Katalog Emilia Pawlina, 2018-01-08 Olsztyn Biologia, Konspekty "Skutki niewłaściwego odżywiania się" Scenariusz zajęć z Biologii w klasie VIINauczyciel: Emilia Pawlina Szkoła: Podstawowa im. ks. Pawła Chmielewskiego w Klebarku Wielkim Klasa: VII Lekcja (przedmiot): Biologia Data: 17.11.2017 Temat: Skutki niewłaściwego odżywiania się Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: „zasady prawidłowego żywienia się” Cele lekcji: 1. Poznanie skutków niewłaściwego/nieprawidłowego odżywiania się 2. Znajomość zjawiska niedożywienia i otyłości 3. Poznanie podstawowych chorób związanych z odżywianiem: anoreksji i bulimii 4. Znajomość pojęcia cukrzycy Cele sformułowane w języku ucznia: Na lekcji dowiesz się Jakie są skutki niedożywienia Jakie są skutki otyłości Jakie choroby związane są z nieprawidłowym odżywianiem (o skutkach i przyczynach anoreksji i bulimii) Co to jest cukrzyca „NaCoBeZu” (co uczniowie będą potrafili po lekcji?): Po lekcji będziesz potrafił: Wymienić główne skutki niedożywienia Wymienić skutki otyłości Wymienić i przedstawić choroby związane z nieprawidłowym odżywianiem Wskazać przyczyny anoreksji i bulimii Wskazać sposoby uniknięcia tych chorób Przedstawić definicję cukrzycy Kluczowe pytanie dla uczniów: Jakie są skutki niewłaściwego odżywiania się? Metody i formy lekcji: Pogadanka, ćwiczeniowa, poszukująca, „burza mózgów” Materiały i pomoce dydaktyczne: Laptop, projektor, rzutnik multimedialny, prezentacja multimedialna (quiz do rozwiązania w ramach prezentacji), podręcznik, zeszyt ćwiczeń, zeszyt przedmiotowy Przebieg zajęć (metody i aktywności): Faza wstępna: 1. Czynności organizacyjno-porządkowe: powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności 2. Sprawdzenie pracy domowej z lekcji poprzedniej 3. Podanie tematu lekcji 4. Przedstawienie celów lekcji Faza realizacyjna: 1. Pogadanka wstępna do tematu 2. Omówienie zagadnień związanych z bieżącym tematem lekcji – prezentacja multimedialna 3. Uczniowie słuchają aktywnie zadając pytania 4. Poszukiwanie na nie odpowiedzi: n-l, uczniowie 5. Polecenie uczniom na zakończenie prezentacji udzielić odpowiedź na zadane pytania – quiz do prezentacji 6. Chętni uczniowie udzielają na nie odpowiedzi 7. Nauczyciel weryfikuje odpowiedzi uczniów 8. Postawienie pytania kluczowego: Jakie są skutki niewłaściwego odżywiania się? 9. Wszyscy chętni uczniowie odpowiadają 10. Nauczyciel na bieżąco weryfikuje odpowiedzi uczniów 11. Ocena aktywności uczniów na lekcji – plusy za aktywność i wpisanie ich do zeszytu Faza podsumowująca: 1. Podsumowanie zajęć – „zdania podsumowujące” – do wyboru ucznia (np. „Z dzisiejszej lekcji chcę zapamiętać…, Zaskoczyło mnie, że…, Na dzisiejszej lekcji podobało mi się …”) 2. Zadanie uczniom pracy domowej: Odpowiedz na pytania: 1. Wymień główne skutki niedożywienia 2. Wymień skutki otyłości 3. Przedstaw choroby związane z nieprawidłowym odżywianiem się 4. Przedstaw pojęcie cukrzycy. 3. Czynności organizacyjno-porządkowe (wyłączenie prezentacji, odłączenie i schowanie laptopa) uporządkowanie stanowiska pracy. Jak sprawdzę, czy cel został osiągnięty? W pracy domowej Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |