalidacji indywidualnej
Okres stażu
Notatki, dokumentacja
Organizacja konkursów szkolnych, międzyszkolnych
przeprowadzenie konkursów w szkole oraz udział w konkursach pozaszkolnych
Okres stażu
Sprawozdania, zdjęcia
Współpraca z Instytutem Goethego w Krakowie, organizacją międzynarodową "Polsko- Niemiecka Współpraca Młodzieży"
organizacja projektów
Okres stażu
Notatki, dokumentacja, zdjęcia
Realizacja programu PAT " Profilaktyka a Ty"

realizacja zadań programowych
Okres stażu
Notatki, dokumentacja, zdjęcia
§8 ust 2 pkt 4b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy
Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej
ocenianie egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego
Okres stażu / maj i sierpień każdego roku wg potrzeb
Notatki, potwierdzenia
§8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.Zorganizowanie i wdrożenie własnych
pomysłów dydaktyczno-wychowawczych zorganizowanie na terenie szkoły przedstawienia w j. niemieckim
Okres stażu
Sprawozdanie, zdjęcia
Organizacja konkursów szkolnych, międzyszkolnych
* udział w konkursach języka niemieckiego
* przygotowanie uczniów do udziału
w konkursach
Okres stażu
Sprawozdanie, zdjęcia, dyplomy
Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych
Organizowanie wycieczek do kina, na wystawy itp.
Okres stażu
Dokumentacja wycieczki, zaświadczenia, fotografie
Współorganizacja Dni Języków Obcych
Zapoznanie z tradycjami i obyczajami różnych krajów świata
Okres stażu
Fotografie, sprawozdania
Diagnozowanie potrzeb uczniów
Ankietowanie
Okres stażu
Wyniki i wnioski z ankiety
Opracowanie i analiza testów do badania osiągnięć
uczniów z języka niemieckiego
Opracowanie i analiza testów
Okres stażu
Analiza wyników, wnioski, sprawozdania
§8 ust 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
Współpraca z pedagogiem szkolnym
Konsultacje
Okres stażu
Zaświadczenie pedagoga
Współpraca z psychologiem szkolnym
Konsultacje
Okres stażu
Zaświadczenie psychologa
Współpraca z pielęgniarką szkolną
Konsultacje, Zaproszenie pielęgniarki na lekcję w celu wygłoszenia prelekcji o higienie uczniów w okresie dojrzewania
Okres stażu
Zaświadczenie pielęgniarki szkolnej
6. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania
problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której
nauczyciel jest zatrudniony.
( § 8 ust .2 .pkt.5 )
Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków
rozpoznawania i rozwiązywania problemów
edukacyjnych i wychowawczych np.:
 motywowanie uczniów, wspieranie samooceny, samodzielności
 praca z uczniem zdolnym
 działania integrujące klasę i rodziców ze szkołą
 przeciwdziałanie wulgaryzmom, nałogom, agresji,
słabej frekwencji, niskiej motywacji do nauki
 negatywne relacje interpersonalne w klasie
Okres stażu
Opis i analiza dwóch przypadków

Powyższy plan może ulec modyfikacji.





Zatwierdzam do realizacji





................................................... ...................................................... miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.