AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dominika Barańska, 2017-08-25
Nowa sól

Wychowanie fizyczne, Scenariusze

Gry i zabawy ruchowe - mandale - zabawa integracyjna

- n +

Zabawa integracyjna – Mandale

cel wychowawczy: uczeń akceptuje potrzebę współpracy – proponuje i tworzy swój układ wzoru akceptując wzór kolegi przy jednoczesnym tworzeniu spójnej całości
cel psychomotoryczny: orientacja w przestrzeni – uczeń układa elementy wzoru na płachcie materiału
wiek: 17 lat (a tak naprawdę zabawa od 2 do 100 lat)
miejsce: dowolne
liczebność: 30 osób z podziałem na 4 grupy
przybory i przyrządy: koraliki, piórka, guziki, płachty materiału, groch, fasola, szkiełka akrylowe, kamyczki, plansze z wzorami mandali, kolorowanki z mandalami

Opis przebiegu i organizacji zabawy

Uczniowie siedzą w okręgu, a nauczyciel po podaniu tematu zajęć za pomocą przekazu słownego podaje informacje dotyczące pojęcia mandala, jak i z czego można je tworzyć, interpretacja mandali.
Następnie cała grupa zostaje podzielona na 4 mniejsze liczące około 8-9 osób.
Uczniowie otrzymują instruktaż słowny mający im przybliżyć plan pracy i czas na wykonanie mandali – 10 - 15 min oraz informację, aby tworząc wzór nadać im w myślach kształt ruchu. Po skończeniu tworzenia mandali każda z grup będzie miała również za zadanie przedstawić ciałem i ruchem swoją pracę.
Każda z grup otrzymuje swój przydział materiałów do wykorzystanie – płachtę materiału i elementy dekoracyjne.
Po skończonym tworzeniu pracy i wykonaniu pamiątkowych zdjęć, uczniowie otrzymują do domu własne kolorowanki z mandalami wraz z krótka instrukcja pisemna dotycząca interpretacji kolorów zastosowanych przy wykonaniu własnej pracy.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0