Katalog Dorota Koc, 2017-10-16 Puławy Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Dorota Koc – wychowawca Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Puławach Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2014 r. Data zakończenia stażu – 31.05.2017 r. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MEN W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO Z DNIA 1 MARCA 2013 r. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania i formy realizacji: 1. Opracowanie i wdrażanie programu wychowawczego. Opracowanie i wdrażanie programu wychowawczego „MOS naszym wspólnym domem” nakierowanego na pomoc nowoprzyjętym wychowankom w adaptacji w ośrodku, na integrację grupy oraz na tworzenie prawidłowych relacji społecznych 2. Doskonalenie kompetencji zawodowych. Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb wychowawcy i placówki Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli, wychowawców Doskonalenie umiejętności socjoterapeutycznych oraz samodzielne poszerzanie wiedzy z zakresu socjoterapii Uczestnictwo w superwizjach wewnętrznych 3. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej, wychowawczej i socjoterapeutycznej. Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym, wspieranie wychowanków w osiągnięciu sukcesu szkolnego Wykorzystanie różnorodnych metod i form pracy dostosowanych do indywidualnych potrzeb wychowanków w prowadzonych zajęciach 4. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. Udział w pracach komisji Rady Pedagogicznej Udział w pracach zespołu wychowawczego Ewaluacja wybranych obszarów dydaktyczno-wychowawczych Współpraca z rodzicami Współdziałanie w opracowywaniu dokumentów placówki § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej Zadania i formy realizacji: 1. Stosowanie technologii komputerowej w pracy resocjalizacyjnej, wychowawczej i socjoterapeutycznej. Wykorzystanie technologii komputerowej w organizacji zajęć wzbogacających zainteresowania wychowanków Opracowanie scenariuszy zajęć z wychowankami, scenariuszy uroczystości ośrodkowych i konkursów oraz materiałów dydaktycznych dla wychowanków z wykorzystaniem zasobów Internetu Wykorzystanie technologii informatycznej w tworzeniu dokumentacji 2. Wykorzystywanie technologii komunikacyjnej. Wykorzystywanie technologii informatycznej do komunikowania się z nauczycielami i wychowawcami (e-mail) § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania i formy realizacji: 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli i wychowawców 2. Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego starającego się o stopień nauczyciela mianowanego. Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczycieli kontraktowych, wymiana doświadczeń, pomoc w prowadzeniu dokumentacji 3. Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń, metod i form pracy. Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego” Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami i wychowawcami (udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć i uroczystości szkolnych) 4. Współpraca z wychowawcami. Wsparcie w opracowaniu scenariuszy do imprez i uroczystości ośrodkowych, wymiana doświadczeń § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania i formy realizacji: 1. Opracowanie i wdrożenie programu kółka prac manualnych. Opracowanie i realizacja programu „Manufaktura MOS” § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania i formy realizacji: 1. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów plastycznych. Przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w konkursach plastycznych w MOS i na zewnątrz 2. Rozwijanie zainteresowań i kreatywności młodzieży oraz wspieranie ich uzdolnień. Prowadzenie zajęć w ramach kółka teatralnego Prowadzenie zajęć plastycznych 3. Poszerzanie działań profilaktycznych placówki. Realizacja programu zajęć wychowawczo-profilaktycznych „Spójrz inaczej” § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania i formy realizacji: 1. Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów. Rozmowy i spotkania z rodzicami wychowanków Diagnoza sytuacji materialnej, rodzinnej i społecznej wychowanków 2. Współpraca z instytucjami samorządowymi. Nawiązanie współpracy z instytucjami pomocowymi, tj. Opieką Społeczną, Policją, Sądami Rodzinnymi i Kuratorami, Domami Dziecka, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, opiekunami rodzin zastępczych, MONAR Prowadzenie współpracy z POK „Dom Chemika”, OHP Puławy 3. Tworzenie dobrego wizerunku MOS w środowisku lokalnym. Prezentacja osiągnięć oraz twórczości kółka teatralnego na zewnątrz placówki § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania i formy realizacji: 1. Opis i analiza rozwiązywania problemu wychowawczego. Zebranie informacji o wychowankach i diagnoza dwóch wybranych problemów wychowawczych Dostosowanie skutecznych metod rozwiązania problemu wychowawczego i systematyczna praca nad rozwiązywaniem trudności Omawianie postępów i kierunków socjoterapii z wychowankiem Współpraca z instytucjami pomocowymi Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |