Katalog Alina Stróżyńska, 2017-11-03 Krzyż Wielkopolski Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego - nauczyciel stażystaPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Imię i nazwisko nauczyciela: ………………………… Imię i nazwisko opiekuna stażu: ………………………… Data rozpoczęcia stażu: 04.09.2017 r. Planowana data ukończenia stażu: 31.05.2018 r. Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego ………..., 06.09.2017 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity DZ.U. z 2017 r. poz. 1189) 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2013 poz.393). CELE GŁÓWNE: 1. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. CELE SZCZEGÓŁOWE: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w tym: a) przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły, b) sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole, c) przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki. 2. Doskonalenie swojej pracy poprzez obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 3. Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawianie zajęćw obecności opiekuna stażu lub dyrektora. 4. Zdobywanie nowych umiejętności oraz podniesienie kwalifikacji poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolne, poza szkolne oraz samokształcenie). 5. Uczestniczenie w planowanych wewnątrz szkolnych formach doskonalenia zawodowego. 6. Nawiązanie współpracy z nauczycielami zatrudnionymi w szkole. 7. Pogłębianie kontaktów z uczniami i rodzicami. PLAN DZIAŁANIA Zgodnie z: § 6 ust.2 pkt.1. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż LP. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUENTACJA 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. -Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. ( z późniejszymi zmianami). -Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. ( z późniejszymi zmianami). -Rozporządzenia MEN z 1 marca 2013r.w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczyciela ( Dz. U.z dnia 26 marca 2013r.). IX 2017 Zgromadzenie obowiązujących aktów prawnych, plan rozwoju zawodowego. 2. Opracowanie drogi rozwoju zawodowego. Opracowanie planu rozwoju zawodowego z pomocą opiekuna stażu. IX 2017 Opracowany plan rozwoju zawodowego. Podpisanie kontraktu współpracy opiekun-stażysta. 3. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz obowiązującą dokumentacją. Samodzielne prowadzenie dziennika. Zapoznanie się z dokumentami szkoły: - Statut szkoły - Wewnętrzny System Oceniania -Przedmiotowy System Oceniania z języka angielskiego - Program wychowawczy - Program profilaktyki - Plan pracy szkoły. IX 2017 Oświadczenie znajomości przepisów. 4. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole. Poznanie przepisów BHP oraz zasad z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Znajomość przepisów porządkowych obowiązujących nauczycieli np. Plan dyżurów, obowiązki wychowawcy, opiekuna wycieczki. Poznanie obowiązujących aktów prawnych. - Procedury i instrukcje obowiązujące w szkole. - Szkolenie BHP. IX 2017 Oświadczenie znajomości przepisów. 5. Dokumentowanie realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy. Na bieżąco Teczka stażysty. 6. Sporządzenie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Opis realizacji planu zawodowego. V 2018 Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. 7. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego. Sporządzenie wniosku. Przygotowanie dokumentacji z odbytego stażu. V 2018 Wniosek oraz dokumentacja z realizacji stażu. Zgodnie z: §6 ust. 2 pkt.2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywa staż LP. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela. Obserwowanie zajęć co najmniej w wymiarze jednej godziny w miesiącu zgodnie z wytycznymi określonymi przez opiekuna stażu. Zwrócenie uwagi na warsztat nauczyciela (metody, formy, środki dydaktyczne). Omówienie zajęć. Raz w miesiącu Wnioski z obserwacji, notatki. 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub innego nauczyciela. Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja. Konsultacje merytoryczne z opiekunem stażu dotyczące analizy prowadzonych zajęć z uwzględnieniem ewaluacji celów ogólnych i operacyjnych. Raz w miesiącu Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji. 3. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym. Udział w szkoleniach, konferencjach metodycznych oraz innych dostępnych metodach dokształcania. Na bieżąco Zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy. 4. Prowadzenie dodatkowych zajęć fakultatywnych dla uczniów Przygotowanie zajęć z języka angielskiego zgodnie z potrzebami lub zainteresowaniami uczniów w celu wyrównania braków lub poszerzenia wiedzy z owego przedmiotu. Na bieżąco Dziennik zajęć, Scenariusze. 5. Realizacja dodatkowych zadań w oparciu o plan roczny. Współorganizowanie oraz przygotowanie uczniów do konkursów językowych oraz uroczystości: - Europejski Dzień Języków, - świąteczny teleturniej z języka angielskiego Christmas Games, - szkolny konkurs z języka angielskiego, - Pokaż nam język Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego. IX 2017 – V 2018 Teczka stażysty, scenariusze, zdjęcia. 6. 7. Doskonalenie multimedialnych technik pracy. Publikacja Planu Stażu Zawodowego Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Tworzenie sprawdzianów, kart pracy, scenariuszy zajęć. Wykorzystanie filmów, nagrań na zajęciach lekcyjnych. Udostępnienie Planu Stażu Zawodowego w sieci. - portale internetowe dla nauczycieli, (profesor.pl, literka.pl, edux.pl) Na bieżąco Prezentacja multimedialna. Zgodnie z: §6 ust. 2 pkt.3. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów LP. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Zdobywanie wiedzy w zakresie opiekuńczo-wychowawczych ucznia. Literatura pedagogiczna i psychologiczna. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami poszczególnych klas oraz z pedagogiem szkolnym. Wymiana doświadczeń. Na bieżąco Wyniki ze współpracy z uczniami. 2. Motywacja ucznia do nauki, kształtowanie autonomii w zakresie nauki języka angielskiego. Przedstawienie uczniom różnych sposobów samodzielnego uczenia się. Na bieżąco Wyniki ze współpracy z uczniem, obserwacja, notatki. 3. 4. Obserwowanie i analiza możliwości uczniów. Analiza środowiska rodzinnego ucznia. Dostosowanie wymagań/ metod edukacyjnych do możliwości uczniów. Rozmowę z samymi uczniami, rozmowę z rodzicami uczniów, wychowawcami klas i pedagogiem szkolnym. Przeprowadzenie testu diagnozującego. Przeprowadzenie wywiadu środowiskowego z rodzicami lub opiekunami prawnymi ucznia oraz zapoznanie z sytuacją rodzinną wychowanków. Współpraca z rodzicami. Informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu się ucznia. Analiza dokumentacji np. orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub innych dokumentów wystawionych przez Poradnię Psychologiczno –Pedagogiczną. IX 2016- VI 2017 Wyniki uczniów, zapisy w dzienniku, notatki. Zgodnie z: §6 ust. 2 pkt.4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć LP. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Opanowanie umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Omawianie i analiza prowadzonych zajęć. Na bieżąco Wykaz lekcji przeprowadzonych w obecności opiekuna stażu. 2. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu oraz samokształcenie. Uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: - Plan rozwoju zawodowego nauczycieli, -Niezbędnik metodyczny dla nauczycieli języków obcych w gimnazjum i w szkole ponadgimnazjalnej, Według harmonogramu IX 2017 XI 2017 Listy obecności. Zaświadczenia. 3. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron. Analiza własnych lekcji, notatek, rozmów pohospitacyjnych. Autorefleksja. Na bieżąco Wyniki pedagogiczne. Wnioski do dalszej pracy. _________________ _________________________ podpis stażysty zatwierdził Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |