Katalog Rafał Urban, 2017-07-05 Lipsko Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego mgr Rafał Urban nauczyciel matematyki w Publicznej Szkole Podstawowej im. A. G. Bema w Lipsku Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2014 r. Data zakończenia stażu – 31.05.2017 r. § 8 ust. 2 pkt 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela mianowanego 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. 2006. 97. 674) z późn. zm. - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem z późniejszymi zmianami. 2. Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego 2. Bieżąca analiza zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. Systematyczne analizowanie dokumentów szkoły: statutu, planów, regulaminów szkolnego systemu oceniania itp. 3. Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia jakości pracy szkoły 1.Aktywny udział w różnych formach dosko¬nalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły, uzyski¬wanie kwalifikacji, uprawnień, umiejętno¬ści, które umożliwią uzyskanie pozytyw¬nych efektów pracy, doskonalenie warsztatu pracy o nowoczesne, efektywne metody i formy pracy. 2.Systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną. 4. Organizacja wycieczek. 1.Wycieczki krajoznawcze w celu zapoznania z pięknem natury oraz w celu integrowania grupy. 2. Organizacja wycieczek rowerowych – udział w rajdach integracyjnych organizowanych przez SOW w Hucie – integracja grup rówieśniczych z różnych środowisk. 5. Praca z uczniem zdolnym. 1. Wzbudzanie szerszych zainteresowań uczniów poprzez prowadzenie koła matematycznego. 2. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach międzyszkolnych, wewnątrzszkolnych oraz międzynarodowym konkursie matematycznym Kangur 6. Podejmowanie dodatkowych zadań w szkole 1.Prowadzenie zajęć przygotowujących uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty. 2.Praca w zespole ds. analizy wyników sprawdzianu szóstoklasisty. 3.Opieka nad pracownią matematyczną 4.Pełnienie funkcji opiekuna sekcji technicznej samorządu Uczniowskiego § 8 ust. 2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej. 1. Przygotowanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego. 1.Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. 2.Wykorzystywanie programu Excel do opra¬cowywania tabel, zestawień, wykre¬sów. 3.Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji związanej z awansem zawodowym. 4.Opracowanie wyników sprawdzianów z wykorzystaniem technologii komputerowej . 2.Udział w szkoleniach , konferencjach on-line 1.Zdobywanie wiedzy poprzez udział w wybranych szkoleniach, konferencjach on-line przygotowanych przez wydawnictwa, portale internetowe, ośrodki doskonalenia nauczycieli. 2.Udział w doskonaleniu zawodowym w ramach projektu doskonalenie w sieci. 3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych i narzędzi badawczych. 1.Korzystanie z prezentacji multimedialnych. 2.Przygotowanie sprawdzianów, pomocy dydaktycznych, kart pracy itp. mające na celu wzbogacenie zajęć lekcyjnych z matematyki. 4.Śledzenie aktualności na portalach internetowych. Stosowanie i wykorzystanie Internetu w ży¬ciu codziennym i pracy (korzystanie z portalów interneto¬wych, np. www.gwo.pl, www.nowaera.pl, itp., stały kontakt przez Internet z innymi nauczycielami,). 5. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Zastosowaniem technologii informacyjnej i komunikacyjnej na zajęciach edukacyjnych. Przygotowanie zajęć z wykorzystaniem technik multimedialnych. 2.Wykorzystanie programów komputerowych w realizacji niektórych lekcji matematyki (wzbogacenie, uatrakcyjnienie lekcji). 3.Wykorzystanie komputera do przygotowania i drukowania materiałów dydaktycznych, testów, scenariuszy, dokumentów związanych z pracą itp. (ułatwienie uczniom pracy na lekcji). 6. Współuczestniczenie w opracowywaniu strony szkoły Zamieszczenie na stronie internetowej szkoły materiałów związanych z wykonywaną w szkole pracą dydaktyczno – wychowawczą. W szczególności zamieszczanie: informacji dla rodziców i uczniów; planu zajęć (lekcyjnych i pozalekcyjnych); konkursów dla uczniów; zdjęć (z uroczystości szkolnych, wycieczek, spotkań, konkursów itp.) i innych. § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli 1.Prowadzenie otwartych zajęć w szczegól¬ności dla nauczycieli PSP w Lipsku oraz rodziców 2.Opublikowanie na stronie internetowej portalu edukacyjnego własnego „Planu rozwoju zawodowego”. 2. Aktywne uczestniczenie w pracach zespołu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych 1. Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi przedmiotów matematyczno- przyrodniczych. 2. Dzielenie się z innymi nauczycielami wiedzą zdobytą podczas kursów i szkoleń trakcie spotkań zespołu matematyczno-przyrodniczego § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1.Współpraca z rodzicami uczniów. Pogadanki z rodzicami, rozmowy indywidualne, stały kontakt telefoniczny angażowanie rodziców do pomocy w pracy wychowawczej udział w imprezach klasowych i szkolnych. Wspólne rozwiązywanie problemów we współpracy z pedagogiem szkolnym, pracownikami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Lipsku. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów ich problemów i współpraca z tym środowiskiem 1.Rozmowy indywidualne z rodzicami. 2.Rozmowy indywidualne z młodzieżą. 3.Aktywna współpraca rodziców, wychowawcy i pedagoga szkolnego. 3. Opracowanie oraz wdrożenie do realizacji programu koła matematycznego Opracowanie programu zajęć dodatkowych z matematyki przygotowujących uczniów klas VI do sprawdzianu szóstoklasisty. § 8. ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczyc lub opiekuńczych. 1.Organizowanie konkursów na forum szkoły 1.Prowadzenie kółka matematycznego w celu: a) doskonalenia umiejętności zdobytych na lekcjach b) poszerzania umiejętności matematycznych c) przygotowywania do konkursów matematycznych 2.Organizowanie konkursów: a) Kuratoryjnych przedmiotowych b) Kangur – międzynarodowy konkurs matematyczny c) Matematycznych konkursów wewnątrzszkolnych 2. Prowadzenie akcji „Jestem przyjacielem zwierząt” 2.Podejmowanie działań związanych z pomocą uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi 1. Organizowanie zajęć dodatkowych. 2.Organizowanie spotkań z pedagogiem. 3.Korzystanie z pomocy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej 3. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury Wyjazdy i wyjścia z uczniami do kina , teatru, na wystawy § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami lub innymi podmiotami 1.Współpraca policją Zorganizowanie spotkania rodziców z przedstawicielami policji na tematy związane m. in. z bezpieczeństwem w Internecie. 2.Współpraca Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczno Współpraca z instytucją wspomagającą pracę wychowawczo– opiekuńczą szkoły - z Poradnią Psychologiczni-Pedagogiczną. § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1.Opis i analiza dwóch przypadków problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Zdiagnozowanie problemu, dobór właściwych metod, wyciągnięcie wniosków. Przypadek 1 „Uczeń z trudnościami w nauce” Przypadek 2 „Uczeń z problemami wychowawczymi” Zatwierdzam do realizacji. ………………………………….. ........................................................ miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |