AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Paulina S-ka, 2017-12-21
Jarosław

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Scenariusz zajęć w grupie 3-4 latków - zimowe zabawy

- n +

Scenariusz zajęć hospitowanych w grupie 3 i 4 – latków


Prowadząca: Paulina S
Temat zajęć: My się zimy nie boimy i wesoło się bawimy.
Cele ogólne:
- utrwalenie wiadomości dotyczących aktualnej pory roku – zimy,
- rozwijanie inwencji twórczej,
- tworzenie odpowiedniego klimatu potrzebnego do odbierania i wyrażania przeżyć artystycznych,
- stwarzanie dzieciom możliwości do wyzwalania własnej spontanicznej ekspresji twórczej,
- organizowanie sytuacji kształtujących otwartość wobec świata zewnętrznego i świata własnych uczuć
Cele szczegółowe:
Dzieci:
- wypowiadają się swobodnie na dany temat,
- wykonują zadania plastyczno-muzyczne,
- odzwierciedlają ruchem treść opowiadania,
- przestrzegają ustalone zasady bezpiecznej zabawy
Metody pracy:
- słowna: rozmowa, opowiadanie
- ekspresyjna: improwizacja ruchowa,
- praktycznego działania: działalność plastyczna
- aktywizujące
Formy pracy:
- praca zbiorowa, praca indywidualna.
Pomoce edukacyjne:
- biała bibuła, biała tkanina, utwór A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Zima”, paski niebieskiej bibuły, czarno-białe gazety, arkusz papieru pakowego, dwustronna taśma samoprzylepna, niebieskie kartki papieru, białe koronki i firanki, biała farba, piosenka J. Koźbielskiego „Śniegowy bałwanek”

Przebieg zajęć:

1. „Porozmawiajmy o zimie” – rozmowa wprowadzająca do zajęć:
- Kto z was wie, jaką teraz mamy porę roku?
- Co możecie robić zimą?
- A z chmur co zimą pada?
- Jak powinniśmy się ubierać zimą?
- Dzisiaj pobawimy się w zabawy związane z zimą.

2. „Nasze śniegowe płatki” – zabawa plastyczna.
Dzieci wydzierają dowolne kształty z białej bibuły marszczonej lub formują z niej małe kuleczki. Układają je na dużym kawałku białej tkaniny rozłożonej na podłodze.
Dzieci ustawiają się dookoła tkaniny, chwytają za jej brzegi, unoszą do góry i lekko falują. Obserwują poruszające się bibułkowe śniegowe płatki.

3. „Jesteśmy płatkami śniegu” – ćwiczenie z zakresu analogii personalnej.
Nauczycielka opowiada, a dzieci starają się wyobrazić sobie, jak może czuć się płatek śniegu. Próbują wyrazić to za pomocą ruchu, mimiki przy spokojnej muzyce, tańcząc ze zwiewnymi paskami bibuły. W tle utwór A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Zima”.

„Wyobraźcie sobie, że jesteście płatkami śniegu. Każdy z was jest inny, piękny, niepowtarzalny. Poruszacie się lekko, delikatnie, tańczycie, wirujecie w koło. Jest wam dobrze, czujecie się wspaniale. Wokół siebie spotykacie inne płatki śniegu. Delikatnie się z nimi witacie, głaszczecie je, tańczycie delikatnie, na paluszkach. A teraz opadacie wolniutko na ziemię, zamykacie oczy i wyobrażacie sobie, jak wygląda taki śniegowy świat.”

- Dzieci otwierają oczy, próbują opowiedzieć, jak się czuły, kiedy były płatkami śniegu.


4. „Bałwanek” – zabawy plastyczno-muzyczne.
a) dzieci formują z czarno-białych gazet „śniegowe kule”
- podrzucają je wysoko do góry,
- rzucają w kolegów.
(Przypominamy dzieciom o zasadach bezpiecznej zabawy, a przede wszystkim o tym, że nie wolno rzucać „śniegowych kul” w głowy kolegów).

b) „Wspólne lepienie bałwana” – dzieci zbierają „śniegowe kule” i wyklejają sylwetę bałwana na dużym arkuszu papieru. Następnie nauczyciel pyta dzieci, czego bałwankowi brakuje? – Chętne dzieci naklejają we właściwym miejscu: kapelusz, oczy, nos, usta, guziki.

c) „Zabawa wokół bałwanka” – śpiewanie piosenki „Śniegowy bałwanek” i taniec wokół bałwanka.

5. „A śnieżek pada i pada” – praca plastyczna.
Dzieci otrzymują niebieskie kartki papieru. U góry kartki naklejają chmurki wycięte z białych koronek i firanek. Następnie wskazujący palec maczają w białej farbie i odciskają pod chmurkami jako padający śnieg.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.