AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Bombała, 2017-09-08
skierniewice

Zajęcia przedszkolne, Sprawozdania

Omówienie diagnozy końcowej

- n +

OMÓWIENIE DIAGNOZY KOŃCOWEJ
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY GRUPA 0B
ROK SZKOLNY 2014/2015
Oddział przedszkolny grupa 0b liczy 20 dzieci. 7 dziewczynek i 13 chłopców. Badanie diagnozy końcowej przeprowadziłam w miesiącu kwietniu. Na podstawie uzyskanych wyników nasuwają się następujące wnioski do projektowania pracy wychowawczo – dydaktycznej.
WSKAŹNIKI GOTOWOŚCI SZKOLNEJ W ASPEKCIE ROZWOJU SPOŁECZNO - EMOCJONALNEGO
1. Samodzielność ; wskaźniki
75% dzieci samodzielnie ubiera się i rozbiera;
75% dzieci samodzielnie organizuje sobie zabawy dowolne;
60% dzieci samodzielnie przygotowuje i porządkuje swoje miejsce pracy;
50% dzieci samodzielnie wykonuje zadania;
50% dzieci doprowadza rozpoczęte czynności do końca.
2. Funkcjonowanie w grupie; wskaźniki
100% dzieci nawiązuje pozytywne kontakty z dorosłymi;
75% dzieci łatwo odnajduje się w nowych sytuacjach;
45% dzieci inicjuje pozytywne kontakty z rówieśnikami;
50% dzieci przestrzega wszystkich zasad i norm ustalonych w grupie, podejmuje różne role.
3. Sprawność ruchowa; wskaźniki
100% dzieci rzuca piłką w określonym kierunku;
70% dzieci chwyta rzuconą piłkę;
65% dzieci poprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne (np. przejście po ławeczce, stanie na jednej nodze);
55% dzieci ustawia się w rzędzie, w parach, w szeregu;
60% dzieci prawidłowo wykonuje ruchy naprzemienne (np. podskoki z nogi na nogę, czworakowanie)

4. Sprawność manualna/grafomotoryczna; wskaźniki
50% dzieci prawidłowo trzyma przybory piśmienne (ołówek, mazak);
45% dzieci wykonuje rysunki bogate w szczegóły;
45% dzieci mieści się w wyznaczonej płaszczyźnie;
40% dzieci dokładnie wycina elementy wzdłuż linii prostej.
5. Mowa; wskaźniki
25% dzieci poprawnie wymawia głoski;
35% dzieci operuje bogatym słownictwem w różnorodnych sytuacjach;
40% dzieci buduje wypowiedzi poprawne pod względem fleksyjnym, gramatycznym i składniowym.
6. Percepcja wzrokowa; wskaźniki
50% dzieci dokładnie odwzorowuje kształty, układy przedmiotów;
45% dzieci składa obrazek z części bez wzoru (przynajmniej z 6 elementów);
10% dzieci wyszukuje wszystkie podobieństwa na obrazkach;
55% dzieci wyszukuje wszystkie różnice na obrazkach.
7. Percepcja słuchowa; wskaźniki
45% dzieci odtwarza rytm składający się z kilku elementów;
15% dzieci wyróżnia głoski w nagłosie;
45% dzieci dokonuje analizy sylabowej słów 2-3 sylabowych;
20% dzieci dokonuje syntezy głoskowej słów 3-4 głoskowych;
10% dzieci wyróżnia głoski w wygłosie;
40% dzieci dokonuje analizy głoskowej słów 3-4 głoskowych;
15% dzieci dokonuje syntezy głoskowej słów 3-4 głoskowych.
8. Pamięć i uwaga; wskaźniki
30% dzieci poprawnie wykonuje zadania na podstawie wysłuchanego tekstu literackiego lub instrukcji (np. wskazuje, koloruje)
50% dzieci recytuje krótkie teksty, odtwarzając wiernie ich treść;
30% dzieci odtwarza z pamięci elementy obrazka, położenie obrazka, układy przestrzenne;
9. Myślenie; wskaźniki
90% dzieci łączy przyczynę ze skutkiem;
75% dzieci odczytuje informacje przekazane za pomocą symboli;
15% dzieci rozwiązuje zadania logiczne (np. zagadki, rebusy, łamigłówki).
10. Rozumowanie matematyczne; wskaźniki
5% dzieci rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt);
55% dzieci poprawnie liczy obiekty na materiale konkretnym;
55% dzieci ustala poprawny wynik dodawania, posługując się materiałem konkretnym;
50% dzieci ustala poprawny wynik odejmowania, posługując się materiałem konkretnym;
50% dzieci porównuje liczebność zbiorów, stosując określenia „więcej”. „mniej”, „tyle samo”;
20% dzieci porządkuje obiekty wg podanego kryterium (np. od najmniejszego do największego);
40% dzieci stosuje liczebniki porządkowe;
50% dzieci klasyfikuje obiekty wg przynajmniej 2 cech (wielkość, kolor, kształt, przeznaczenie);
40% dzieci układa rytmy, kontynuując podany wzór.
11. Wiedza ogólna; wskaźniki
95% dzieci potrafi przedstawić się imieniem i nazwiskiem;
80% dzieci potrafi określić ile ma lat;
75% dzieci potrafi podać adresu zamieszkania;
30% dzieci potrafi podać nazwy miasta, w którym mieszka;
45% dzieci potrafi podać nazwy kraju, w którym mieszka.
60% dzieci potrafi wymienić w prawidłowej kolejności dni tygodnia;
55% dzieci potrafi wymienić w poprawnej kolejności pór roku;

Opracowała wychowawca:
mgr Agnieszka Bombała
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0