Katalog Agata Marczak, 2017-11-17 Warszawa Historia, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego - dyplomowany, historia i wosPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO termin stażu 1.09.2017 r. – 31.05.2020 r. Nauczyciel: historii, historii i społeczeństwa, wiedzy o społeczeństwie, WARSZAWA Imię i nazwisko nauczyciela : Miejsce zatrudnienia: Nauczany przedmiot: historia, historia i społeczeństwo, wiedza o społeczeństwie i wychowanie komunikacyjne Posiadane kwalifikacje: Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017 rok Data zakończenia stażu: 31 maja 2020 rok Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Cel: - uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego - aktywny udział w życiu szkoły - doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczo - wychowawczej Podstawa prawna: - Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 191) - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (§ 8 ust. 2 pkt. 1 - 5). Wymagania § 8 ust.2 p.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji, 1. Analiza procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących rozwoju zawodowego nauczycieli, - opracowanie planu rozwoju zawodowego, wrzesień 2017 r. wniosek, plan rozwoju, 2. Przeanalizowanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły - analiza dokumentów: Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Program Profilaktyki, Planu Wychowawczego oraz regulaminów obowiązujących w szkole, wrzesień 2017 r., notatki, 3. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym z uwzględnieniem potrzeb nauczyciela i szkoły - udział w różnych spotkaniach i konferencjach metodycznych, kursach, warsztatach, seminariach, - udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych, - studiowanie i gromadzenie literatury pedagogicznej, psychologicznej, metodycznej i dydaktycznej, okres stażu zaświadczenia, dyplomy, potwierdzenie dyrektora, notatki, adresy stron internetowych 4. Współpraca z rodzicami - angażowanie rodziców w życie klasy i szkoły, - informowanie rodziców o bieżących postępach ich dzieci, - organizacja spotkań z rodzicami, na bieżąco zdjęcia, notatki, 6. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, klasowej - prowadzenie dziennika lekcyjnego: papierowego i elektronicznego, - wypisywanie świadectw, innych dokumentów uczniów, na bieżąco potwierdzenie dyrektora, 7. Praca w różnych zespołach/komisjach w szkole - praca w zespole humanistycznym w szkole podstawowej, - praca w zespole humanistycznym w gimnazjum (m.in. przeprowadzanie próbnych egzaminów gimnazjalnych – sprawdzanie, analizowanie, sporządzanie sprawozdań, wdrażanie wniosków), na bieżąco potwierdzenie dyrektora, 8. Organizacja i przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych - organizacja konkursów szkolnych, kuratoryjnych, wojewódzkich i ogólnopolskich, - prowadzenie zajęć dodatkowych – przygotowujących uczniów do konkursów, okres stażu zaświadczenia, sprawozdania, potwierdzenie dyrektora, 9. Praca z uczniem posiadającym zalecenia lub orzeczenia z PPP - dostosowywanie wymagań do możliwości uczniów, - zachęcanie uczniów do udziału w dodatkowych zajęciach mających na celu pokonanie trudności w nauce, - prowadzenie zajęć przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego, na bieżąco 12. Opieka nad pracownią historyczną - uzupełnianie wyposażenia pracowni w pomoce dydaktyczne, - dbałość o sprzęt i wystrój sali, na bieżąco zdjęcia, potwierdzenie dyrektora, 13. Organizacja wycieczek/wyjść edukacyjnych i turystyczno – krajoznawczych - organizacja wycieczek/wyjść klasowych lub szkolnych do miejsc pamięci narodowej lub dziedzictwa kulturowego, na bieżąco zdjęcia, potwierdzenie dyrektora, 14. Współpraca z pedagogiem szkolnym - rozmowy indywidualne dotyczące problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów, - udział pedagoga w godzinach wychowawczych, wyjściach edukacyjnych, na bieżąco notatki, potwierdzenie pedagoga, § 8 ust.2 p.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji, 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej - prowadzenie lekcji i różnych zajęć dodatkowych z wykorzystaniem tablicy multimedialnej, - przygotowywanie testów, sprawdzianów, kartkówek, kart pracy, scenariuszy lekcji/imprez klasowych czy uroczystości szkolnych, - tworzenie/zapisywanie różnych planów, sprawozdań, ankiet ewaluacyjnych w formie elektronicznej, - systematyczne uzupełnianie dziennika elektronicznego, - wykorzystanie komputera do pisania różnych ogłoszeń, świadectw szkolnych, dyplomów, podziękowań oraz do pisania różnych innych dokumentów, na bieżąco zdjęcia, notatki, potwierdzenie dyrektora 2. Wykorzystanie multimediów w pracy pedagogicznej - tworzenie i prezentowanie prezentacji multimedialnych w czasie zajęć lekcyjnych i dodatkowych, podczas prowadzenia apeli, imprez klasowych, w czasie Rad Pedagogicznych oraz w czasie spotkań z rodzicami, - wykorzystywanie do zajęć różnych filmów edukacyjnych: historycznych, patriotycznych, z wiedzy o społeczeństwie, na bieżąco zdjęcia, notatki, potwierdzenie dyrektora, adresy stron internetowych, 4. Publikacja materiałów w Internecie - publikacja planu rozwoju zawodowego, - publikacja innych samodzielnie opracowanych materiałów dydaktycznych w Internecie, okres stażu adresy stron internetowych, potwierdzenia, § 8 ust.2 p.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji, 1. Uczestniczenie w pracach zespołów - aktywny udział w realizacji planu zespołu humanistycznego szkoły podstawowej i gimnazjum (tworzenie planów, sprawozdań, realizacja zadań, wymiana doświadczeń), - aktywny udział w realizacji planu zespołu wychowawczego kl. IV-VI (tworzenie planów, sprawozdań, realizacja zadań, wymiana doświadczeń), - aktywny udział w realizacji planu zespołu ewaluacyjnego (tworzenie planów, analiz, wniosków, sprawozdań), - aktywny udział w realizacji planu zespołu wychowawców świetlicy na bieżąco notatki, potwierdzenie dyrektora i przewodniczą – cych zespołu 2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami - prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych oraz innych zainteresowanych nauczycieli, - wymiana doświadczeń z nauczycielami uczących pokrewnych przedmiotów, - przekazywanie wybranych materiałów ze szkoleń i kursów zainteresowanym nauczycielom, - opracowywanie i udostępnienie w szkole/Internecie konspektów zajęć, scenariuszy imprez, konkursów, planów, testów itp., - pełnienie funkcji opiekuna nauczycieli stażystów lub opiekuna praktyk pedagogicznych (w razie potrzeby), - udostępnianie pomocy dydaktycznych w bibliotece szkolnej, na bieżąco potwierdzenia, scenariusze, plany, notatki, § 8 ust.2 p.4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji, 1. Przygotowywanie uczniów klas trzecich do egzaminu gimnazjalnego - opracowanie i wdrożenie programu i planu działań przygotowawczych do egzaminu gimnazjalnego, - rozwiązywanie i analiza zadań egzaminacyjnych, okres stażu plan działań, dziennik zajęć pozalekcyjnych 2. Opracowanie regulaminu wewnątrzszkolnego konkursu historycznego - opracowanie regulaminu wewnątrzszkolnego konkursu historycznego dla klas IV-VI, - coroczne przeprowadzanie konkursów, okres stażu zdjęcia, potwierdzenie dyrektora, § 8 ust.2 p.4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji, 1. Organizowanie wycieczek/wyjść klasowych, szkolnych - zorganizowanie i przeprowadzenie różnych wyjść/wycieczek klasowych lub szkolnych do miejsc pamięci narodowych, kulturowych, (pełnienie funkcji kierownika lub opiekuna w zależności od potrzeby), okres stażu potwierdzenie dyrektora, 3. Organizacja i poprowadzenie imprez klasowych/szkolnych - organizacja imprez klasowych: Dzień Chłopaka, Mikołajki, Wigilia klasowa, Bal Wszystkich Świętych, Bal Karnawałowy, Dzień Kobiet, Jajeczko klasowe, - pomoc przy organizacji uroczystości szkolnych, apeli, - pomoc w przeprowadzeniu festynu szkolnego, - organizacja i przeprowadzenie akcji charytatywnej okres stażu zdjęcia, notatki, potwierdzenie dyrektora, 4. Działania mające na celu popularyzowanie wiedzy historycznej i kształtowanie postaw patriotycznych - zachęcanie uczniów do udziału w różnych organizowanych akademiach/uroczystościach szkolnych i pozaszkolnych np. z okazji Święta Niepodległości, - zachęcanie uczniów do aktywnego udziału w grach historyczno-patriotycznych miejskich i szkolnych, - zachęcanie uczniów do samodzielnego pogłębiania wiedzy historycznej poprzez odwiedzanie miejsc historycznych (muzea, skanseny, archiwa ) czy strony Internetowe, - zachęcanie uczniów do korzystania z zasobów biblioteki szkolnej – głównie z księgozbioru o tematyce historyczno-patriotycznej, - promowanie wśród uczniów idei wolontariatu, - zachęcanie uczniów do aktywnego udziału w akcjach charytatywnych, okres stażu zdjęcia, potwierdzenie dyrektora, i nauczycieli bibliotekarzy, 5. Poszerzanie bazy pomocy dydaktycznych - systematyczne wzbogacanie podręcznej biblioteczki o pomoce dydaktyczne do nauczanych przedmiotów: filmy, plansze interaktywne, gry planszowe, książki, animacje, multibooki, okres stażu zdjęcia, spis pomocy, potwierdzenie dyrektora, § 8 ust.2 p.4 e Wykonywanie zadań na rzec oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji, 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – pedagogiczną oraz z pedagogiem szkolnym - przygotowywanie na potrzeby poradni opinii dotyczących uczniów, - rozmowy z pedagogiem nt. bieżących problemów wychowawczych, - analiza opinii z poradni i realizacja zaleceń, - zapraszanie pedagoga na godziny wychowawcze, okres stażu opinie o uczniach, potwierdzenie pedagoga, 2. Współpraca z rodzicami - poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków (rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów, współpraca z rodzicami), - angażowanie rodziców w życie klasy i szkoły, - przeprowadzanie spotkań ogólnych i indywidualnych – według potrzeb, okres stażu 3. Współpraca z lokalnymi służbami - zorganizowanie spotkań z przedstawicielami Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej – prowadzenie działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa, okres stażu zdjęcia, potwierdzenie dyrektora, 4. Współpraca z Instytucjami zajmującymi się popularyzowaniem wiedzy historycznej - nawiązanie współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej i innymi muzeami – organizacja warsztatów edukacyjnych zależności od potrzeby, okres stażu zaświadczenia, zdjęcia, potwierdzenie dyrektora, 7. Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej, higieny osobistej oraz zwolnień uczniów z zajęć szkolnych - organizowanie spotkań klasowych z pielęgniarką szkolną, - konsultacje wychowawcy z pielęgniarką, okres stażu potwierdzenie pielęgniarki § 8 ust.2 p. 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji, 1. Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych - zdiagnozowanie dwóch przypadków, - ustalenie metod pracy z uczniem i propozycja rozwiązani problemu, - systematyczna praca nad rozwiązaniem problemów, - podsumowanie i wnioski, - współpraca z pedagogiem szkolnym, rodzicami i innymi nauczycielami, okres stażu opis i analiza przypadków, potwierdzenie pedagoga, 2. Pogłębienie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów młodzieży - samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki oraz publikacji w Internecie, - udział w spotkaniach, szkoleniach o tej tematyce, okres stażu lista przeczytanych pozycji, zaświadczenia Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Opracowała: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |