Katalog ANITA PASICH, 2017-05-23 Wolbrom Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego - na n-la dyplomowanego (j. niemiecki)Harmonogram realizacji planu rozwoju zawodowego Zadanie/ przedsięwzięcie Formy i sposoby realizacji zadań Termin Dowody realizacji 1. Organizacja stażu Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalających ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego: * analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenia, komentarze, opinie ekspertów). * przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w Internecie i innych źródłach. * dyskusje na temat awansu z innymi nauczycielami VIII / IX 2015 r Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego. 2. Dokumentacja związana z odbytym stażem * opracowanie planu rozwoju zawodowego VIII / IX 2015 Zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły plan rozwoju zawodowego * systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego: zaświadczenia o ukończeniu różnych form doskonalenia zawodowego, scenariusze zajęć, zdjęcia, opracowania, kserokopie i inne materiały Okres stażu Zgromadzona dokumentacja * przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. * uzyskanie oceny dorobku zawodowego V 2018 V –VI 2018 sprawozdanie ocena dorobku zawodowego 3. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ( § 8 ust .2pkt.1 ) 1. uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego: szkolenia, kursy, warsztaty, konferencje metodyczne Cały okres stażu Zaświadczenia o uczestnictwie 2. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki, metodyki przedmiotu: studiowanie fachowej literatury, przeglądanie stron internetowych Cały okres stażu Opis i analiza 3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych do prowadzenia lekcji języka niemieckiego oraz zajęć rewalidacyjnych, doposażenie pracowni języka niemieckiego oraz biblioteki szkolnej Cały okres stażu Plakaty, gry planszowe, tabele, słowniki, mapy, książki tematyczne, arkusze pracy 4. Opracowywanie analiz i konstruowanie planów naprawczych po egzaminie gimnazjalnym z języka niemieckiego Koniec lub początek roku szkolnego Opis i analiza wyników egzaminów oraz wnioski 5. Przygotowywanie uczniów do szkolnych i międzyszkolnych konkursów, olimpiad języka niemieckiego Cały okres stażu Zgłoszenia do konkursów Opis i analiza 6. Współorganizowanie imprez promujących szkołę : Dni Języków Obcych, Dni Otwarte Szkoły Cały okres stażu Scenariusze imprez, opis i analiza 7. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych: zajęcia wyrównawcze, koła zainteresowań, zajęcia rewalidacyjne, współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, z wychowawcami klas oraz z rodzicami Cały okres stażu Program zajęć Opis i analiza 8.Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań: udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli; wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania Cały okres stażu Sprawozdania, analizy 9. Udział w pracach zespołu nauczycieli języków obcych; zespołów zadaniowych: ds. ewaluacji wewnątrzszkolnej, ds. opracowania, aktualizacji i realizacji koncepcji pracy szkoły, ds. opracowania regulaminu "Uczeń Roku", ds. realizacji programu PAT (Profilaktyka a Ty), ds. realizacji programu "Szkoła Odkrywców Talentów" : tworzenie planów pracy, opracowywanie diagnoz i analiz, pomiarów osiągnięć edukacyjnych ucznia, opracowywanie działań i ich realizacja Cały okres stażu Prezentacja wyników i analiz 10. Wdrażanie w proces dydaktyczny ścieżek edukacyjnych: pokazanie możliwości wykorzystania wiedzy z języka niemieckiego w różnych dziedzinach wiedzy i życia Cały okres stażu Opis i analiza możliwości wykorzystania zdobytej wiedzy 11. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów: Konkurs wiedzy o krajach anglo- i niemiecko-języcznych konkurs na najlepszą prezentację multimedialną °°pt.: „Święta wielkanocne w krajach niemiecko-języcznych”, °°" Świeta Bożego Narodzenia w krajach niemiecko-języcznych" Konkurs językowo - plastyczny " Moje skojarzenia z krajami niemiecko-języcznymi" konkurs pt.: „Mistrz języka niemieckiego” Cały okres stażu Opis realizacji działań w formie sprawozdania 4. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.( § 8 ust .2 .pkt.2 ) 1. Organizacja własnego warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej: wykorzystanie edytora tekstu do przygotowania materiałów do pracy dydaktycznej i wychowawczej; przygotowanie testów i arkuszy pracy, opracowanie wyników: wykorzystanie programu Excel do statystyk i sprawozdań Cały okres stażu Scenariusze, testy, konkursy, frekwencja uczniów, zestawienia semestralne i końcoworoczne, sprawozdania, publikacje 2. Współtworzenie strony internetowej szkoły: przygotowanie zdjęć, komentarzy i innych materiałów z życia szkoły Cały okres stażu Strona internetowa 3. Stosowanie Internetu i technologii komunikacyjnej w życiu prywatnym i w pracy zawodowej: elektroniczny kontakt z nauczycielami, rodzicami oraz uczniami; nowoczesne formy komunikowania się; przygotowanie materiałów na strony internetowe i portale społecznościowe Cały okres stażu Opis i analiza postępów uczniów w nauce oraz efektów współpracy z rodzicami i nauczycielami, publikacje, korespondencja 4. Wykorzystanie technologii informacyjnej w awansie zawodowym: czytanie stron związanych z oświatą; forum dla nauczycieli; przygotowanie dokumentacji z przebiegu stażu i realizacji planu rozwoju Cały okres stażu Opis i analiza zdobytej wiedzy i wykorzystania wiadomości; dokumentacja przebiegu stażu i realizacji planu rozwoju 5. Opublikowanie zatwierdzonego planu rozwoju Cały okres stażu Strona internetowa 6. Zamieszczanie informacji o konkursach, przedsięwzięciach i osiągnięciach uczniów na stronie internetowej szkoły Okres stażu Strona internetowa 7. Opracowanie prezentacji komputerowych Okres stażu Dokumentacja 5. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ( § 8 ust .2 .pkt.3 ) 1. Opracowanie oraz udostępnienie scenariuszy uroczystości szkolnych, wybranych scenariuszy lekcji niemieckiego oraz programów rewalidacji indywidualnej Okres stażu Opis i analiza zdobytych umiejętności związanych z przygotowywaniem lekcji i uroczystości, dokumentacja 2. Prowadzenie zajęć otwartych z języka niemieckiego oraz rewalidacji indywidualnej Okres stażu Opis i analiza przeprowadzonych zajęć 3.Publikacje na stronie internetowej w celu dzielenia się doświadczeniem i spostrzeżeniami: opublikowanie na stronie internetowej własnego zatwierdzonego „Planu rozwoju zawodowego” oraz ciekawych lekcji niemieckiego, uroczystości szkolnych oraz arkuszy pracy Okres stażu Strona internetowa 4. Współpraca z nauczycielami języka niemieckiego: wymiana doświadczeń; udoskonalenie Przedmiotowego Systemu Oceniania; opracowanie kryteriów oceniania na poszczególne oceny, rozkładów materiału, planów dydaktycznych, planów wynikowych, testów, analiz oraz z innymi nauczycielami: wymiana doświadczeń, opracowanie programów rewalidacji indywidualnej oraz arkuszy pracy Okres stażu Opis i analiza nabytych doświadczeń oraz uzyskanych efektów w pracy dydaktycznej, dokumentacja REALIZACJA CO NAJMNIEJ TRZECH Z SZEŚCIU ZADAŃ ( § 8 ust .2 .pkt.4 ) §8 ust 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Opracowanie i realizacja programów, regulaminów i innych przedsięwzięć edukacyjnych: opracowanie : * wymagań edukacyjnych, planów dydaktycznych, PSO * regulaminów szkolnych konkursów przedmiotowych * programu zajęć koła języka niemieckiego * programów rewalidacji indywidualnej Okres stażu Notatki, dokumentacja Organizacja konkursów szkolnych, międzyszkolnych przeprowadzenie konkursów w szkole oraz udział w konkursach pozaszkolnych Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia Współpraca z Instytutem Goethego w Krakowie, organizacją międzynarodową "Polsko- Niemiecka Współpraca Młodzieży" organizacja projektów Okres stażu Notatki, dokumentacja, zdjęcia Realizacja programu PAT " Profilaktyka a Ty" realizacja zadań programowych Okres stażu Notatki, dokumentacja, zdjęcia §8 ust 2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej ocenianie egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego Okres stażu / maj i sierpień każdego roku wg potrzeb Notatki, potwierdzenia §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.Zorganizowanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych zorganizowanie na terenie szkoły przedstawienia w j. niemieckim Okres stażu Sprawozdanie, zdjęcia Organizacja konkursów szkolnych, międzyszkolnych * udział w konkursach języka niemieckiego * przygotowanie uczniów do udziału w konkursach Okres stażu Sprawozdanie, zdjęcia, dyplomy Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych Organizowanie wycieczek do kina, na wystawy itp. Okres stażu Dokumentacja wycieczki, zaświadczenia, fotografie Współorganizacja Dni Języków Obcych Zapoznanie z tradycjami i obyczajami różnych krajów świata Okres stażu Fotografie, sprawozdania Diagnozowanie potrzeb uczniów Ankietowanie Okres stażu Wyniki i wnioski z ankiety Opracowanie i analiza testów do badania osiągnięć uczniów z języka niemieckiego Opracowanie i analiza testów Okres stażu Analiza wyników, wnioski, sprawozdania §8 ust 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Współpraca z pedagogiem szkolnym Konsultacje Okres stażu Zaświadczenie pedagoga Współpraca z psychologiem szkolnym Konsultacje Okres stażu Zaświadczenie psychologa Współpraca z pielęgniarką szkolną Konsultacje, Zaproszenie pielęgniarki na lekcję w celu wygłoszenia prelekcji o higienie uczniów w okresie dojrzewania Okres stażu Zaświadczenie pielęgniarki szkolnej 6. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ( § 8 ust .2 .pkt.5 ) Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych np.: motywowanie uczniów, wspieranie samooceny, samodzielności praca z uczniem zdolnym działania integrujące klasę i rodziców ze szkołą przeciwdziałanie wulgaryzmom, nałogom, agresji, słabej frekwencji, niskiej motywacji do nauki negatywne relacje interpersonalne w klasie Okres stażu Opis i analiza dwóch przypadków Powyższy plan może ulec modyfikacji. Zatwierdzam do realizacji ................................................... ...................................................... miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |