AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Emilia Pawlina, 2018-01-08
Olsztyn

Przyroda, Konspekty

Senariusz zajęć z Przyrody w klasie VI

- n +

Nauczyciel: Emilia Pawlina Szkoła: Podstawowa im. ks. Pawła Chmielewskiego w Klebarku Wielkim Klasa: VI
Lekcja (przedmiot): Biologia Data: 23.11.2017
Temat: W królestwie zwierząt
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
Nowy dział 3: Odkrywamy tajemnice świata zwierząt
Cele lekcji:
Poznanie miejsc życia zwierząt
Poznanie kręgowców i bezkręgowców
Poznanie ich charakterystycznych cech
Cele sformułowane w języku ucznia:
Na lekcji dowiesz się:
Jakie są miejsca życia zwierząt
Jakie są cechy bezkręgowców i kręgowców
Co to są kręgowce i bezkręgowce
„NaCoBeZu” (co uczniowie będą potrafili po lekcji?):
Po lekcji będziesz potrafił:
 Wskazać miejsca życia zwierząt
 Podać przykłady kręgowców i bezkręgowców
 Wyjaśnić cechy kręgowców i bezkręgowców
Kluczowe pytanie dla uczniów: Które zwierzęta są kręgowcami a które bezkręgowcami?
Metody i formy lekcji:
Mini wykład, pogadanka, ćwiczeniowa, poszukująca, „burza mózgów”
Materiały i pomoce dydaktyczne:
Laptop, projektor, rzutnik multimedialny, prezentacja multimedialna (quiz do rozwiązania w ramach prezentacji), podręcznik, zeszyt ćwiczeń, zeszyt przedmiotowy
Przebieg zajęć (metody i aktywności):
Faza wstępna:
1. Czynności organizacyjno-porządkowe: powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności
2. Sprawdzenie pracy domowej z lekcji poprzedniej
3. Podanie tematu lekcji
4. Przedstawienie celów lekcji

Faza realizacyjna:
1. Pogadanka wstępna do tematu
2. Omówienie zagadnień związanych z bieżącym tematem lekcji – prezentacja multimedialna
3. Uczniowie słuchają aktywnie zadając pytania
4. Poszukiwanie na nie odpowiedzi: n-l, uczniowie
5. Polecenie uczniom na zakończenie prezentacji udzielić odpowiedź na zadane pytania – quiz do prezentacji
6. Chętni uczniowie udzielają na nie odpowiedzi
7. Nauczyciel weryfikuje odpowiedzi uczniów
8. Postawienie pytania kluczowego: Które zwierzęta są kręgowcami a które bezkręgowcami?
9. Wszyscy chętni uczniowie odpowiadają „burza mózgów”
10. Nauczyciel na bieżąco weryfikuje odpowiedzi uczniów
11. Ocena aktywności uczniów na lekcji – plusy za aktywność i wpisanie ich do zeszytu
Faza podsumowująca:
1. Podsumowanie zajęć – „zdania podsumowujące” – do wyboru ucznia (np. „Z dzisiejszej lekcji
chcę zapamiętać…, Zaskoczyło mnie, że…, Na dzisiejszej lekcji podobało mi się …”)
2. Zadanie uczniom pracy domowej: Odpowiedz na pytania:
1. Wyjaśnij na czym polega różnica w budowie zwierząt bezkręgowych i kręgowych
2. Podaj po jednym przykładzie zwierząt należących do poszczególnych grup kręgowców i bezkręgowców.
3. Czynności organizacyjno-porządkowe (wyłączenie prezentacji, odłączenie i schowanie laptopa) uporządkowanie stanowiska pracy.

Jak sprawdzę, czy cel został osiągnięty?
W pracy domowej

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.